Jack russell/Fransk bulldog kryds ok?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Så har jeg igen igen et spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret sagligt. Jeg har en skøn malteser tæve på 6 mdr som savner en legekammerat. I går så jeg hos nogle af mine forældres venner den skønneste lille hvalp, et UPS kuld hvor deres jack russell var mor, og genboens franske bulldog er far. Hvalpene var HELT VILDT cute og virkede enormt robuste. De forlanger 4000 kr for hvalpene, er det for meget - og tror i det er en ok blanding eller kan det give problemer?
Please ingen DKK race snak og diskussion i denne tråd, det er ikke det jeg spørger om, bare om prisen er ok, og om de af jer der selv har mange års erfaring med flere forskellige racer og evt. blandingshunde kan se nogle store problemer ved denne blanding??
på forhånd tusind tak!
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 644
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Med sådan en hvalp, køber du virkelig et sats, og sådan et sats skal i mine øjne ikke koste 4000kr
Og så tænker jeg at det måske kunne give problemer at blande en så aktiv og livlig race som JRT med en FB. FB'en er jo af bygning slet ikke smidig og adræt som en JRT.
Alle hvalpe er søde -men det er ikke alle der er lige smarte at købe;o)
Samtidig vil jeg så osse anbefale at vente med hund nr to, til din hvalp er ved at være voksen. På den måde kan den "gamle" hund være en hjælp for den nye. Det kan den ikke når de begge er hvalpe.
jul 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 59
Jeg har altid godt kunne lide Fransk bulldog (og min kæreste er helt vilde med dem) men har det imod dem at de ofte har vejrtræknings problemer. Disse hvalpe har ikke det problem da snuden er længere, og de bliver nok en anelse mindre energiske end Jack Russell normalt er, så tænkte bare at de kunne passe perfekt til Snowy, hun har masser af krudt i røven og er samtidig vildt nem at lære ting. Vi går til hvalpetræning og hun er den dygtigste på holdet
hører gerne fra flere af jer om +/ minus ved en sådan blanding
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 246
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og du er ikke nødvendigvis ude over vejrtrækningsproblemet blot fordi der er bladet JRT ind.
Vejrtrækningsproblemerne skyldes ikke bare den korte næse hos FB. Det skyldes osse for snævnre næsebor, en blød og lang gane osv. Så du kan såmænd sagtens risikere at hvalpen får problemet, selvom dens snude er længere. Den bedste måde at sikre sig i den forbindelse, er at købe en fransk efter forældre med gode åbne næsebor og uden vejrtrækningsproblemer.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.960
Og ja 4000 kr for ups kuld er alt for meget. De burde sælge dem uden fortjeneste. Men jeg ville ikke støtte den slags, hvis i elsker den franske.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
De har linseluxation, som hundens bør øjenlyses for inden avl. De har HD og patellaluxation samt albuedysplasi.Og de kan som ældre hunde få lang blød gane, der giver vejrtrækningsproblemer.
og så er det alt for meget for en blanding. Jeg har givet 7000 kr for min jack russell med tavle.
Så den hvalp må ikke koste mere end 1500 kr.
jun 2007
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Måske får den sind som en JRT, men krop som en FB - Og så kommer problemerne..
Vi tog også et "sats" dengang vi købte Paya, som er en blanding af Chihuahua/Dværg pincher - For de to racer minder jo heller ikke om hinanden rent psykisk.
Men vi var heldige, og hun blev som vi havde håbet - Og havde hun været anderledes havde vi rettet os efter dét. Men hun blev som vi dybe set gerne ville have hende, men de to racer er jo bestemt heller ikke lige så langt fra hinanden som JRT og FB
Personligt synes jeg dog ikke prisen er frygtelig meget for høj, hvis den er incl vaccine+chip+ormekure?
Ups kuld eller ej, så er der meget arbejde bag, og kan ikke se hvorfor ejerene ikke kan få en fortjeneste på dét kuld?
Man kunne snildt forestille sig e er nødt til at tage en ferie fra arbejdes fx for at passe hvalpene, og dermed koster det jo også dem dét ekstra at have hvalpene..
Jeg gav 7500,- for min blanding i sin tid, med 2xvaccine, 3xormekur og chip..
Men jeg vil nu råde dig til ikke at tage chancen med netop dén blanding, det er simpelthen Nord og Syd der er sat sammen.. :S
KH Ann-Sophie
jul 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 59
jun 2007
Og ja hvis de er nødt til at blive hjemme fra arbejde for at passe hvalpene så er det jo sådan. Nogle racer bliver passet 24-7 når de er små men derfor er prisen da ikke tårnhøj. Man kan da ikke forvente at få dækket tabt arbejdsfortjeneste. De har jo selv valgt at få de hvalpe, der er ingen der har sagt at avl er en guldgrube.
apr 2009
Men ja, især FB har en del ting at bakse med. Og derfor jeg selv siger jeg ikke ville aldrig købe en hvalp derfra.
Men synes bare ikke 4000,- er ret meget for en hund man (nok) har de næste 10-15 år?
Men i denne sag kan jeg godt se problemstillingen, netop fordi blandingen er så absur som den er.
Men generelt for en blanding er 4000,- ikke for meget efter min mening!
Mvh Ann-Sophie
apr 2009
Disse hvalpe koster 4000,- og Thats It.. Så er det jo heldigvis frivilligt at købe dem
Jeg gav som sagt 7500,- for min blanding i sin tid, og det har jeg ikke fortrudt. Men dengang var der jo også det store ''Paris Hilton BOOM'', så nu er priserne jo faldet væsentligt.
Men fx FX og chihuahua kan ikke købes med tavle til 5-7000,-, men sum og summarum er at disse hvalpe altså koster firetusinde kroner og forældrene åbenbart ikke er tjekket inden avl, men de ting ved man jo som køber. Så må man selv beslutte om man tør købe dem eller ej.
Personligt ville jeg ikke turde, men det er ikke prisen som skræmmer mig væk.
MVH Ann-Sophie
Jack russell/Fransk bulldog kryds ok??