Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klippe knurrehår?
  • #1   26. nov 2009 Det må man gerne, der er mange der gør det til udstillinger, for at få hunden til at se mere harmonisk ud

• #2   26. nov 2009 Kan det ikke påvirke hunden må en måde? Kan den ikke føle en masse med dem? Og bruge dem til at snuse rundt med?

• #3   26. nov 2009 mine venner købte en hvalp der var de os klippet af.. sys nu de er pænest med knurhår..

• #4   26. nov 2009 Det ved jeg så ikke, men så fjerner man dem vel ikke, har ikke en race der skal trimmes

• #5   26. nov 2009 altså på mine puddler er vi nød til at klippe dem også da vi ikke kan sidde og klippe rundt om hver enkelt hår.

• #7   26. nov 2009 Nu er en hund jo ikke en kat

• #11   26. nov 2009 Camilla; er fuldstændig enig, og hvis man fx klipper et rundt hovede på en Shih eller Lhasa, passer man ikke på knurhårerne, de får en klip med saksen, hunden kan intet mærke og bruger dem ikke, ihvertfald ikke i vore dage..

Nogen som har set Lhasa øjenvipper?? De vokser op i himlen, hvis man ikke lige giver dem et klip med saksen, ikke helt ned men ihvertfald halvdelen af dem..

• #12   26. nov 2009 Selvfølgelig kan de vippe med knurhårene, men de bruger det ikke til at kommunikere med. Hvad gør hårløse hunde så? de har ikke knurrehår.

Hunde bruger kun deres knurrehår til at føle sig frem i mørke ( og hvor mange er udsat for det i dag) og vil tro at jagthunde bruger dem til jagt selvfølgelig, men ellers har de ikke den store funktion.

• #13   26. nov 2009 Hårløse som f.eks. chinese crested har altså også knurhår, men de bliver som regel klippet af ligesom hår på ryggen, når hunden skal udstilles.
    http://doghousepetportraits.files.wordpress.com/2009/03/chinese_crested_21.jpg

Knurhårene fungerer som følesans, bl.a. når hunden skal undersøge små ting tæt på, da hunde ser bedre på afstand, eller i mørke. Sådan som vi holder hunde idag har det dog ikke den store betydning, og hundene kan sagtens klare sig og begå sig uden. Katte bruger knurhårene betydeligt mere.

• #14   26. nov 2009 En hund "vifter" jo også knurhårene, hvis den står og kigger ud over fx en mark og mener den måske har fået færden af noget, men kommunikere, det gør den ikke, for de vifter jo også knurrehårene når der ikke er andre hunde til stede.

• #15   26. nov 2009 Sikke noget sludder. Det gør jo ikke ondt at få klippet knurrehårene af og så står der at de ikke vokser ud før fældningsperioden, det er også noget sludder!
    Ordnene lige min mester puddel i hovedet med et skær 15 for en lille uge siden og de er allerede næsten 1 cm uge.. Altså, det som står der i passer ikke.

Ja de kan bruge knurrehår i mørke for at bedømme afstand, men det er da så lille en sag ,at det ikke har betydning til vores tamhunde i dag.

• #16   26. nov 2009 1 cm ude og ikke uge, hehe

• #17   26. nov 2009 Interessant emne :o)
    Har tit spekuleret over om de bruges til noget særligt.
    Ikke fordi jeg klipper dem af mine hunde altså :o)

• #18   26. nov 2009 Meget interessant emne smiley

Men jeg må smutte nu så kan ikke desværre ikke snakke med jer mere.. øv øv..

• #19   26. nov 2009 Jeg mener nu heller ikke de bruger dem til noget.. men det gør katte i hvert fald.
    vi klipper vores hunde i hovedet og de er lige glade med og det er knur hår eller almindelige hår der bliver klippet af

• #20   26. nov 2009 Jeg klipper også knorhår inden udstilling - og har altid gjort det...

Uhhhh onde mig smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
    #21   26. nov 2009 Silas har aldrig haft sine knurhår - de er blevet trimmet af siden han var 3-4 uger gammel ;D
    Sådan er det bare ved nogle racer.

Jeg har prøvet at fjerne dem ved Lilly, men det ser sært ud.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#22   26. nov 2009 Hov og når jeg klipper dem af siger han intet. Har prøvet at plukke et par med en pincet for at se om det var bedre. Det gør ondt på ham, så det gør vi ikke mere.

Han er på ingen måde dårligere til at kommunikere med andre hunde eller til at bevæge sig rundt, end Lilly er.
    Synes det er noget fis at det skulle være mishandling - hunden ligger ikke mærke til det.
    Og det er også noget fis at de ikke vokser ud som andre hår, for ellers skulle jeg ikke trimme Silas' ansigt hver 2. uge.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#23   26. nov 2009 Nu udstilles Silas ikke mere - men han blir ski stadig trimmet i ansigtet. Ellers ville han da komme til at ligne noget der var løgn :o)
    Jeg behøver ikke at kunne læse ham på hans knurhår, det kan jeg på så mange andre ting. Har heller aldrig læst Lilly på hendes.

Hvis man vil klippe knurhårene på sin mops eller andre korthårede, synes jeg man skal have lov - for som du skriver, er der ingen smerte forbundet med det.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#24   26. nov 2009 Slet ikke noget jeg har noget at bruge til :o)
    Men nu har jeg heller ikke de mest besværlige hunde *GG*

Kommentér på:
Klippe knurrehår?

Annonce