{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

korsbånd ved at springe? ): {{forumTopicSubject}}

min hun har været i røngten idag pga halt på det ene bagben, me dyrlægen kunne ik rigtigt se noget.

men han siger så, at han har mistanke til, at korsbåndet er ved at springe? det var min mor der var til dyrlæge med hende, og snakkede kun kort med hende.

men hvad vil det sige, og kan det springe? hvad sker der hvis det springer, osv?? vi skal vist gå lange ture med hende, og tage til dyrlægen når hun blir halt

heeeelp please, det er min lille prinsesse jeg snakker om, vil ik miste hende):

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  korsbånd ved at springe? ):
  • #1   6. nov 2009 det skal operes og genoptræning ca 6 mdr. skulle min dulle ihvertifald.

• #2   6. nov 2009 Harley O: hvordan genoptreænes, og er det ik et mareridt for hunden? hvad koster sådan en operation?

• #3   6. nov 2009 Det er et mareridt for både hund og ejer. Meget smertefuldt, det er det jo også for mennesker det sker for.
    Jeg gav 10.000 for operationen, så kommer genoptræningen ved siden af.
    Alt afhænger af hvor god man er til at holde hunden i ro bagefter, man skal virkelig passe på. Ingen gåture osv.

• #4   6. nov 2009 ååh det lyder ikke godt, jeg er så bekymret ):

• #5   6. nov 2009 Hmmm jeg har lige været hos min Dr. dyr idag med min fb'er. Han haltede på højre bagben og Steffen konkluderede, efter røngten, at han havde forvredet hans korsbånd. Så nu står den på smertestillende og fuldstændig ro i en uge

• #6   6. nov 2009 Her kan du læse noget om delvis overrivning af korsbåndet:
    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=774/sprog=1/grp=3/menu=9/

• #7   6. nov 2009 ja total marridt. men vi kom dog igennem det. min tæve er 7 år. men med ro og svømning hver 5 dag gik. det. hun er dog klar igen. og hvad er penge mod kærlighed.

• #8   6. nov 2009 Låvise: hvordan kan din dyrlæge se det på et røntgen billede? Normalt finder man ud af det vha klinisk undersøgelse, mener at de kalder det skuffe metoden, hvor de skubbe knæleddet, og kan derved se, om der er løshed. Det kan normalt kun ses på røntgen, hvis det er lang tid siden at det er sket, så der er slidgigt forandringer i leddet. Og så er det efter min mening for sent at operere. ¨

Stine: min erfaring siger, at hvis det er ved at blive rykket over, så er det bare et spørgsmål om tid, før det sker, da man jo ikke helt kan undgå vrid og andre bevægelser i leddet men der er 80 % chance for at hunden kommer sig helt, efter en operation. Dog skal man regne med, at der nok dukker slidgigt op i hofter osv, pga af overbelastning i den periode, hvor hunden er halt.
    jeg gave 7000 kr for en korsbånds operation, på det ene knæ, oftest ryger nummer 2 korsbånd så senere, måske 6 mdr senere. Men ja, det kan laves, også med gode resultater. Og ja, det kan være et helvede med genoptræning, især hvis man har en meget aktiv hund. For i den første tid må den absolut INTET lave.

• #9   6. nov 2009 Min buster havde overrevne korsbånd,det kom først på det ene bag ben og efter 8 måneder kom det på det andet,det var meget normalt fik jeg ad vide af min dyrlæge at når det ene kom,kom det andent osse.Jeg gav osse 10.000 kr per ben og han skulle bæres ud og ind i 3 måneder og det var ikke helt up to date før efter ca 5 måneder.Første gang(chalottenlund dyrlæge) fik jeg ham hjem lige efter han var blevet opereret og jeg sov med ham på gulvet i 3 dage han havde meget ondt og pev meget,anden gang (roskilde)blev han hos dyrlægen(en anden der gjore det) og der blev han der nede i 3 dage og det var jeg meget glad for.

• #10   6. nov 2009 Lykke
    De lavede osse den der teknik du fortæller om og sagde osse at der ingen slidgigt endnu var at se på billedet. Men vi stod ved siden af og de to dyrlæger imellem snakkede om at der var en smule mere mellemrum meller knolgerne i den ene siden end den anden. Så de mente at han havde lavet et vrid af en art eller måske skadet sin menisk en smule. Men de mente ikk det var så slemt at det krævede OP.

• #11   7. nov 2009 Låvise: ja, man kan da bare håbe, at det ikke bliver værre. Jeg har en veninde, som også er herinde. Hun oplevede at hendes tæve en kort overgang haltede lidt på det ene bagben...det gik så i sig selv igen. Men så gik der et par måneder, og pludselig en dag, hvor den lavede en forkert bevægelse i benet, sprang korsbåndet. Så den er nu opereret, og er ok igen.

• #12   8. nov 2009 Lykke
    Åhhh hvor skrækkeligt, men godt at det er godt igen. Vi må jo vente og se hva der sker man den lille prut...andet kan vi jo ikk gøre.

• #13   8. nov 2009 Låvise: krydser fingre for jer:-)

• #14   8. nov 2009 Tak Lykke :O)

Vi kan heldigvis se en lille bedring allerede. Han vil gerne støtte mere på sit ben nu

• #15   8. nov 2009 Jeg synes at det mest utrolige for både de franske og rottweilere er, at de piver ikke, selvom det må gøre herre ondt....

• #16   9. nov 2009 Ja det er virkelig vildt. Cæso har jeg kun hørt klage sig (læs: skrige, hvæse og bide) når Dr. dyr har været "ond"

Derfor kan du jo ligesom jeg have svært ved at se bår vores du har ondt

• #17   11. nov 2009 det var det samme med den rottweiler jeg havde, der sprang korsbåndet, han pev kun, da dyrlægen brækkede i benet, hvis du forstår. og jeg havde endda selv undersøgt ham derhjemme, og kunne ikke lokalisere smerten, da han ikke viste nogen tegn...

Kommentér på:
korsbånd ved at springe? ):

Annonce