{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.708 visninger | Oprettet:

Min Kræsen Golden Retriever {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst de fleste af de indlæg folk har skrevet, og er "lykkelig" over at jeg ikke er den eneste der har problemer til spise tid...

Jeg har en golden retriever (Bounty) som nu er lidt over 1 1/2 år gammel.
Da han var hvalp havde jeg problemer med at han spiste for meget og derfor voksede for hurtigt, han blev ikke tyk, men han blev for høj bag til. Så han fik nyt foder allerede da han var 3 mdr. det virkede ikke så dyrelægen foreslog at blande lidt voksen foder i. det hjalp så men han spiste stadig for 2... Da han var 5 mdr. spiste han kun voksen foder og åd rup og stub på sekunder. Da han var 7 mdr. spiste han mere end 3 gange så meget som anbefalet, men var stadig tynd (den gang fik han Prisum tørfoder) så jeg begyndte at give ham foder til jagt hunde i det samme mærke, det hjalp stadig ikke. Jeg var til dyrelæge 9 gange det første år vi havde ham, og vi prøvede alt men han tog bare ikke på.
Da han blev 1 år havde vi opgivet og måtte se i øjene at vi havde en hund der bare åd men ikke blev støre. Da vejede han 29 kg. og skulle vaje 35 kg.
14 dage senere spiste han stadig for 3.

Om morgnen hoppede han stadig ivrigt rundt for at få maden, det hele røg ned på under 1 min. men da han skulle ha aftensmad gik han bare hen og snusede til det og gik igen...
Jeg blev virkelig nervøs, for det havde han da aldrig gjort før. Han har heller aldrig haft tynd mave eller kastet op.
Jeg lod maden stå og tænkte at han nok ville spise det senere, men nej...
Næste morgen var det det samme og igen om aftenen. Han spiste ikke hele weekenden, så mandag morgen tog vi til dyrelægen, han forslog at skifte foder, måske var han bare blevet træt af det gamle. Jeg forstår bare ikke hvordan det kan komme på en dag!
Vi købte 5 forskellige prøver og gav ham lidt af det ene da vi kom hjem. Han snusede til det men gik bare væk, som han nu havde gjort i 3 dage. Jeg prøvede at stille 5 skåle med de 5 forskellige foder i og han snusede til dem, men gik igen. Nu kunne jeg se på ham at han ikke havde så meget som et gram mad i maven men han drak stadig massere af vand. Han var sunket ind omkring maven, og så så udmarvet ud.
Da han ikke havde spist i 5 dage og jeg havde kimet dyrelægen ned, troede vi at, vi skulle miste ham.
Men så om aftenen gik han pludselig ud og spiste. Jeg var lettet og tænkte, at han nok bare havde haft nogle dårlige dage.
Næste morgen spiste han lidt igen, men da han skulle ha portion nr 2 gik han fra maden igen. Det gjorde han så i 3 dage og så spiste han lidt igen.
Vi tog til dyrelægen igen og han blev tjekket i hoved og r..., Men han fejlede ikke noget, til gengæld havde han tabt 1.7 kg siden mandag og var nu nede på 24,8 kg. mere end 10 kg mindre end hvad han burde veje.

Sådan er det gået i lidt over et 1/2 år, vi har prøvet over 15 forskellige foder, bla. barf, våd foder, det billige og det dyre - alt... Han begyndte at spise igen efter 1 mdr. (der fik han Eukanuba til store hunde) men spiser aldrig op eller spiser slet ikke. Jeg har prøvet at rose ham og give ham guffer for at spise, også selvom han kun spiser et par gram. Jeg har blandet alle mulige ting i foderet, hvilket har hjulpet lidt men han spiser stadig ikke op, og gider ikke spise det samme om aftenen som om morgnen. Jeg har prøvet at skifte skåle, det har heler ikke hjulpet.

Vi har enda været nød til at tvangs foder ham med flydende kost og kost tilskud.
Det er bare så hård at skulle skubbe et rør ned i halsen på ham og se hvor bange han er, og så fylde mad i ham for at få ham fedet op, og så se at det hele er spildt når han så skal spise selv igen. Han er kommet op på 32 kg. men det er kun fordi vi stopper maden i ham.

Jeg er enda blevet meldt for dyremishandling 2 gange, af folk som har set hvor tynd han var.

