{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Vi søger en allergivenlig hvalp Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg er en ung mor på 25, der har haft hund hele mit liv næsten, og det har været forskellige racer... Jeg har en søn der lider lidt af asmatisk bronkitis, og har en far der lider af allergi for hunde selv om han elsker dem. Og da jeg er alene mor og går det meste af dagen hjemme og flytter i en lejlighed med have og hvor vi må have hund til den 15/1, ønsker jeg og min søn en allergivenlig hundehvalp. som vil blive rigtig glad for os som familie, hvalpen vil blive et familie medlem resten af dens liv.

Vi ønsker os en hvalp blandt :
Coton de tulear,
Bichon havanais,
Lhasa apso,
Malteser,
Shih tzu,

Eller en blanding hvor begge racer er ud af dem jeg lige har skrevet.

Håber at der er nogen der høre vores råb om hjælp med at finde os sådan en dejlig hvalp, om det er blanding eller ren race.

Vi høre også fra dem som venter hvalpe eller lige har fået.

knuzz fra den lille familie friis

p.s høre helst fra dem som bor i Jylland da sønnen kun er 2 et halvt år og som ikke helt kan lide utrolig lange ture.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi søger en allergivenlig hvalp Hjælp!
  • #1   10. nov 2009 prøv at kontakte nogle kenneler med de racer.
    måske skal du skrives op på en venteliste

    men det er jo ikke helt ligegyldig hvordan hvalpene har levet deres første tid, så jeg ville tjekke kennelerne selv

    tjek evt DKKs hvalpeliste eller opdrætterliste



  • #2   10. nov 2009 En allergivenlig hund er ikke et fripas for allergikere .. Den er stadig en hund der kan give en kraftig allergisk reaktion !

    Jeg ville ikke turde at risikere det, specielt ikke med et lille barn..

    (Sorry sidesporet, men måtte lige sige min mening *S* )


  • #3   10. nov 2009 tror måske også i skal "teste" om de "allergivenlige" racer egentlig er ´venllige´ overfor jer smiley
    Håber virkelig at i kan få en hund - jeg ville ikke kunne forstille mig livet uden !
    Men prøv at tage ud til nogle forskellige kenneler og "test" - selvom i aldrig ved hvordan i reagere når den er hjemm 24/7 så er det da en god ide smiley

    Held og lykke !


  • #4   10. nov 2009 du har ret stinne,,,når folk spørger mig siger jeg også altid det siger man men jeg ville ikke vide sikker på det,,,,,,,lån evt en hund en dag eller 2 og se om du reagere,,altså en voksen hund mener ikke man skal prøve sig frem med en hvalp

    Jeg avler jo selv malteser og det ville være super synd at få købt og så man alligevel ikke kna tåle!!!


  • #6   10. nov 2009 En veninde til mig kom og hentede en tot hår fra Bertha, for at hendes søn kunne gå med den, for at se om han fik et anfald.....han havde astma og allerig......så måske det var en idé at teste det på

  • #7   10. nov 2009 Oki.. Ja men vi har en hund den er bare ude ved hans oldemor og det er en blandings hund det er den i kan se på billede og den kan han godt tåle der imod hans far kan ikke helt især ikke i de tider de fælder, så derfor er jeg næsten sikker på en allergivenlig hund kan tåles af dem begge... Min søn elsker hunde og det vil være synd hvis ikke han også kan have en hjemme ved sig selv... Hjemme ved hans oldemor er der to hunde en berne senne og en blandings hund. og dem er han næsten vokset op med og han har ikke udslet for dem men grunden til jeg søger en der er allergi venlig er faktisk at jeg håber det er det bedste for mig og ham.... vi elsker hunde og jeg vil gerne have at han kan vokse op med en hund i huset.. knuzz

  • #8   10. nov 2009 Bare fordi det kaldes en allergivenlig hund, så er et ikke det samme som at alle med allergi kan tåle dem.

    Hvis det er så vigtigt, så duer det heller ikke at du søger blandinger, for selvom der kan jo være sneget sig en anden hund ind et sted.

    Brug tid på at finde den hund din søn kan tåle, så risikoen for at I senere må af med den igen mindskes. Tal med opdrættere af de forskellige racer, og find ud af hvad krav og ønsker I har udover det allergivenlige.

    Fortæl ærligt at din søn har allergi, så er flere åbne for at I kan komme og tilbringe tid med hundene, for at se om det går-

    Vigtigts er tålmodighed og godt forarbejde, og ikke tage den første der melder sig, fordi I ikke kan vente.


  • #9   10. nov 2009 Ja, rigtig god ide at teste det... Der er stor forskel på allergi. Nogen kan ikke tåle pelsen, andre kan ikke tåle skællet fra huden osv.

  • #10   10. nov 2009 Ja jeg er også tålmodig det er der for jeg har sat en annonce i om at finde en hund til den 15/1 fordi lige nu er der ikke travlt med at få en hjem men bare at finde en der er god ved min søn... han er ikke desideret allergiker for hunde, men det er hans far. Sønnen kan godt tåle hunde, men det skal være en hund der ikke er bange for selve sønnen.. og at hans far kan komme uden at hans krop flipper ud inden for 10 sek.

  • #11   10. nov 2009 Så må du have faren med ud og tjekke af smiley

  • #12   10. nov 2009 Jahh, men han bor jo ikke ved os han kommer kun på besøg og vi besøger ham smiler sødt..

  • #13   10. nov 2009 Min farmor har en puddel, den er allergivenlig.. Hun har allergi
    og mærker den aldrig, den fælder ikke overhovedet:)


Kommentér på:
Vi søger en allergivenlig hvalp Hjælp!

Annonce