{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Pludselig "kræsen/ikke sulten" {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve på 7½ måned, der pludselig ikke rigtig gider spise sit tørfoder mere..
Hun får Olivers, og det har hun fået siden jeg fik hende hjem fra opdrætter 11 uger gammel. Og har spist fint før.

Men nu gider hun ikke spise det, og har prøvet at give det som godbidder, og ved leg (i legetøj også) hun gider ikke have ret meget. At strø det ud på græsset hjælper heller ikke mere.

Hun er også blevet kræsen ved godbidder angår, det er heller ikke alle hun gider spise mere nu! De bliver spyttet ud og er total uinteressante..

Hun skal have ca. 220 gram om dagen, men spiser knap 50 gram (vil jeg tro, kan ikke rigtig bedømme det, men det er ikke over 100 gram ihvertfald)
Hun er fin slank, ikke for tynd (endnu)
Det har stået på i lidt over 2 uger nu.

Hun er som hun plejer, aktiv, glad, drikker fint, intet i vejen med tænderne, ikke feber. Dog er hun lidt mere kælen og morsyg.

I dag i legestue, var hun lidt mobset på nogle af de yngre tæver. Kan det være hendes første løbetid, der er rundt om "hjørnet" (hun er min første tæve)

Er lidt LOST her! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig "kræsen/ikke sulten"
  • #1   15. nov 2009 mon ikke hun bare er på vej i første løbetid?

  • #2   15. nov 2009 Anna, det tror jeg også lidt. Men ved det som sagt ikke, for hun er min første tæve.
    Og hun er ikke hævet "bag i "


  • #4   15. nov 2009 den første løb kan være en voldsom oplevelse for nogle tæver, hun kan sagtens have en præ-løb fase op til løb, hvor hun "kun" ændrer adfærd og ikke fysisk er i løb endnu...

    Vær opmærksom på at andre hunde ikke får lov at overskride hendes grænser - da hun er meget følsom i denne periode...

    Karla blev lettere "deprimeret" under sin første løbetid og gad praktisk talt ingenting i 3 uger... Heldigvis var 2. løbetid helt anderledes, her har hun gidet lege og arbejde hele vejen igennem


  • #5   16. nov 2009 Min Cassie på 8 mdr. er lige sådan. Vi giver hende råt kød om morgenen og prøver så alverdens foder om aftenen. Tålmodighed er en dyd, men træls når hunden ikke vil spise sin tørfoder.

  • #6   16. nov 2009 OKay tak for jeres svar.
    Kan se jeg ikke er den eneste med et "mad problem" ..
    Tror jeg vil prøve at skifte foder, for at se om det hjælper..
    Har også overvejet at "snyde" ved at blande det med lidt leverpostej, eller lign. *S*


  • #7   16. nov 2009 Sådan som du beskriver, så lyder det nøjagtigt som første gang Fie skulle i løbetid...

    Jeg droppede morgenmaden og gav hende kun til aften i de perioder


  • #8   16. nov 2009 Undskyld at jeg lige bruger tråden. Men jeg har en HAN hund der har det på helt samme måde. Han gider ikke sit mad men er ellers som han plejer. Han er 9 md. Det kan jo ikke være låbetid her. Men kan det så have noget at gøre med at han er ved at blive kønsmoden?

  • #9   16. nov 2009 René ...

    Det er også hvad jeg har fået afvide en gang eller 2 at det nok er hendes løbetid, der er ved at nærme sig.
    Men det har jo snart stået på i 3 uger, såååh der må da gerne snart ske noget så smiley heh

    Men altså er lidt nervøs hvor hun ikke rigtig spiser.. smiley


Kommentér på:
Pludselig "kræsen/ikke sulten"

Annonce