{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Farlig/ikke farlig? {{forumTopicSubject}}

I en af de grupper jeg er medlem af, er der en gut, med to muskelhunde der spørger om hans hunde nu er farlige, fordi de har dræbt en mink som gemte sig i han garage.
Alle svarer nej, det er hundens instinkt.

Godt så ..

Hvorfor er det så, at alle går helt amok hvis en hund "kommer" til at dræbe en kanin eller kat?
-Bortset fra at dette er husdyr??
Jeg er lost.
Er det hundens instinkt at dræbe en mink, er det vel også hundens instinkt at dræbe en kanin el. kat + at forsvarre sig selv hvis den føler sig truet af en anden hund, uanset størrelse.

Meninger???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farlig/ikke farlig?
  • #1   30. nov 2009 For mig er det en helt naturlig ting, at en hund tager de dyr, som er deres naturlig byttedyr. Dvs. mus, rotter, mink, egern, katte, harer osv. Det er derimod IKKE naturligt, hvis de går på andre hunde, eller på mennesker...

• #2   30. nov 2009 Karina: Nej nej, det er klart (: Skrev også kune hvis de forsvarre sig selv (:

• #4   30. nov 2009 Jeg vil faktisk sige, at hundene har usædvanelig stor byttedrift og mod for at jage og dræbe en mink.

Minke er utroligt aggressive og vil forsvare sig selv til sidste bloddråbe.

Hundene skal være ekstremt hurtige og aggressive i deres jagt for at være i stand til at nedlægge en rask mink.

Om hundene er farlige.. Det ved jeg ikkelige hvordan man kan vurdere det ud fra ejers udsagn om at minken er dræbt.
    - Men driftige og aggressive i deres jagt må man sige de er.

• #5   30. nov 2009 Ja, der er instinkt.Og for mig er det ok hvis det sker på hundens teritorium. Men ikke ok hvis den gør det i naboens have, eller på offentlige steder. Der er det ejerens ansvar og have kontrol over hunden.

• #6   30. nov 2009 Jeg synes ikke at det siger noget om hundens farlighed.

Jeg går ikke amok, hvis uheldet skulle være ude, og en hund tager et mindre dyr.
    Men hvis ejeren ikke tager sit ansvar i den forbindelse, bliver jeg lidt knotten.

• #7   30. nov 2009 vores hunde bliver opdraget til at lade vær med at tage andre dyr da vi både har katte og ilder samt kanin
    hundene skal sættes i respekt med det samme

• #8   30. nov 2009 Det som får mig til at tænde af er ikke hundens naturlige byttedrift, men ejeren, der ikke har styr på hunden og lader den flå andre menneskers kæledyr ihjel.

Jeg har både hund og kat. Lia er typisk hyrdehund hvilket betyder at hun løber byttet op, men ikke skader det. Kattene derimod slår alt ihjel fra mus til agerhøns. Det ved jeg og derfor så sørger jeg for at holde dem væk fra venner og bekendtes marsvin, hamstere og andre smådyr. Ikke om jeg kunne stå og sige, "Hvad hidser du dig op over? Det er jo bare en skide fugl", hvis en af mine katte havde taget nogens højtelskede undulat.

Så for mig personligt er det ikke hundens naturlige byttedrift, der hidser mig op, men derimod den mangel på ansvar og empati, som man ser ved mange hundeejere.

Og i det tilfælde du fortæller om, så nej...hundene er ikke farlige, men nu ved ejeren, at de ikke går af vejen for at slå en mink ihjel og så bør han være særligt opmærksom på deres byttedrift. Dvs. ikke lade dem løbe løs hvis de kan komme udenfor matriklen og slå nabobørnenes kaniner ihjel, at hvis de løber løs, så sikre sig at de har et solid indkald, selvom der springer en hare op i hovedet af dem osv. osv.

• #9   30. nov 2009 Miine hunde, mest de to dværgpinschere, har lært ikke at tage mine dyr, har mus og rotter, men er vi ude og og der kommer en mus må de gerne tage den det gør ike mig noget =)

• #10   30. nov 2009 Vores Schæfer tager rotter og mus og jagter katte der ikke er vores smiley

• #11   30. nov 2009 Vores gamle GD snuppede en hare... Tro mig hun blev strukket ud.. Det var snevejr, så hun havde et forspring med sine lange ben... ikke et kønt syn bagefter, men hun afleverde den stolt til farmand, der var ved, at kaste op v. synet.. Haren døde hurtigt, da hun knækkede nakken på den.
    Det er et instinkt.

• #12   2. dec 2009 Er enig med jer alle!

Lavede dette indlæg, fordi jeg synes der er for mange der angriber ejeren, hvis det sker!
    Selvfølgelig skal hunden opdrages osv, Men, det kan jo ske for alle hunde. Selv den roligste GR.

Tak for alle jeres gode svar (:

Kommentér på:
Farlig/ikke farlig?

Annonce