{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Sorg efter mistet ejer? {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri
Vi har lige købt en tæve på 4 år, hvis ejer gennem disse år desværre døde for omkring 3 uger siden.
Jeg kom til at tænke over, om hunde godt kan føle sorg efter tabet af deres ejer?
I så fald, er der noget man skal være opmærksom på eller noget i den stil?
tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sorg efter mistet ejer?
  • #1   7. nov 2009 Det er vel som med omplacering (hunden ved jo ikke hvorfor den er flyttet til et nyt hjem).

    Nogen hunde tager det i stiv pote, og færdes hjemmevandt efter få timer, andre har behov for lidt tid.

    Min Gaia var en af de sidste -den første uge var hun ret ulykkelig og spiste heller ikke ret meget. Herefter gik det stille fremad og efter ca 14 dage var hun faldet godt til i hendes nye hjem.

    Der blev ikke taget særlige hensyn, udover at hun ikke fik snoren af osv den første tid, indtil jeg var sikker på hun vidste at det var mig hun skulle følges med osv.


  • #2   8. nov 2009 Jo, jeg tror sagtens at de kan føle sorg, de ved nok ikke konkret hvad der er sket, men ændringer kan være nok. de bliver jo også tit kede af det, hvis de pludselig mister deres hundeven...

    de bliver triste og modløse, måske med appetit svigt. men tror ikke at jeg ville gøre andet end at vise omsorg, og selvfølgelig ikke glemme hund nummer 1..ellers har den jo også mistet sin ejer...


Kommentér på:
Sorg efter mistet ejer?

Annonce