821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Knurrehår - klippes væk .. Knurrehår - klippes væk ..

Hey ..
Jeg så lige et emne omkring at klippe knurrehårene væk når man udstiller - jeg har altid fået afvide at man under ingen omstændigheder må klippe dem ned eller noget!

hvorfor gør folk det ?
og kan der ikke ske noget ved det ?

(ikke at jeg vil gøre det - er bare nysgerrig for at finde ud af hvorfor :o))

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knurrehår - klippes væk ..
  • #1   28. jun 2008 Altså knurhårene bliver jo osse klippet ved en del klippe/trimme-racer, år man ordner deres hoved.
    -det blev Møffe og de vokser skam hurtigt ud igen, og hun var ikke berørt af det overhovedet.

Man gør det til udstillinger for at de får et "renere" udtryk...

• #2   28. jun 2008 Er bestemt lige med på en lytter, for jeg har også hørt at visse racer har følelse langt ud i knurhårene, men jeg har da selv barberet dem af pudler o.a. hos en dyreklipper.

• #3   28. jun 2008 Jeg har hoert at ved cockerne er det primaert paa taeverne for at de ser mere feminine ud, om det holder vand ved jeg ikke.

Tiahs bliver klippet af fordi det wer ufattelig svaert at klippe mulen med maskinen og ikke ramme knurhaarene smiley

Jeg har ikke hoert det skullle vaere slemt, de bruger dem jo trods alt ikke mere som de gjorde en gang, Tiah har i hvert fald slet ingen problemer med det.
    At jeg saa synes det er lige som en mand med daggamle skaegstubbe og helst ville lade dem vokse er jo saa en anden sag smiley

• #4   28. jun 2008 okay, tak for svarene :o)
    Så behøver jeg altså ikke sidde og tænke - Hmmmmm de er onde smiley
    haha..

Tak for det :o)

• #5   28. jun 2008 det er hundens følesanser der bliev klippet væk- det er fandme synd og grotesk - tænker man kun på sig selv .. Jeg bliver rassende over at folk at så ligegalde med andet end dem selv

• #6   28. jun 2008 jamen så må det da også gøre ondt af klippe dem af ? eller hvad ?

fatter hat igen nu..

• #7   28. jun 2008 Team -det er altså ikke rigtigt. Hunden kan skam fint føle uden hårene, og det gør ikke ondt på den at man klipper dem.
    Der er rigtigt at de fungerer som en slags følehår -men med det liv hunde lever i dag, er de ikke afhængige af dem.

Og hos racer der skal klippes/trimmes i hovedet kan man jo dårligt klippe uden om dem...

• #8   29. jun 2008 Brian. Det tror jeg ikke, for jeg har set flere katte som blev reddet ud fra en brændende lejlighed, Deres knurhår og ører var brændt af men de gik helt normalt, efter at de havde fået lidt ilt..

• #9   29. jun 2008 Jeg gør det på Silas fordi hans race nu en gang skal barberes i ansigtet.
    Har prøvet det på Lilly en gang - det var grimt, så gjorde det aldrig mere.
    Men Silas har aldrig sine.

Kommentér på:
Knurrehår - klippes væk ..

Annonce