{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Arnold! :'( {{forumTopicSubject}}

Det er med stor stor sorg, vi desværre må få Arnold aflivet. :'''''''(! ..
Han er desværre gået hen og blevet syg, og da vi ikke har nogen forsikring der dækker vores dyrlæge regninger, og vi har betalt i dyre dommer for at få ham helbredt og det stadig vender tilbage, ser vi desværre ingen anden udvej! smiley selvom jeg allerhelst har lyst til at beholde ham, til han selv får en naturlig død. Men vi risikere bare han kommer til at lide, og det vil jeg ikke.

Er bare nød til at dele det med nogen smiley .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arnold! :'(
  • #1   22. nov 2009 Øv hvor trist... Gør mig ondt:'( hvad fejler han?

• #2   22. nov 2009 Det er skide hårdt smiley .. Han har noget allergi, og døjer med hårsæk mider, og har sår over hele kroppen og hårerne falder af i hans pels som små pletter. Ligemeget hvor mange gange vi har fået ham på medicin, så vender det tilbage, Og kan ikke byde min dejlige hund, det liv smiley ..

• #3   22. nov 2009 Nej... Det er en god beslutning, og flot at du ikke lader ham leve for din egen skyld, når du ved han lider. Har selv været turen igennem for et par måneder siden og ved hvor hårdt det er... Lyder også som en frygtelig sygdom han har fået.. Kram til jer ..

• #4   22. nov 2009 Tak smiley .. Ja, vi må jo bare se frem af .. Jeg håber han finder til hvile, i hunde - himlen.

• #5   22. nov 2009 Årrh, det må virkelig være ubeskriveligt hårdt! smiley

Men hvor er det altså flot, at I, som Tanja siger, lader ham få fred frem for at beholde ham for jeres egen skyld!

• #6   22. nov 2009 Det er jeg ked af, kan ikke forestille mig hvor hårdt det må være. Stort af dig at gøre hvad der er bedst for ham og lade ham få fred. smiley

• #7   22. nov 2009 Har da aller mest lyst til at se om jeg ikke godt kan finde en ny behandling, der kan hjælpe ham til et bedre liv, uden han skal aflives smiley men der er desværre intet at gøre. Og når vi ikke har noget der dækker, begrænser det jo os en del med penge, vi har jo ikke uaned mængder at penge, desværre smiley ville bare så gerne gøre alt for ham!

Men nu er beslutningen, taget. selvom det er røv hårdt.

• #8   22. nov 2009 Det må være virkelig hårdt, Arnold virker som en rigtig dejlig hund. Selvom sygdom kan komme og han må aflives, så vil du altid have minderne. Dem kan ingen tage fra dig. Heller ikke sygdom.

• #9   22. nov 2009 Vi har 3 store dejlige billeder af en dejlig, glad og fræk Arnold! smiley til at hænge lige når man går ind i stuen. og der vil de altid hænge, selv hvis der sgu komme en ny hund! Ny hund, bliver aldrig en ny Arnold! smiley .. Men man må nogen gange se realiteten i øjnene, selvom det er rigtig træls ..

• #10   22. nov 2009 Hej

Ja, det er en tung beslutning at tage.
    Du skriver, han har fået meget medicin, og det er jo heller ikke godt i det lange løb,

Har I evt. prøvet at barfe ham, det kan for nogle være vejen frem til en allergifri tiværelse,.da allergi meget ofte skyldes reaktioner på diverse ingredienser i fabriksfremstillet hundefoder

Du kan evt læse om foderallergi, barf, m.m. på www.naturlighundefoder.dk

• #11   22. nov 2009 Hårsækmider er da ikke aflivningsgrund, i 9 ud af 10 tilfælde kan det kureres når hunden ikke er ældre, men hvis man har en dyrlæge som ikke har expertise i hudsygdomme så koster det ofte hundens liv.

Det bedste man kan gøre er at behandle den med pennecilin i lang tid feks 6 - 8 uger, dette modvirker hudbetændelse som ofte forsinker helbredelsen af demodex. Din dyrlæge kan samtidig behandle med iwomec. Jeg kan ikke forstå at man vælger aflivning når hunden ikke er ældre.

• #12   22. nov 2009 Det virker som om at jeres dyrlæge har behandlet med kløestillende præperater såsom prednisolon som får hårsækmiderne til nærmest at eksplodere.

• #13   22. nov 2009 Har sendt dig en PB

• #14   22. nov 2009 gitte: i nogle tilfælde er det en aflivningsgrund.. Min noddie har lidt af det i snart godt og vel et år før det gik helt væk, og flere gange i meget voldsomme tilfælde at det gjorde ondt på ham når man rørte ham.. han var på medicin for at få det fjernet hver dag og nu er det endelig væk, men der fortalte min dyrlæge at man i svære tilfælde måske bør foretrække at aflive hvis hunden slet ikke kan komme af med det, da den ellers ville lide under det. Gudskelov slap noddie af med sit for det gjorde sq ondt at se ham miste pels og have sår over det hele der gjorde ondt så man nogle steder slet ikke måtte røre ham..

Trådstarter: det var en hård beslutning for jer kan jeg forestille mig, men I ved hvad der var bedst for Arnold, og jeg sender jer de bedste tanker herfra

• #15   22. nov 2009 Gitte: Ja, men da jeg ikke ser min hund lide, mere end han gør i forvejen træffer vi beslutningen! Vi har fået afvide der ikke er meget at gøre for ham, udover det vi har gjort. og som sagt har vi ikke nogen forsikring der dækker vores regninger, og vi kan kun sige hvad vi har fortalt og læst at det ville koste en formue at få ham i endnu en behandling, og det ikke er sikkert det hjælper på sigt..

Så er der bedre han får fred!

• #16   22. nov 2009 Selfølgelig er det da jeres beslutning!! men hvad er han blevet behandlet med af medicin???

Jeg tror at jeg har set de første 50 hunde med hårsækmider/demodex og kun 1 ud af alle disse måtte aflives.

• #17   22. nov 2009 Øv hvor trist smiley Men har i prøvet at fodre ham med BARF ???
    Det gør underværker til hunde med allergi og han slipper muligvis for alt det medicin...

Kommentér på:
Arnold! :'(

Annonce