1.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

To hanhunde sammen To hanhunde sammen

Vi har snakket om at vores datter muligvis skal have en mops om et til to år ( det er selvfølgelig ikke hende der skal have ansvaret for noget det skal bare hedde sig at det er hendes hund og sove hos hende osv)
jeg er dog mest til en hanhund mere da jeg ikke gider løbetid og alt hvad det medfører især i forhold til den hanhund vi har, men kan det fungere når hund nr 2 bliver kønsmoden?
Jeg har aldrig oplevet link aggressiv, han har en enkelt gang sat en yngre hanhund på plads ( intet voldsomt) og det et det han er ellers utrolig glad for alle andre hunde

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To hanhunde sammen
  • #1   18. nov 2009 Vi har to hanhunde i flokken, og der har ingen problemer været udover at de godt kan toppes lidt over et ben ind i mellem, men de har a´ldrig haft decideret kampe.. Den ældste er knap 7 og den yngste 15 mdr.

• #2   18. nov 2009 Jeg tror lige jeg ville se tiden af, og se hvordan Link har det med andre hanhunde, når han bliver helt voksen (dvs. 2 år) Hvis han stadig er ok med dem, så vil han nok også have det fint med en mops i familien.

• #3   18. nov 2009 Link bliver 2 i næste måned så jeg tror næsten han er nået det punkt
    også fordi jeg har set ham sætte den anden hanhund på plads (fornylig) og det er første gang han har reageret sådan, men det er ikke noget der haster så det kan godt være vi skal give det lidt mere tid sammen med andre hunde

• #4   18. nov 2009 Nå kan se jeg har fået skrevet 2008 i hans profil han er fra dec 07

• #5   18. nov 2009 Ja, det synes jeg I skal. Der er jo desværre nogle af de engelske bulldogs, der ikke bryder sig om andre hunde af samme køn, når de bliver voksne, og så er det ikke sjovt at stå med to hanhunde. Men det er absolut ikke allesammen, så se tiden lidt an og kryds fingre for, at han bliver ved med at være sød og fornuftig smiley

• #6   18. nov 2009 Ja og går det helt galt er der jo ikke andet for end at købe en tæve og få en af dem neutraliseret smiley

• #7   18. nov 2009 Det er også en mulighed. Vi har jo to hanner og én tæve, og det er kun den ene han, der er "intakt". Så fungerer det fint smiley

• #9   18. nov 2009 jeg har 3 "intakte" hanner og en Dreverhvalp (han) samt en tæve. ingen problemer overhovedet.
    Hannerne er 6- 4 - 3 år og 5,5 måned. Tæven 3 år

• #11   18. nov 2009 Det er vel egentlig også svært at sige udfra hvordan ens hund har det med fremmede hunde for der jo forskel på fremmede hunde og hunde den har boet sammen med siden den anden var hvalp

• #13   18. nov 2009 vi har heller ikke oplevet nogle problemer, i hvert fald ikke endnu, men tror heller ik det kommer. Tror der er større sansyndlighed for ballade hvis man sætter to voksne hanner sammen end en voksen og en hvalp, men ved det ik...

• #14   18. nov 2009 vi har to hanner sammen, koda på 4 og luis på 1 år. De er pot og pande:)
    der har aldrig været nogen problemer

• #15   18. nov 2009 mine accepterer andre hanhunde, hvis de stadig kan være overhund, men en anden stærk hanhund, det er ikke et hit. Vi passer vores datters rottweiler ind i mellem, og lige i starten, når han kommer med rejst hale, ja, så bliver han duppet med næserne til han kender sin plads. Derefter er alt fint, bare lige han bliver nederst i flokken, og det gør han, han er en rigtig god "rotte".

• #17   18. nov 2009 Gonzo kan hvertfald med andre handhunde smiley men det jo ikke alle som kan med hinanden

• #18   18. nov 2009 altså indtil videre har jeg aldrig oplevet aggressiv adfærd fra Link hverken overfor andre hanner eller noget som helst andet.
    og der vil jo i hvert fald blive mere end to år i mellem dem, da Link bliver to i næste måned og det ikke lige bliver i morgen vi skal have den smiley

men tak for jeres råd alle sammen, det gav da noget stof til eftertanke, håber Link fortsætte "den gode stil" og når tiden kommer bliver glad for at få sig en lille legekammerat, om det så bliver en han eller tæve smiley

Kommentér på:
To hanhunde sammen

Annonce