{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.613 visninger | Oprettet:

Min hvalp tisser og skider i sofaen :/ {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Min hvalp Shieva, har fået en rigtig klam vane, hun tisser og skider i sofaen smiley Jeg har prøvet at rense sofaen, og putte 'gå væk hund' på, jeg har også prøvet noget der skulle fjerne lugten fuldstændig så hun ikke skulle gøre det igen.
Og det skal lige siges at det mest er om natten hun gør det..
Hvad kan jeg gøre? Og har i oplevet noget lignende `?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp tisser og skider i sofaen :/
  • pede b .
    pede b . Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
    #1   9. nov 2009 luk af så¨de ikke kan være i sofaen evt og træn hunden i ikke og være i sofaen

  • #2   9. nov 2009 Jeg ville også afskærme sofaen... Men så er chance jo for at hun bare gør det et andet sted... Går du ud med hende om natten? Lyder jo bestemt som om at hun ik kan holde sig natten igennem..

    For så må du jo stille uret om natten og gå ud med hende... smiley


  • #3   9. nov 2009 Ja jeg går ud med hende om natten, og selvom jeg har været ude med hende i en halv time i gården, så når vi kommer ind kan hun finde på at sætte sig ned foran mig og tisse..

  • #4   9. nov 2009 Hvor sover hunden, sover den ikke i soveværelset sammen med dig?

    Hvis dne IKKE gør, så er hvalpen højst sansyndligt utryg og derfor besørger den.


  • #5   9. nov 2009 Hmm ok, hvor gammel er hun?

  • #6   9. nov 2009 Jamen døren er åben indtil soveværelset hvor jeg sover, så det kan ikke være fordi at hun er utryg smiley
    Hun blir 13 uger på onsdag .


  • #7   9. nov 2009 Måske hun skal begrænses kun til soveværelset...

    tror ganske enkelt at hun har for meget plads og måske svært ved at falde til ro...


  • #9   9. nov 2009 Puha , jamen hun plejer at få mad mellem 15 og 16, skal jeg give hende om morgenen istedet for ?
    Jeg har prøvet det med at lukke hende ind i soveværelset sammen med mig, og da jeg så vågnede fandt jeg ud af at hun havde tisset i sengen..
    Ja det er skam ikke rart ikke at have en renlig hund, men vil heller ikke proppe hendes snude ned i hendes eget tis, eller lignende, selvom der er nogen stykker der har sagt at det skulle jeg prøve .. Men det ville være for synd ..


  • #10   9. nov 2009 Anita : Ja det har jeg .. Jeg går ture med hende 3 gange om dagen, små ture selvfølgelig. Men hun kan sagtens skide i gården, for det har hun gjort mange gange .

  • #11   9. nov 2009 Jeanette:

    Ville altså mene at en hvalp på den alder skal ud mere end 3 gange om dagen...

    Hun skal ud hver gang hun har sovet og leget... Det kan gdt blive til mange gange på den dag smiley


  • #12   9. nov 2009 Det er gå ture jeg snakker om, hun kommer ud at gå 3 gange om dagen ..
    Ellers er vi omme i gården/haven ..


  • #13   9. nov 2009 Jeanette H det hjælper heller ikke en dyt at "opdrage" den må den måde.

    Begræns dens areal om natten, så den har så lidt plads, at den ikke vil tisse eller lave, men i stedet giver lyd når den skal. Det kan være et stort bur, en hvalpegård eller muligvis bare at lukke døren indtil soveværelset. Når bliver urolig, beder du den falde til ro og viser du er der, nusser lidt og snakker beroligende. Hvis det ikke er nok til at give ro, så må du ud med den.


  • #14   9. nov 2009 Vi har taget vores hvalpe ud hver 2. time i dag og aften tiderne eller hvis de har leget. Og midt på natten.
    Det er jo heller ikek så godt at den kan hoppe op i sofaen - det har knoglerne ikke godt af alt det hopperi


  • #15   9. nov 2009 Hov - får den kun mad 1 gang om dagen?

  • #16   9. nov 2009 Ja det gør hun, det mad vi har er fra dyrelægen, og han viste på bægeret hvor meget hun måtte få om dagen, og så sagde han at vi selv bestemte om hun skulle have det på en gang, eller delt op.
    Og så har jeg bare valgt at give hende det hele en gang om dagen smiley


  • #17   9. nov 2009 Hvis hvalpen kun får ét måltid om dagen, og dette blir givet om eftermiddagen, så passer det fint med at den skal bummelumme om natten....

    En hvalp på 13 uger skal (eller...VI har gjort følgende med vores) fodres 3 gange om dagen.
    Morgen, middag og aften.
    Har man ikke mulighed for at fodre den til middag, så fodrer man den med en lille portion, når man kommer hjem fra arbejde og så igen om aftenen.

    Når den så har spist, så er det ud i haven og tisse og med vores har det været 100% sikkert at de skidt efter HVERT måltid de første 3-4 måneder.

    Ofte kan hvalpe være utrygge ved at besørge andre steder, end indenfor eller i det mindste på deres egen matrikel hvor de er trygge, men så er der ikke andet for, end at få snor på og så gå indtil den er nødt til at sætte sig.
    Nova var 4-5 mdr inden hun kunne skide andre steder end i haven...

    Og som de andre siger, så ville jeg begrænse hvalpens område om natten, indtil den er ved at være renlig. Så går det meget hurtigere!!
    Pøj pøj med træningen...


  • #18   9. nov 2009 Jeg vil også mene det er alt alt for lidt til en lille hvalp med mad kun en gang.

    Det er jo nærmest hvad man giver en voksen hund.... undskyld men den må da være utrolig sulten ??

    Jeg har en lille hvalp, en tæve på ni uger.. hun får mad fire gange om dagen og besørger da også fire gange og tisser endnu mere.

    Hun er nu ellers meget flink... Hun kan holde sig hele natten , hverken tisser eller pølser.

    Jeg tager hende ud nærmest hele tiden og det er normalt at en lille hvalp tisser meget.
    De kan ikke kontrollerer derres blærefunktion førend der er ved at være omkring 4-5 måneder.

    jeg tager Karla ud lige så snart hun vågner, har spist og mens hun er vågen og leger.

    Hun er sød til allerede gøre tingene ude, men nogel gange bliver hun forstyrreret af lyde og andet spændende. Så venter jeg simpelthen til hun har gjort tingene.... for jeg ved hun skal !!!

    Det er kun spørgsmål om vane og træning og mad på samme tid... så lærer du hurtig hvornår din hvalp skal tingene.

    jeg vil også mene at hun måske har for meget plads at gå rundt på eller du måske ikke vågner hvis hun skal ud om natten.

    Prøv at gøre det til en vane... selvom det måske lyde besværligt : Jeg går ud med Karla lige inden jeg går i seng og det er nærmest i nattøj.

    Så tisser hun lige og lægger sig pænt til at sove med det samme.

    Det skal lige siges at Karla sover hos mig i soveværelset.



Kommentér på:
Min hvalp tisser og skider i sofaen :/

Annonce