{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.619 visninger | Oprettet:

Jack russell/Fransk bulldog kryds ok?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Så har jeg igen igen et spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret sagligt. Jeg har en skøn malteser tæve på 6 mdr som savner en legekammerat. I går så jeg hos nogle af mine forældres venner den skønneste lille hvalp, et UPS kuld hvor deres jack russell var mor, og genboens franske bulldog er far. Hvalpene var HELT VILDT cute og virkede enormt robuste. De forlanger 4000 kr for hvalpene, er det for meget - og tror i det er en ok blanding eller kan det give problemer?
Please ingen DKK race snak og diskussion i denne tråd, det er ikke det jeg spørger om, bare om prisen er ok, og om de af jer der selv har mange års erfaring med flere forskellige racer og evt. blandingshunde kan se nogle store problemer ved denne blanding??
på forhånd tusind tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jack russell/Fransk bulldog kryds ok??
  • #1   21. nov 2009 Jeg ville sige det er for dyrt. Race mæssigt er jeg ikke sikker på er den bedste blanding. Uden dog at have den store kendskab til racerne

• #2   21. nov 2009 Jeg synes det er mange penge for en blanding af racer hvor i hvert fald den ene har en del arvelige lidelser at slåsse med, og som der sandsynligvis ikke er testet for, når nu det er et upskuld.
    Med sådan en hvalp, køber du virkelig et sats, og sådan et sats skal i mine øjne ikke koste 4000kr

Og så tænker jeg at det måske kunne give problemer at blande en så aktiv og livlig race som JRT med en FB. FB'en er jo af bygning slet ikke smidig og adræt som en JRT.

Alle hvalpe er søde -men det er ikke alle der er lige smarte at købe;o)

Samtidig vil jeg så osse anbefale at vente med hund nr to, til din hvalp er ved at være voksen. På den måde kan den "gamle" hund være en hjælp for den nye. Det kan den ikke når de begge er hvalpe.

• #4   21. nov 2009 Ok smiley tak for svarene så lange - jeg syntes jo også det lød lidt dyrt, men vil evt se om jeg kan presse dem lidt i pris.
    Jeg har altid godt kunne lide Fransk bulldog (og min kæreste er helt vilde med dem) men har det imod dem at de ofte har vejrtræknings problemer. Disse hvalpe har ikke det problem da snuden er længere, og de bliver nok en anelse mindre energiske end Jack Russell normalt er, så tænkte bare at de kunne passe perfekt til Snowy, hun har masser af krudt i røven og er samtidig vildt nem at lære ting. Vi går til hvalpetræning og hun er den dygtigste på holdet smiley
    hører gerne fra flere af jer om +/ minus ved en sådan blanding

• #5   21. nov 2009 alt for dyrt for en blandning s hund vi har givet 3000 kr for en ren jack russel , så klart for dyrt med mindre de er chippet og vac. ved afhentning .

• #7   21. nov 2009 Debbie -det du satser på, er jo så at hvalpen får lige netop den kombination af de to racers egenskaber, som passer til det i ønsker. Du er nødt til osse at forestille dig den værst tænkelige kombination af egenskaber, og overveje om hunden så stadig vil passe ind (altså forestil jer en hund med JRT's aktivitetsniveau, begge racernes stædighed/egenrådighed, snorken, prutten osv)

Og du er ikke nødvendigvis ude over vejrtrækningsproblemet blot fordi der er bladet JRT ind.
    Vejrtrækningsproblemerne skyldes ikke bare den korte næse hos FB. Det skyldes osse for snævnre næsebor, en blød og lang gane osv. Så du kan såmænd sagtens risikere at hvalpen får problemet, selvom dens snude er længere. Den bedste måde at sikre sig i den forbindelse, er at købe en fransk efter forældre med gode åbne næsebor og uden vejrtrækningsproblemer.

• #8   21. nov 2009 Jeg er enig i at dette godt kunne blive en problemfyldt blading både fysisk og mentalt. Så mit råd vil være "hold dig væk!"

• #9   21. nov 2009 Det er rigtig nok at den franske godt kan have en del at slås med, så husk på at disse problemer IKKE bliver mindre ved at blande franske med andre racer. Jeg ville holde mig langt væk, og hvis jeg lige som jer er forelsket i den franske bulldog ville jeg gøre hvad jeg kunne for at støtte racen og avle sygdommene ud i stedet for at blande dem med andre racer og gøre deres ry og sundhed mere dårligt.

Og ja 4000 kr for ups kuld er alt for meget. De burde sælge dem uden fortjeneste. Men jeg ville ikke støtte den slags, hvis i elsker den franske.

