Nu bliver jeg snart gal/ked! {{forumTopicSubject}}
Cosmo har fået en MEGET dårlig vane, han er begyndt at skide inde på gulvet om natten, det er bare så træls, det gør mig så gsl og ked.
Det kan ikke passe at hele huset skal lukkes af for han ikke gør det.
Og det som er mest træls er at han inden vi går i seng kl ca 23 er vi ude og gøre begge dele.
Og det er heller ikke nemt, at han skal spise så meget han kan, da han er for tynd.
Så snakkede med dyrelægen og de siger at jeg skal gi ham mad 3 gange om dagen og han skal kun ha adgang til det i 5 min hvis han ikke begynder at spise skal eg bare fjerne det.
Og måler i jeres hunds mad af og giver dem på bestemte tidspunkter? Eller aktiver i jeres hund til at spise enten ved at søge eller legetøj.
Kan man lære hunde og ha mad hele tiden uden og grovspise? Cosmo har haft adgang til mad altid indtil nu for nu er han først begyndt at skide om natten på mit gulv.
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
hun får sin mad ved at gå pænt, sitte,dække m.m. og ved selv at søge efter det i græsset og problemløsning ( gidbid under kop og lign)
det gør hende dejlig træt og holder mig i ilden med at sørge for at træne med hende - samt at det giver god kontakt - begge veje
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Svar: 18
Held og Lykke, for det er da en irriterende vane!
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 449
dec 2005
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 72 Svar: 413
Jeg træner mange gange med ham om dagen, men vi bruger legetøj, da hans mave er sart, og fodder gider han ikke, så vi har en bold med lyd, det virker.
dec 2005
Synes bare det er nemmer at fylde skålen når den er tom. Men jeg må prøve det dr. dyr siger.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Held og lykke..
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2005
Han siger nemlig INTET når han skal ud.
Hans mave er som den plejer, ikke ret fast, men det har det aldrigt været, har prøvet alt, men kan ikke få det fast.
Han er alene hver dag i max 6 timer, og der gør han intet.
han er jo renlig ellers og har været det i ca 3 månder.
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Man kan næppe kalde noget som er sket over et par dage, for en vane !
Jeg tror der er noget galt med hunden, siden den ikke kan holde sig !
Det være sig enten mentalt, eller fysisk !
Jeg ville for god ordens skyld, lige kontakte dyrlægen ! *ss*
/Moster.
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
Er der noget han er utilfreds med, så går han hen i hjørnet og lægger en protest-kage.
Vi har aldrig taget ham i det, men har han været alene i fx bare en halv time, ligger der en lort!
Det hjælper at lufte ham inden vi kører fra ham, så det har vi gjort i længere tid.
Men der er ikke noget fast mønster i det, for der kan både ligge en "protest" når vi kommer hjem, og har HAR været ude inden, men er han ikke blevet luftet en dag, behøver der ikke ligge en GAVE når vi kommer hjem.
Det er i trods Rafih gør det, og vi er ikke helt klar over hvad der udløser protesterne. Heldigvis går der nu længere og længere imellem at han gør det, så vi håber på at det går over med tiden.
dec 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 83
Nu bliver jeg snart gal/ked!