Han får nu Eukanuba til Goldens, men spiser stadig ikke eller kun en lille smule, han holder dog vægten nogen lunde, det kan svinge med et par kg. Hvilket ikke er særlig sundt.
For 1 1/2 mdr. siden blev han pludselig meget syg; kastede op og havde tynd mave det væltede ud af ham selvom der slet ikke var mere tilbage. Han drak massere af vand men nægtede at spise. Han blev bare tyndere og tyndere, men jeg nægtede at skulle tvangsfodre ham igen. I 7 dage spiste han ikke og så pludselig en dag så var gamle Bounty tilbage igen. Han dansede rundt og hoppede for at få sin mad, det gjorde han i en uge og buumm... så stoppede han med at spise igen.
Jeg er totalt frustreret, og ked af det for jeg ved ikke hvad jeg nu skal gøre.
Vi er lige kommet hjem efter en ferie på 1 mdr. hvor han er blevet passet af mine forældre den ene halvdel af tiden og hos min søster (som også har en golden) den anden halvdel. Og han har spist alt sin mad hver dag, han har endda tigget ved bordet hvilket han aldrig har gjort, også selvom jeg faktisk har givet ham mad ved bordet. Han har taget 2,5 kg. på og vejer nu 34.5 kg, han ser bare så flot ud...
Han spiste lidt af sin mad i går aftes, men har ikke rørt sin morgenmad. Han spiser de godbidder vi giver ham, men kun Frolikerne og har ikke rørt sit kødben som han ellers elsker. Han har spist en rugbrødsmad med leverpostej, så jeg har blandet lidt leverpostej i hans mad men han har stadig ikke rørt det...
Jeg ved godt at hunde kan miste lysten til at spise når der bliver lavet om på deres hverdag, og at de kan blive "sure" på en for at ha været væk...
Men han opføre sig som han plejer, hopper op i sofaen for at blive nusset, leger med sit legetøj, halen køre på ham konstant, han er helt i gennem glad. Hen gider bare ikke spise...
Så er det jeg tænker, hvorfor har han spist hver dag mens vi var på ferie, og hvorfor spiser han så ikke hjemme?
Hvad gør vi forkert...?
Jeg er så ked af det, og tuder hver gang han ikke spiser, jeg er bare helt knust.
Vi har ingen børn, så han er vores lille baby... Han er den hele vores verden drejer om, vi elsker ham bare så meget... Han har ført os sammen på et tidspunkt hvor vi var ved at glide fra hinanden, og er ene og alene skyld i at jeg har fået glæden for livet tilbage... Derfor vil jeg gøre alt for at han har det godt.

Er der nogen der har en ide til hvad vi kan gøre, og hvad der kan være galt?
Måske har i en opskrift på noget hjemmelavet hundefoder, som indeholder alt det en hund har brug for...
Og hvor man kan købe fodertilskud ol.

Håber der er nogle der kan hjælpe os, vi har virkelig brug for det...

MVH Henrik & Jeanet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Kræsen Golden Retriever
  • #1   4. apr 2010 Du er desvære ikke den eneste der har en hund der ikke spiser hvad som helst =/

    Min hund gider ikke spise det samme hver dag, så han får bare noget forskelligt i og så rørt sammen med varmt vand. Kattemad, leverpostej, kødrester fra aftensmaden, reven ost, pølsestykker, mayonaise og hvad man ellers lige kan finde på =)

    Jeg har kæmpet en brav kamp for at få ham til at spise - har nu opgivet og accepterer bare at han hver dag skal have noget blandet i tørkosten (i starten var det meget, nu er det kun lidt der behøves).

    Vi havde gode tider med kattemad på dåse, det er bare lækkert!

    Ellers er der tun, torskerogn, fars, smøreost, røget fisk at forsøge sig med.

    Når han nu har lidt bøvl med vægten er fed fisk jo supergodt for at holde vægten og kamuflere de ækle piller =)


  • #2   4. apr 2010 Tak...

    Hvad er kamuflere? Piller der giver energi eller???

    Jeg har lige givet ham aftensmad, ved bordet sammen med os andre og blandet lidt af den mad vi spiste i, Han spiste vores mad men rørte ikke sin foder. Vi roste ham alligevel, og et par min. senere spiste han lidt af sin egen mad så fik han ros igen og en godbid. Jeg kunne se at han forstod at han blev rost for at spise sin mad, men han rørte ikke resten...
    Nu prøver vi at blande lidt forskelligt i, ved hvert måltid og rose ham for at have spist... Og så må vi se om det måske virker...

