{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Pludselig meget kræsen og anderledes {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Mille plejer i den grad at elske de tyggeting hun får.. Men her de sidste 4dage har hun virkelig været kræsen og ikk gidet tyggeting på samme måde som hun ellers altid har.. Hun spiser stadig sin mad, men det er ikke kæmpe mængder (hun har dog altid været svingende omkring mængden af mad og er god til selv at holde sig slank).. Hun har de sidste 14dage fået 1-2mg medrol (binyrebarkhormon) og i det første stykke tid drak hun mere og virkede Meget grådig og sulten men det er begge dele gået over..

Men hendes pludselige ændring omkring tyggeting (som hun ellers aldrig sagde nej til før) gør mig da lidt bekymret.. Kan det være binyrebarkhormonet eller? Og er det noget jeg bør gå til dyrlæge med? Hun er også en smule mindre kyssesyg og kælen... Ved bare virkelig ikk hvad dyrlægen skal gøre? Kan vel også være en periode? Ville i tage afsted? Og hvad ville i bede dyrlægen tjekke?

Hun er desuden fra 6dage siden gået fra 2mg medrol og ned til 1mg (pga allergi - og det sammen med cytopoint har en rigtig god effekt)..

Hun virker stadig frisk og vil super gerne ud at gå og lege mv.. Hun virker udover de nævnte ting som sig selv og jeg har ikke set tegn på smerte eller andet udover den ændrede adfærd...

What to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig meget kræsen og anderledes
  • #1   25. feb 2020 Det logiske er enten tandsmerter eller kvalme. Blodprøve og tandtjek ville være mit bud. Og blodprøve er nok ikke så tosset uanset - hendes medicin taget i betragtning smiley

  • #2   25. feb 2020 Super, tak!

  • #3   25. feb 2020 Og god bedring med hende smiley

    Man bliver nemt pylret, når de har en lang sygehistorie. Jeg håber det er ingenting!


  • #4   25. feb 2020 Tak smiley Håber jeg også smiley

  • #5   25. feb 2020 Tror faktisk hun har knækket en rovdyrstand i overmunden - kun lige spidsen (heldigvis) så jeg ser at få bestilt tid ved tand dyrlægen så den kan blive rykket ud hvis det er rigtigt at den er knækket..

  • #6   25. feb 2020 Nå ja, så er det nok tanden, der driller. God bedring til hende.

  • #7   25. feb 2020 Tak smiley

    Var da godt jeg lavede tråden - tænkte slet ikk på tænder da det ikke er længe siden hun fik dem grundigt tjekket og taget røntgen hos en dygtig tand dyrlæge.. Men ja, er desværre ret sikker!


  • #8   26. feb 2020 Det ville da være heldigt, hvis det “bare” er det. Det er jo relativt nemt at komme om ved.

  • #9   26. feb 2020 Er bare lidt i tvivl - hun har allerede en knækket rovdyrstand i den anden side og i undermunden (denne sidder i den anden side også i overmunden) planen var egentlig at den anden også skulle ud.. Kan hun godt undvære begge?!

  • #10   13. mar 2020 Så har Mille fået trukket tanden ud idag.. Den var rigtigt nok knækket..

    Hun har dog fået vanvittigt dårlig mave efter at ha været i narkose smiley Tænker om det kan være pga hun får cytopoint sprøjter hver 4. Uge og 1mg medrol dagligt.. Min veninde sagde det ikk var unormalt men jeg har aldrig oplevet det før med nogle af mine hunde...

    Har i oplevet dårlig mave efter narkose?


  • #11   13. mar 2020 Kan det være fordi hun har fastet, og så snart hun har fået lov, så drukket en del væske (det gør mange vovser på Medrol jo), og derfor er det der kommer ud mest væske, indtil hun har fået noget mad igennem systemet?


  • #12   13. mar 2020 Nej det tror jeg ikke - hun har ikke drukket mere end hun plejer, faktisk lidt mindre så jeg har her til aften fået lidt mere i hende..

    Hun fik også for meget mavesyre pga hun har fastet.. Maven begyndte at knurre helt vildt og hun fik kvalme.. Hun ville desværre ikk ta sin mad, så jeg blev nødt til at gi hende en rugbrød med leverpostej - nok ikke optimalt med hendes allergi men hun blev nødt til at få noget mad og hun ville bare ikk æde de ting hun "må".. Det skal også nok gå alligevel.. Ville ha været værre hvis jeg ikk havde givet hende noget og hun begyndte at kaste op, så vil hun nemlig slet slet ikk spise også bliver det kun værre og værre med opkast, kvalme og mavesyre... Efter hun fik en lille smule rugbrød stoppede maven med at knurre og jeg fik noget tørkost i hende smiley

    Hun er iøvrigt også mere træt end hun har været de andre gange.. Har åbenbart været en hård omgang denne gang..

    Hun drikker iøvrigt generelt ikke mere på medrol end før - men det er også en okay lille dosis smiley


  • #13   13. mar 2020 Er du stadig bekymret senere i dag, så kontakt dyrlægen.

    Jeg har haft mine dyr i narkose mange gange, og jeg husker ikke, at diarré har været et problem. Men de har nogengange haft forskellige bivirkninger fra gang til gang, bl.a. blodig opkast (pga. intubering).

    Stress kan give diarré. Måske det bare er det.

    Mine dyr har som det første altid stavret hen til madskålen, når de kom hjem, også katten efter en tandrensning (var smertedækket), hvilken din vov også er, det første døgns tid.

    Leverpostej kan virke vandladende (også give ekstra væske i afføringen), da der er meget salt i (og der er løg i, bare som obs.).

    Men hvis en leverpostejmad giver vovsen noget energi, er det jo fint (mange hunde har levet årevis på leverpostejmadder, og marvben med frosset leverpostej). Pointen er, at vovsen så også skal drikke vand, hvis den får noget, der er meget salt smiley

    Våd kattemad kan som regel ryge ned, ved de fleste vovser, hvis det stadig driller med appetitten i dag smiley


  • #14   13. mar 2020 Hun fik ikke ret meget (en halv rugbrød med skrabet leverpostej).. Er ikke som sådan bekymret (endnu ihvertfald), undre mig bare.. Jeg tilbød hende lige noget vand i en skål mens hun lå i sengen og hun drak Meget! Så det var dejligt!! Var da lidt bekymret over om hun ellers ville blive hehydreret når nu hun næsten ikk har drukket siden hun kom hjem.. Håber maven er lidt bedre imorgen (eller senere idag hedder det vel nærmere) når vi står op smiley

    Tænker at jeg har fået gang i appetitten og fået kvalmen væk samt mavesyren da hun fik den rugbrød og senere sin tørkost, så regner ikke med at andet end hendes tørkost bliver nødvendigt fra nu af, men vil prøve at finde noget vådmad som kan fungere mht allergien til hvis det bliver nødvendigt! Var egentlig kun fordi jeg ikk havde noget hun gad æde og alt havde lukket at hun fik leverpostej smiley

    Men tak for info mht leverpostej! Er meget rart at vide!!


Kommentér på:
Pludselig meget kræsen og anderledes

Annonce