• #10   21. nov 2009 Nu ved jeg ikke hvilke arvelige sygdomme der er på den franske, men jeg ved hvad der er på jack russell.
    De har linseluxation, som hundens bør øjenlyses for inden avl. De har HD og patellaluxation samt albuedysplasi.Og de kan som ældre hunde få lang blød gane, der giver vejrtrækningsproblemer.
    og så er det alt for meget for en blanding. Jeg har givet 7000 kr for min jack russell med tavle.
    Så den hvalp må ikke koste mere end 1500 kr.

• #11   21. nov 2009 Maj-Britt: Det bekræfter mig bare i at det er enn total dårlig blanding. Den franske skal også tjekkes for mange ting før den bør indgå i avl.

• #12   21. nov 2009 Uha, den blanding synes jeg også er lige lovligt risikabel.
    Måske får den sind som en JRT, men krop som en FB - Og så kommer problemerne..
    Vi tog også et "sats" dengang vi købte Paya, som er en blanding af Chihuahua/Dværg pincher - For de to racer minder jo heller ikke om hinanden rent psykisk.
    Men vi var heldige, og hun blev som vi havde håbet - Og havde hun været anderledes havde vi rettet os efter dét. Men hun blev som vi dybe set gerne ville have hende, men de to racer er jo bestemt heller ikke lige så langt fra hinanden som JRT og FB smiley

Personligt synes jeg dog ikke prisen er frygtelig meget for høj, hvis den er incl vaccine+chip+ormekure?
    Ups kuld eller ej, så er der meget arbejde bag, og kan ikke se hvorfor ejerene ikke kan få en fortjeneste på dét kuld?
    Man kunne snildt forestille sig e er nødt til at tage en ferie fra arbejdes fx for at passe hvalpene, og dermed koster det jo også dem dét ekstra at have hvalpene..
    Jeg gav 7500,- for min blanding i sin tid, med 2xvaccine, 3xormekur og chip..

Men jeg vil nu råde dig til ikke at tage chancen med netop dén blanding, det er simpelthen Nord og Syd der er sat sammen.. :S

KH Ann-Sophie

• #13   21. nov 2009 Tak endnu engang for alle jeres gode svar. Kæresten og jeg går lidt i tankeboks nu, vi vil hellere have en blanding end en ren race - og det skal helt klart være en lidt mindre hund- spørgsmåler er så bare hvilken blanding det kan være ok at løbe an på

• #14   21. nov 2009 Anne-Sophie: 4000 kr for en blanding hvor forældrene ikke er tjekket før avl, det er simpelthen for meget. Der er ingen udgifter til tjek, udstilling (avlsgodkendelse), parring af tæven, stambogsføring og der er sikkert andre ting jeg har glemt. De burde nemt kunne få dækket deres udgifter for det halve.

Og ja hvis de er nødt til at blive hjemme fra arbejde for at passe hvalpene så er det jo sådan. Nogle racer bliver passet 24-7 når de er små men derfor er prisen da ikke tårnhøj. Man kan da ikke forvente at få dækket tabt arbejdsfortjeneste. De har jo selv valgt at få de hvalpe, der er ingen der har sagt at avl er en guldgrube.

• #15   21. nov 2009 Christina - Ja det er rigtigt man af sagens natur aldrig skal avle på hunde som ikke er gennemtjekket. Men nu er det trods alt et ups-kuld, og bare fordi det er dét behøves hundene jo ikke være syge.
    Men ja, især FB har en del ting at bakse med. Og derfor jeg selv siger jeg ikke ville aldrig købe en hvalp derfra.
    Men synes bare ikke 4000,- er ret meget for en hund man (nok) har de næste 10-15 år?
    Men i denne sag kan jeg godt se problemstillingen, netop fordi blandingen er så absur som den er.
    Men generelt for en blanding er 4000,- ikke for meget efter min mening!
    Mvh Ann-Sophie smiley

• #17   22. nov 2009 Krumme - Jamen sådan er vi jo alle så forskellige i vores syndpunkter - Og det er på ingen måde noget jeg gider bruge en masse tid på at diskutere.
    Disse hvalpe koster 4000,- og Thats It.. Så er det jo heldigvis frivilligt at købe dem smiley
    Jeg gav som sagt 7500,- for min blanding i sin tid, og det har jeg ikke fortrudt. Men dengang var der jo også det store ''Paris Hilton BOOM'', så nu er priserne jo faldet væsentligt.
    Men fx FX og chihuahua kan ikke købes med tavle til 5-7000,-, men sum og summarum er at disse hvalpe altså koster firetusinde kroner og forældrene åbenbart ikke er tjekket inden avl, men de ting ved man jo som køber. Så må man selv beslutte om man tør købe dem eller ej.
    Personligt ville jeg ikke turde, men det er ikke prisen som skræmmer mig væk.
    MVH Ann-Sophie

Kommentér på:
Jack russell/Fransk bulldog kryds ok??

Annonce