    Jeg har fået af vide at kattemad ikker er godt for hunde, da der er for mange proteiner og noget andet som en hundemave ikke kan tåle, og at det kan give problemer med knoglerne...


  • #3   4. apr 2010 Kamuflere er cammoflage ; ) Det som soldaterne gør for at blende ind i omgivelserne ; )

    Kattemad er ikke godt for hunde nej, men de mængder Kaoz får har det ingen skade - han spiser jo ikke voldsomme mængder; mindre end katten gør faktisk =)

    Jeg bruger selv et højenergi foder så han alligevel får NOGET selvom han ikke spiser så meget.. Jeg bruger så Nutra Nuggets fordi det kan jeg få her i byen =)

    Jeg har også brugt den med at give kiks for at han spiser.. Og håndfodret ham for at tricke hans sult..

    Jeg har vist snart prøvet det hele, men lige nu går det fint med noget i og så varmt vand over =)


  • #4   4. apr 2010 Hæ hæ Min computer har en fejl så teksten hopper en del... jeg havde lidt svært ved at læse de sidste linjer... Fik det til: noget med vægten og at fisk og Kamuflere de ækle piller
    Jeg må hellere se at få skiftet den ud...

    Det er godt at høre at Kaoz spiser, og håber for dig at det virker, man er sgu så bekymret for de dejlige dyr c,´)


  • #5   25. apr 2010 Der er nu gået 3 uger med vores forsøg på at få Bounty til at spise...
    Det gik fint den første uge, han kastede sig ikke lige frem over maden men spiste da noget.
    Vi har blandet forskelligt i og han blev lidt mere int. i maden, men det sluttede allerede efter 1 uge, så var det det samme igen, vi har også rost ham hver gang han har spist. Tror sgu bare ikke han gider spise, for nogle dage har han nærmest kastet sig over sin tør fodder og hugget det i sig og andre dage gider han ikke spise, selvom der er noget lækkert i...
    Nu har jeg passet min søsters hund (som er meget mad glad) i nogle dage, og i dag prøvede han at snuppe Bountys mad, Bounty blev så gal på ham, at han bed efter ham og kastede resten af maden i sig i en fart.
    Så nu ved jeg hvordan jeg skal få ham til at spise...! Jeg skal simpelthend stjæle min søsters hund hvergang det er mad tid c,´)


  • #6   17. jul 2010 Hej...

    Så er der gået lidt over 3 mdr. og vi har nu prøvet 4 andre typer foder. Og sjovt nok er det det billige fra Brugsen der er mest populært... Så det får han sammen med resterne af alt det andet foder vi har købt (og der er sgu meget)
    Jeg har hver gang, han får mad blandet lidt forskelligt i, og det har virket... Nu glæder han sig til spisetid... Han har endda også spist sit tør foder uden noget i...!
    Jeg har sat er mad-ur til at ringe så han får mad på precis samme tid morgen middag og aften.
    Når uret ringer står han på sin plads og venter, han ved at når uret ringer så er der mad. det har også virket, men det tog også 3 dage at lære ham at urets ringen betød noget godt. til at starte med var det lækre godbidder og så senere godbidder i madskålen og så godbidder på maden osv...

    Nu er vi igen 2 meget glade ejere af en "madglad" hund...


  • #7   18. jul 2010 Iiiihhh hvor er jeg glad for at det virker =D

    Tillykke med det =)


  • #8   18. jul 2010 Tak...

    Det er bare så stor en lettelse...
    Ideen med uret fik jeg af, træning af nervøse hunde. Dvs. hunde der er bange for noget. ikke fordi han var bange for at spise. men han kunne jo mærke min frustration over hans manglende spise lyst.
    Han får stadig forskelligt blandet i maden... Men han spiser og det er det vigtiste...
    Jeg kan læse at du også har fundet en god løsning for at få Kaoz til at spise. Tillykke med det c,'')


  • #9   18. jul 2010 Ja Kaoz spiser gerne og glæder sig nu til at se hvad jeg har kommet i skålen til ham =)

    Han får stadig "noget" i, men slet slet ikke i samme mængder som vi startede på - og han er nu villig til at spise ting han før ikke ville røre *wee*

    Så her er der også liv og glade dage =D


Kommentér på:
Min Kræsen Golden Retriever

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce