Slikker hele tiden og vil ikke spise? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har en lille Papillonblanding på 8 mdr. og jeg har haft problemer med hende i et stykke tid nu.
Det skal lige siges, at hun underligt nok ikke er tynd og hun har find afføring.
Hun spiser simpelthen i k k e. Ligemeget, hvad jeg serverer for hende. Hun vil ikke røre det. Har altid haft den mening, at hunde ikke skulle have menneskemad, så Mollie har levet af Royal Canin, hvalpefoder, og det har hun bare elsket. Så begyndte hun at stoppe med at spise. Jeg snakkede med dyrlægen, som sagde at selvom hun kun var 7 mdr. gammel, så kunne det være en idé at give hende voksenfoder, da hun måske var træt af hendes hvalpefoder. Så det gjorde jeg og det gik godt i nogle dage.
Men så gad hun heller ikke at spise det mere. Har prøvet at lade mad stå hele dagen, at fjerne det og give hende på bestemte tidspunkter, men hun rører det simpelthen ikke.
Så jeg prøvede med noget rugbrød med leverpostej. Det kunne hun lide den første dag, Så ville hun heller ikke have det. Nu har jeg så prøvet frikadeller og diverse lækreste hundesnacks, men hun er bare ikke interesseret. Med den her fart sulter hun vel sig selv ihjel?
Desuden er hun også begyndt at slikke meget, især efter hun fik fjernet sine hvalpehjørnetænder hos dyrlægen. Hun savler meget når hun slikker, men problemet er jo mere at hun bare vil slikke HELE tiden xD
På ens hænder, i ens hoved, ja på ens tæ'r hvis man ikke har sokker på.
Nogen råd? Jeg vil gerne have hende til at holde op med at slikke alt og alle og have hende til at spise igen.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 130
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 41
Jeg har snakket med min dyrlæge, som også råder mig til at "sulte" hende indtil hun spiser. Vi er så på 3. dagen nu uden mad.. I k k e sjovt at være den onde mor her.. Men jeg har ladet skålen med hundefoder stå, så hun kan jo bare spise når hun har lyst. Min dyrlæge sagde, at så længe hun ikke piver eller andet når hun spiser godbidder eller når man rører hende i munden så er der ingen grund til at jeg kommer op for at få hende tjekket, for hun sagde, at det også bare lød som noget stædighed blandet med hormoner blandet med nyfundet kræsenhed. Hehe..
Så nu må vi se om hun ikke snart gider at spise noget
Mht. slikkeriet, så vil jeg prøver det, som du skriver Mia S.
Mit problem er bare, at hun godt ved, at når hun gør det ved mig, så bliver jeg afvisende og så stopper hun. Men hun gør det stadigvæk ved alle andre. Og min familie er ikke så gode som jeg til at sige fra, da nogle af dem jo synes, at det er hyggeligt. Og som gæst i et hjem vil man jo heller ikke sidde og opdrage på hunden, skal jeg så gå ind og blande mig her og tage hende væk fra gæsten evt. med et nej? Og så sige til gæsten, at det er noget vi arbejder på?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.980
Jeg vil æde min gamle hat på, at hun har noget derinde, der generer hende - og det har det gjort siden hun fik fjernet tænder.
Det gør garanteret ondt på hende at spise.
Slikker hele tiden og vil ikke spise?