{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan holder i rent?
  • #2   13. nov 2009 rent, hvad er det?

  • #3   13. nov 2009 Har overvejet at opdrætte søheste *GG*

  • #4   13. nov 2009 Har man hund og børn kan huset ikke skinne som en tonado konstant.
    Hellere lidt skidt og glade hunde.


  • #5   13. nov 2009 Bailey får tørret poter, så vi undgår skidtet... Så har han kun fugtige poter når han kommer ind og det går væk af sig selv igen smiley

  • #6   13. nov 2009 Min chilli får vasket poter hver gang vi kommer hjem, og tørret dem grundigt hvis hun har været ude i haven. Så synes faktisk ikke her ser slemt ud smiley

  • #7   13. nov 2009 Har 4 hunde, der kan svine.

    Vores hus er opdelt, så vi har et bryggers, men også et stort fyrrum med gulvvarme, hvor hundene har fri adgang ind og ud via en lem.

    De ligger og tørrer i fyrrummet + at jeg har en meget kraftig blower, der puster al skidt af hundene, samt fjerner løse hår og samtidig tørrer dem.

    Så det er ikke noget problem her, på trods af, at vi bor på en gård, hvor hundene morer sig hos hestene og i pløret det meste af dagen.


  • #9   13. nov 2009 Har opgivet, lever med skidtet. Når jeg har støvsuget og vasket gulv (gør jeg hver dag), så véd jeg, det er gjort og gider ikke hidse mig op over, at det 5 min. efter ligner noget, der er løgn. Siger til mig selv, at det skidt, der kan ses ikke er farligt. Det er det, vi IKKE kan se, vi bli'r syge af. smiley

  • #10   13. nov 2009 Hundene lukkes ind via bryggers, har 2 håndklæder til at tørre ryg og poter, før døren er en betontrappe og før den en flisebelagt gård på ca. 5 meter. Men har da også regnet på at der er 12 poter/3 rygge der skal tørres, før de lukkes ind i resten af huset. 5 gange om dagen giver 60 poter/15 rygge.I bryggerset er der linoleum, i resten af huset næsten nye fyrretræsgulve som er ludbehandlede - et sandt helvede på jord for hundemor. Gulvet var lagt før vi købte huset for 3 år siden. Og så ikke at forglemme fældning! og at for 1 time siden trak damerne i en ledning til en lampe, så var der bare knust elpære i alle 3 hundekurve og på tæpper og gulve, lovet være støvsugeren.

  • #11   13. nov 2009 king for altid tørret sine poter når han kommer ind så her er ingen hundedapper.


  • #12   13. nov 2009 vores få besked på at blive i kurven eller på tæppet, til de er nogenlunde tørre

  • #13   13. nov 2009 Vi tørrer poter og det er blevet gjort så mange gange, at Lia vender sig om alt efter om man siger "forpoter" eller "bagpoter". smiley

    Jeg vil så indrømme, at med 1 hund og 2 store katte i fældning, så har jeg lidt givet op at holde rent. Her er ikke totalt svinesti, meeen noget Bo Bedre hjem er det heller ikke.


  • #14   13. nov 2009 Rent??

    Her er altid snavset..

    Men når hunden kommer ind, får hun besked på at gå i kurven som står i gangen. Det ved hun så det gør hun.. Så har jeg købt en grim brun løber som er kedelig at se på, men den kostede kun 100 i Ikea. Den ligger i gangen, så det er den hun (og jeg) går på når vi kommer ind fra gåtur..

    Så tørrer jeg hende når hun sidder der..

    Og ja, har tre katte og en hund, og selvom det er indedyr, så er her altså snavset.. Sådan er det..


  • #15   13. nov 2009 Ja ved mig er der møg beskidt, så at sige hele tiden, men har nu alligevel fundet en måde at holde det nogenlunde på, jeg tørrer ikke poter af på 4 hunde, men når de kommer ind skal de lægge sig ned og tørre.

    Jeg har en fladmoppe og garn der passer til og en sprayflaske der har været glas rens i, der er nu blandet lidt froggy op i vand.

