458 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til bedømmelse af tegning.... ? {{forumTopicSubject}}
Denne tegning har voldt mig en del kvaler.. Synes ikke helt at det ligner..
Hvad synes i ? .. Altså jeres ufobeholdne mening..
Jeg sagde ja til at motivet var ok, selvom at det var et mini billede jeg skulle tegne efter og da jeg scannede det ind og håbede at kunne forstørre det , blev det mega pixileret..
Så synes ikke helt at det ligner dén hund ?
http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/748155_l.jpg
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
*Grr* så er det ikke bare mig der stirrer mig blind på tegningen....
Ender med at jeg bliver nød til at starte forfra :-S
Kan ikke aflevere noget der ikke ligner personens hund *G*
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Dernæst tror jeg du har det lidt ligesom mig at man prøver (ubevidst) at gøre motivet pænere end det er i virkeligheden.
hunden på originalen har et lidt grovere udtryk, bl.a. ved at de t brune øjenbryn over højre øje sidder tættere på øjet, og den hvide linje under øje er ikke så synlig hele vejen. Det giver "dybere" øjenhuler, hvilket du ikke helt har fået frem - men næsten.
Der er også kraftigere mørke farve ved kindbenene under øjet.
Men alt i alt er det rigtig rigtig godt! Du er hammer dygtig!!!
jun 2007
Miemiv -
Arh du har SÅ meget ret....
Kan godt se at øjenhulerne på hunden bør være dybere og at problemet er at den på tegningen ser for 'fin' ud...
Kan desværre ikke ændre noget nu for på trods af at tegningen ikke er særlig mørkpelset så er papiret totalt mættet af farve de mørkeste steder, så begynder jeg at prøve at gøre det mørkere så smulrer papiret
Totalt frustrerende.. Plejer ellers at ramme plet *G* ..
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
aug 2007
Tjah, enten må du starte forfra eller nøjes???
Kom lige til at kigge igen: Det er faktisk både den brune og den hvide plet over øjet der skal længere ned og til venstre på billedet (når man kigger på det) altså højre og ned i forh. til hundens øje.
Det er så hulens svært at få alle de detaljer med. Derfor har jeg aldrig gjort ret meget i portrætter, men er igang med at øve. Du er 100 gange bedre end mig!!!
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 66
Vil give de andre ret i det med øjnene og også det med at hunden på billedet er lidt mere "grov". Men det er virkelig bagateller
aug 2007
Men når nu Stine er så dygtig og ønsker konstruktiv kritik, får hun det også. Ofte ser andre noget, man ikke selv ser, når man sidder med det. Og igen siger jeg: Jeg kunne IKKE have gjort det bare ½ så godt!!
jun 2007
Ja bagateller, men det er jo netop dé bagataller der gør hele personligheden når man tegner portrætter til folk *G*
Miemiv -
Ja jeg er i tvivl.. Gider næsten ikke at skulle til at tegne den lille møghund forfra igen *G* men vil heller ikke ha' en utilfreds kunde :-S
Tror at det bliver til at jeg viser kunden tegningen og så må hun selv afgøre om hun vil ha' tegnet en ny eller beholde denne..
Heldigvis er det en jeg kender godt og som jeg har tegnet for 2 gange før, så er sikker på at hun nok skal sige om hun er tilfreds..
Men nu har jeg prøvet at tegne udfra et lille skodfoto og det kan jeg så sige at jeg ikke gør for fremtiden for det er svært at få alle detaljer med..
Jeg er super glad for kritikken ! nogen gange kan det være svært at sidde der med alle sine talenter helt alene og ikke ha' nogen der kan hjælpe lidt til med at sige hvad man gør galt når man kører fast...
Men ja portrætter kan altså virkelig være svære !
Jeg har kun tegnet menneskeportrætter et par gange, men gør det helst ikke. Det er ENDNU sværere end hundeportrætter *G* ..
Men efter at ha' siddet og tegnet på et hundeportræt i et par timer , er jeg også bare helt ør i hovedet af at koncentrere mig. Så det kræver sgu meget..
Og BTW - Dine malerier er VIRKELIG også flotte !!
Det er mange år siden at jeg har malet, det kræver også sin mand !
Hjælp til bedømmelse af tegning.... ?