1.228 visninger
|
Oprettet:
Farlig/ikke farlig? {{forumTopicSubject}}
I en af de grupper jeg er medlem af, er der en gut, med to muskelhunde der spørger om hans hunde nu er farlige, fordi de har dræbt en mink som gemte sig i han garage.
Alle svarer nej, det er hundens instinkt.
Godt så ..
Hvorfor er det så, at alle går helt amok hvis en hund "kommer" til at dræbe en kanin eller kat?
-Bortset fra at dette er husdyr??
Jeg er lost.
Er det hundens instinkt at dræbe en mink, er det vel også hundens instinkt at dræbe en kanin el. kat + at forsvarre sig selv hvis den føler sig truet af en anden hund, uanset størrelse.
Meninger???
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.749
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 376
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Minke er utroligt aggressive og vil forsvare sig selv til sidste bloddråbe.
Hundene skal være ekstremt hurtige og aggressive i deres jagt for at være i stand til at nedlægge en rask mink.
Om hundene er farlige.. Det ved jeg ikkelige hvordan man kan vurdere det ud fra ejers udsagn om at minken er dræbt.
- Men driftige og aggressive i deres jagt må man sige de er.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Jeg går ikke amok, hvis uheldet skulle være ude, og en hund tager et mindre dyr.
Men hvis ejeren ikke tager sit ansvar i den forbindelse, bliver jeg lidt knotten.
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 6 Emner: 14 Svar: 228
hundene skal sættes i respekt med det samme
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Jeg har både hund og kat. Lia er typisk hyrdehund hvilket betyder at hun løber byttet op, men ikke skader det. Kattene derimod slår alt ihjel fra mus til agerhøns. Det ved jeg og derfor så sørger jeg for at holde dem væk fra venner og bekendtes marsvin, hamstere og andre smådyr. Ikke om jeg kunne stå og sige, "Hvad hidser du dig op over? Det er jo bare en skide fugl", hvis en af mine katte havde taget nogens højtelskede undulat.
Så for mig personligt er det ikke hundens naturlige byttedrift, der hidser mig op, men derimod den mangel på ansvar og empati, som man ser ved mange hundeejere.
Og i det tilfælde du fortæller om, så nej...hundene er ikke farlige, men nu ved ejeren, at de ikke går af vejen for at slå en mink ihjel og så bør han være særligt opmærksom på deres byttedrift. Dvs. ikke lade dem løbe løs hvis de kan komme udenfor matriklen og slå nabobørnenes kaniner ihjel, at hvis de løber løs, så sikre sig at de har et solid indkald, selvom der springer en hare op i hovedet af dem osv. osv.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 538
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
Det er et instinkt.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 376
Lavede dette indlæg, fordi jeg synes der er for mange der angriber ejeren, hvis det sker!
Selvfølgelig skal hunden opdrages osv, Men, det kan jo ske for alle hunde. Selv den roligste GR.
Tak for alle jeres gode svar (:
Farlig/ikke farlig?