{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.537 visninger | Oprettet:

Min hund lugter.. {{forumTopicSubject}}

Jeg synes min hund er begyndt at lugte. Ligesom nogle ældre hunde godt kan. Han har lige fået loppekur så han kan ikke komme i bad før om en uge.

Vi bruger en shampoo der har en kølende effekt men med myntelugt. Den er altså lidt klam. Min hund skal ikke rende og lugte af after eight.

Kan I anbefale nogle gode shampooer og måske komme med en grund til han lugter? Vi har ikke været i mosevand eller havvand og han har ikke rullet sig i en død måge eller noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund lugter..
  • #1   22. nov 2009 vi bader næsten aldrig Coda men når vi gør bruger vi en helt neutral baby shampoo fra Matas.. den har jeg også brugt til heste.. den lugter ikke af noget og fungerer rigtig fint..

    Synes bare nogen hunde har en lugt! kan tydeligt lugte når jeg har nusset med Coda.. Tror nu også det er værre nu hvor de hele tiden bliver våde udenfor


  • #3   22. nov 2009 du har ikke fået undersøgt om den evt. kunne have en hudsvamp eller noget i den stil?

    man kan få mange shampooer hos dyrlægen som kan afhjælpe lugt... men de er ikke super billige... vær opmærksom på at hundes hud har en anden ph end menneske og heste...


  • #4   22. nov 2009 Jamen det har han ikke altid gjort, det er her indenfor det sidste halv års tid. Han er i bad 4 gange om året, det er det man maks anbefaler. Tænker om det er hans ringe mad der gør det? Han får det billigste fra aldi, det er det eneste han vil spise...

    Men vil jo gerne have han dufter af blomster;-)


  • #5   22. nov 2009 mon ikke nogen lugter mere end andre?ligesom mennesker......jeg kan personligtikke fordrage når man lugter på fingerne efter at have klappet en hund,,kan huske der hvor jeg købte min moppe dreng der var vi helt grå på fingerne bagefter,,,min mand kørte ind på en tank for at vaske fingre bagefter,,,

  • #6   22. nov 2009 Prisen er lige meget, vil bare gerne af med den lugt.

    Ja sådan er det os med Chopper. Når vi ligger og nusser ham, så skal jeg ud og vaske fingrer bagefter fordi de lugter sådan.. Det sys jeg altså er lidt ærgerligt.

    Må prøve at kører forbi dylle når næste lønseddel er kommet ind af døren:-)


  • #7   22. nov 2009 jeg bruger en hundeshampoo fra dyrehandlerenen med tea tree oil. den er fra KW. der skal ikke bruges særlig meget af gangen og den er rigtig god for huden hvis der skulle være små skræmme eller noget. det er en gennemsigtig flaske med lilla agtig farvede markat og låg

  • #8   23. nov 2009 Danni: Vi har prøvet de fleste slags foder nu og det eneste han vil spise er aldis og så pedigree... Og vil helst ikke støtte pedigree og tror heller ikke der er den store forskel på de to mærker.

    Vi har prøvet; hills, RC, Markus Muhle og et hav af andet. Dyrlægen sagde at det ikke var det bedste foder vi gir, men at det selvfølgelig er bedre end ingenting. Hvis vi blander foderet med noget bedre, så skiller han det dyre fra det billige!!!

    He he dyrepusher:-) Jeg hører min dyrlæge hurtigst muligt:-)


  • #9   23. nov 2009 hvis man lader foderet stå så skal den nok spise,,ved godt det lyder lidt hårdt for vi andre gider heller ikke spise alt ,,men min nu afdøde belgiske hyrdehund hun ville kun spise chappi...jeg prøvede også alt med det resultat hun blev meget syg med sin lever kunne ikke udskilde alt det fedt der var i chappi hun kom på diæt foder fra dyrlæge og blev rask igen,,så jeg er afstander af det billige mad

    Har du prøvet orijen??det er næsten rent kød og lugter meget af det,,,


  • #10   23. nov 2009 Vi har prøvet at lade det stå, helt op til tre dage og der gik han uden mad... Det kan jeg ikke byde ham, så jeg har besluttet mig for at blive ved med det billige. Han får æg i maden, kan det ha noget med det at gøre?

    Vi har haft dyrlægen ind over og han siger at vi bare skal fodrer med det han kan li, vi har også prøvet orijen men der er ikke noget der bider på.

    Da han var hvalp fik han RC men han vil ikke røre det nu.

    Puha nu har han fået det fodrer rigtig længe og der er ingen problemer med afføring så tror ikke der er noget galt med det.


  • #11   23. nov 2009 barf ham DET vil han med garenti kunne lide:-))

  • #12   23. nov 2009 Ja det er jeg ikke i tvivl om! Han elsker vores mad og er helt tosset med kød. Men må ærligt indrømme, at jeg ikke har tid i hverdagen til at ordne BARF. Har en bekendt der bruger det og hun bruger godt nok meget til på at lave mad til sin hund:-)

  • #13   23. nov 2009 laver mad??,,,du køber det i barf butikkerne,,det ligger i vacum pakker i 500g ,,man tager den bare op og giver dme det hvor svært er det??

    Men hvis man vælger at købe i alm forretninger og selv står og blander og skal hukse vitamin pulver osv så er det et stort arbejde,,,men hvis man køber det hos barf er der alt i det der skal være og slet slet ikke besværligt


  • #14   23. nov 2009 Okay jamen jeg ville gøre det selv, for ellers kan man jo bruge rigtig mange penge på det..

    Men hvis man vælger den dyre metode, jamen så der ingen ko på isen jo.

    Jeg har bare kun set hvor folk gør det selv, har ikke set det til salg nogle steder...


  • #15   23. nov 2009 du søger bare på barf,,,det er nu slet ikke så dyrt med de pakker,,,når man selv ordner dte kræver det altså også at man ved hvad man gør for at hunden får de rigtige vitaminer osv...............kallun koster 15kr for 500g,,,jeg har selv barfet mine mopper og det kostede ikke mere end dyr tørkost,,,,

  • #16   23. nov 2009 Ku da være jeg lige skal undersøge det lidt nærmere for ku jo være det hjalp på lugten... udover en ny shampoo...:-)

  • #17   23. nov 2009 ikke på ånden:-))

  • #18   23. nov 2009 Ha ha nej der er nok ikke noget der hjælper, men snaver heller ikke så meget med min hund, men kæler jo tit med ham:-) Og så er det ærgerligt ,an skal vaske fingrer bagefter fordi de er fedtede...

Kommentér på:
Min hund lugter..

Annonce