    Når vi har været ude og alle hunde og menneske poter er kommet indendøre og hundene er i ro så sprayer jeg alle gulve og kører dem over med fladmoppen, så er her nogenlunde til at være for skidt, vasker selvfølgelig gulv fast engang om dagen, men efterpudser altid gulvene i løbet af dagen på den måde.

    Jeg bruger den også til at tørre vandpytter op efter drik af vandskålen osv.

    Man skal bare have flere garn at skifte med, for de skal skiftes tit, men det er nemt at have med at gøre


  • #16   13. nov 2009 Jeg ville dælme også synes at det var irriterende med potter alle vegne. *G* Just kidding.

    Her bliver begge drenge tørret grundigt inden de kommer ind, så det der kommer er småting. Til gengæld har vi hundehår alle steder, men det er til at leve med.


  • #17   13. nov 2009 man kan jo tøre poterne - men jeg ligger mine hunde ind i deres bur, på et wte bed, så ligger de altid tørt - der ligger de så ca 30 min og tørre

  • #18   13. nov 2009 Lader konen om det smiley

  • #19   13. nov 2009 Her skal de ligge på måtten ved hoveddøren, indtil de er nogenlunde tørre...

    Men jeg har ikke fundet fidusen til et helt rent hjem endnu... smiley


  • #20   13. nov 2009 bodil præcis, og når de så er tørre, så skal de ud og tisse igen... argh... skam nemmere med ronja, det er bare tør tør, så er hun fin... men brutus lange pels hænger der bare alt i...

  • #21   13. nov 2009 mine 3 får tørret poter udenfor døren så her er der pænt og rent kan ikke have et beskidt hjem sådan er jeg bare, hundene må rode,lege,være i møbler bare jeg ikke skal leve i skidt.

  • #22   13. nov 2009 Da mine er små, har jeg ingen problemer med hundepoter på gulvet. Ikke som min veninde der har stor hund og ofte et sort gulv efter en gåtur *GG*

    Tror daglig vask er den eneste vej frem.


  • #23   13. nov 2009 En god kraftig blower løser alle problemerne.
    Så er man også fri for, at stå og rode med håndklæder.

    Og robotstøvsugeren tager lige en runde hver dag, så er de sidste hår også lige klaret smiley


  • #24   13. nov 2009 Patricia - hvorfor tror du jeg har korthåret hunde ;O) gider ikke alle de overraskelser, man kan finde i en lang pels ;-/

  • #25   13. nov 2009 Det kan jeg slet ikke nikke genkendende til. Med mindre jeg har haft mine hunde i bad (første hund var en Tervueren, Lia er en Groenendael) med shampoo, så har deres pels altid tørret rimelig hurtigt.

    Har heller ikke problemer med at der sidder skidt og snavs i pelsen (på nær burrer) og den er stort set lugtfri.


  • #27   14. nov 2009 Bodil: du må bare anskaffe dig en blower. Den løser problemet smiley
    Mine ligner også 4 mudderklirer nogen gange
    http://www.kaabers.dk/picture.aspx?id=30129280


  • #28   14. nov 2009 Kald mig bare dum. ELLER?? <
    Du er heldig smiley

    Specielt min Schæfer ligner nogen gange noget, man skulle tro var løgn smiley


  • #29   14. nov 2009 Lia er også gravko/markhund, men mudder og sand falder forholdsvis hurtigt af pelsen og lægger sig så på gulvet istedet for, men der må jo være en forskel i pelsstrukturen på vores hunde. smiley

  • #30   14. nov 2009 Bodil:
    (link fjernet)

    Har den lille håndmodel. Den blæser rigtig meget



  • #31   14. nov 2009 Ahhh okay. smiley

    Ja, det falder også af indenfor her, men er hun helt mudret til, så får hun lov til at blive i gangen en halv times tid inden jeg åbner dørene til resten af huset og ja, så ligger det som sand over det hele og er rigtig træls.


Kommentér på:
Hvordan holder i rent?

Annonce