{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Nu bliver jeg snart gal/ked! {{forumTopicSubject}}

Cosmo har fået en MEGET dårlig vane, han er begyndt at skide inde på gulvet om natten, det er bare så træls, det gør mig så gsl og ked.

Det kan ikke passe at hele huset skal lukkes af for han ikke gør det.
Og det som er mest træls er at han inden vi går i seng kl ca 23 er vi ude og gøre begge dele.

Og det er heller ikke nemt, at han skal spise så meget han kan, da han er for tynd.

Så snakkede med dyrelægen og de siger at jeg skal gi ham mad 3 gange om dagen og han skal kun ha adgang til det i 5 min hvis han ikke begynder at spise skal eg bare fjerne det.

Og måler i jeres hunds mad af og giver dem på bestemte tidspunkter? Eller aktiver i jeres hund til at spise enten ved at søge eller legetøj.

Kan man lære hunde og ha mad hele tiden uden og grovspise? Cosmo har haft adgang til mad altid indtil nu for nu er han først begyndt at skide om natten på mit gulv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu bliver jeg snart gal/ked!
  • #1   22. mar 2006 candie får aldrig mad i en madskål.
    hun får sin mad ved at gå pænt, sitte,dække m.m. og ved selv at søge efter det i græsset og problemløsning ( gidbid under kop og lign)
    det gør hende dejlig træt og holder mig i ilden med at sørge for at træne med hende - samt at det giver god kontakt - begge veje

• #2   22. mar 2006 Vi giver Basse mad 2 gange om dagen på bestemte tidspunkter, og det står der i cirka 20 minutter, så fjerner vi det. Vi måler Basses mad af. Basse kan sagtens holde sig i 10 timer, selvom han kun er 11 måneder!
    Held og Lykke, for det er da en irriterende vane!

• #3   22. mar 2006 vi måler maden op til abbi og det bliver serveret på faste tidspunkter

• #4   22. mar 2006 Cosmo har jo også nemt kunne holde sig 10 timer, han er jo først begyndt på det inden for de sidste par dage.

Jeg træner mange gange med ham om dagen, men vi bruger legetøj, da hans mave er sart, og fodder gider han ikke, så vi har en bold med lyd, det virker.

• #5   22. mar 2006 Det er nok bare mig, som er "DOVEN" på lige det punkt. Jeg må bare komme ind i en vane og gi ham mad på faste tidspunkter.

Synes bare det er nemmer at fylde skålen når den er tom. Men jeg må prøve det dr. dyr siger.

• #6   22. mar 2006 Det kan ihvert fald ikke skade at fodre på bestemte tidspunkter i målte doser. Slet ikke hvis han skal tage på. Det er nok en god ide så du kan have styr på at han spiser det han skal!

Held og lykke..

• #7   22. mar 2006 har os problemt med han skider inden for men han gør det helt uden at vise det.. eller vise han skal ud.. har haft meget store problemer med det dag og nat.. været totalt fustreret over at jeg ik ku få ham rendlig. men tid og tålmodighed har hjælped meget på det..

• #9   22. mar 2006 Han viser han skal ud, men jeg kan ikke se indefra soveværelset om han står ved døre og skal ud.

Han siger nemlig INTET når han skal ud.

Hans mave er som den plejer, ikke ret fast, men det har det aldrigt været, har prøvet alt, men kan ikke få det fast.

Han er alene hver dag i max 6 timer, og der gør han intet.

han er jo renlig ellers og har været det i ca 3 månder.

• #10   22. mar 2006 Line, jeg syntes du skal "lytte" til det Judith skriver. *s*

Man kan næppe kalde noget som er sket over et par dage, for en vane !

Jeg tror der er noget galt med hunden, siden den ikke kan holde sig !
    Det være sig enten mentalt, eller fysisk !

Jeg ville for god ordens skyld, lige kontakte dyrlægen ! *ss*

/Moster.

• #11   22. mar 2006 Rafih skider også på gulvet fra tid til anden. Han kan også sagtens holde sig, så han gør det udelukkende i protest!
    Er der noget han er utilfreds med, så går han hen i hjørnet og lægger en protest-kage.
    Vi har aldrig taget ham i det, men har han været alene i fx bare en halv time, ligger der en lort!

Det hjælper at lufte ham inden vi kører fra ham, så det har vi gjort i længere tid.
    Men der er ikke noget fast mønster i det, for der kan både ligge en "protest" når vi kommer hjem, og har HAR været ude inden, men er han ikke blevet luftet en dag, behøver der ikke ligge en GAVE når vi kommer hjem.
    Det er i trods Rafih gør det, og vi er ikke helt klar over hvad der udløser protesterne. Heldigvis går der nu længere og længere imellem at han gør det, så vi håber på at det går over med tiden.

• #12   23. mar 2006 ja jeg tror det er vigtigt du ik giver ham mad nogle timer inden han skal sove..og han skal jo lærer at holde sig ..så lav et stystem på hvornår han skal ud og osv..og lakseolie er en go ting at komme i hans mad..det glider lettere ned og er sundet for hunden..det tager tid at lære en hun at skulle holde sig..men han er jo heller ik så gammel endu..måske ligger der også noget trods bag han er jo lige i den først gode alder..smil

Kommentér på:
Nu bliver jeg snart gal/ked!

Annonce