570 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Pekingeser - Rygproblemer? Pekingeser - Rygproblemer?

Hej!

I sommers hoppede min 4 årige pekingeser han ned fra sofaen, og hylede som en i pokker. Afsted til dyrlægen med konstant pivende hund. Han fik smertestillende, og havde det fint efter 24 timer. (Dyrlægen mente det var en alm. forstrækning i ryggen/ bagpartiet)

Da Gizmo skulle ud og tisse for 5 min. siden, hoppede han ned af de 2 små trappetrin og PIV lød det igen. Dog ikke så voldsomt som i sommers, og han kan fint gå nu. Men han virker dog lidt mut i betrækket.

Er der andre pekingeserejere eller lign. der har oplevet det samme? I såfald der vil fortælle lidt om det?

Kan ikke undgå at blive nervøs...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pekingeser - Rygproblemer?
  • #1   17. nov 2009 Jeg ved ikke om det er noget der specielt ligger til racen, men jeg vil anbefale at du når din hund undersøgt af en kiropraktor.

• #2   17. nov 2009 De er ikke sådan at få fat i på Bornholm desværre. Min dyrlæge ser på ham imorgen hvis det er blevet værre.

Han logrer trods alt med halen og tager gerne imod godbidder - Så det er heldigvis ikke i nærheden af hvad der skete i sommers.

• #4   17. nov 2009 Det ville være en god ide hvis du kunne få dyrlægen til at give dig Rimadyl ( smertestillende til hunde) så du næste gang det sker kan give ham en.

• #5   17. nov 2009 Tak for jeres råd, de er hermed taget til efterretning.

Jeg vil ikke kunne våge over ham konstant mht at hoppe op og ned fra sofaen fx. Hundene har adgang til hele huset når de er alene, da jeg ikke vil lukke dem ind i ét rum.

Men jeg vil helt sikkert begrænse ham når jeg er hjemme.

Når han er klippet ligner han lidt en bulldog. Der er meget mellemrum mellem hans forben, og albuerne vender lidt ud. Så det kunne meget vel være at han har de såkaldte flyvealbuer som du Inge fortæller om.

Kommentér på:
Pekingeser - Rygproblemer?

Annonce