Pekingeser - Rygproblemer? Pekingeser - Rygproblemer?
Hej!
I sommers hoppede min 4 årige pekingeser han ned fra sofaen, og hylede som en i pokker. Afsted til dyrlægen med konstant pivende hund. Han fik smertestillende, og havde det fint efter 24 timer. (Dyrlægen mente det var en alm. forstrækning i ryggen/ bagpartiet)
Da Gizmo skulle ud og tisse for 5 min. siden, hoppede han ned af de 2 små trappetrin og PIV lød det igen. Dog ikke så voldsomt som i sommers, og han kan fint gå nu. Men han virker dog lidt mut i betrækket.
Er der andre pekingeserejere eller lign. der har oplevet det samme? I såfald der vil fortælle lidt om det?
Kan ikke undgå at blive nervøs...
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 23
Han logrer trods alt med halen og tager gerne imod godbidder - Så det er heldigvis ikke i nærheden af hvad der skete i sommers.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 23
Jeg vil ikke kunne våge over ham konstant mht at hoppe op og ned fra sofaen fx. Hundene har adgang til hele huset når de er alene, da jeg ikke vil lukke dem ind i ét rum.
Men jeg vil helt sikkert begrænse ham når jeg er hjemme.
Når han er klippet ligner han lidt en bulldog. Der er meget mellemrum mellem hans forben, og albuerne vender lidt ud. Så det kunne meget vel være at han har de såkaldte flyvealbuer som du Inge fortæller om.
Pekingeser - Rygproblemer?