306 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

Kan ikke spise ordentlig Kan ikke spise ordentlig

Silas kan ikke rigtig finde ud af at spise visse godbidder ordentlig.
Han tygger dem kun lidt og sluger dem derefter hele - og jeg har op til flere gange måtte hive noget op af halsen på ham, fordi han ville sluge det helt, men ikke kunne få det ned. (fx griseører og beefstrips)

Er der andre der døjer med at jeres hunde gør dette? Og er det noget man på en måde kan træne væk? Altså træne ham i at han skal tygge sine godbidder mere, før han sluger dem, så han ikke blir kvalt.

Eller skal disse godbidder være banlyst for ham? Det kan jo gå galt en dag.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke spise ordentlig
  • #1   5. dec 2009 Vi har haft problemet med de der hudben med knuder i enderne... hummer gennemtyggede dem og prøvede så at sluge dem hele.. så har 2 gange måtte hen og hive et helt ben op af halsen på ham. Vi er stoppet med at give ham dem. Aner ikke om man kan træne det væk.. men jeg tør ikke tage chancen mere med ham den grådige her.. smiley

• #2   5. dec 2009 Det har jeg faktisk godt hørt hos nogle store hunde - det med de ben. Ikke heldigt.

Det er heller ikke rart at skulle hive ting op af halsen på hunden - fordi den ikke kan finde ud af at spise ordentlig.

• #3   5. dec 2009 Vi har sådan nogle tørrede sener på ca 2 x 7 cm til hunde, som blandt andet er rigtigt gode til når hun er alene hjemme, fordi de tager lang tid at gumle på.

Men her for et par uger siden, kastede Lulu op, og der lå simpelthen en hel af de sener i opkastet.

Nu får hun dem ikke længere, uden vi er der til at holde øje med hvad der sker, for det er jo ikke sikkert vi er så heldige, at hun selv kaster den op næste gang..

• #4   5. dec 2009 Nej det er ikke heldigt når de gør det. Jeg er så bange for at Silas skal blive kvalt en dag.
    Dog har han aldrig godbidder når han er alene hjemme. Netop fordi han er sådan en kegle.

• #5   5. dec 2009 Nej det er bestemt ikke sjovt når ens hund er ved at blive kvalt... var overbevist om at hunde selv kunne klare den slags.. men Hummer er ikke så sej til det må jeg sige... han har heller aldrig ting liggende når han er alene han kan spise, netop af samme grund.

• #6   5. dec 2009 Det hænger sammen med at hunde ikke som os tygger deres mad. I naturen flår de lunser af og sluger dem hele. Deres kæber kan ikke tygge "sidelæns" (horisontalt) som planteædere der maler foderet.
    Når de får et griseøre kan de ikke holde den sidste stump i forpoterne og den ryger ned selv om den er meget stor. De gylper imidlertid lunser op igen der er for store.
    Zofi får tit en godbid i den gale hals fordi hun har for travlt. Hun hoster engang og så kommer den susende ud som et projektil.....så bliver den atter fundet i græsset og spist...

• #7   5. dec 2009 Jeg tør bare ikke satse på at det kommer op igen, når Silas sidder i flere minutter og ser sær ud, fordi der sidder noget i halsen på ham.

• #8   5. dec 2009 Lise - min bror synes jeg er meget pyldret.. han siger at det er normalt og at de kaster det op igen, for så at atter spise det.. det har hans hund gjort flere gang, og ja det lyder som om de bliver kvalt.. men de skulle kunne klare det... synes bare de 2 gange jeg har haft hevet noget op.. så lyder det altså ret voldsomt, og han ser vildt underlig ud...

• #9   5. dec 2009 Ja det ser voldsomt ud når der kommer et stykke griseøre op igen....nu er mine hunde jo også mellemstore...

• #10   5. dec 2009 Jeg køber aldrig de der med knuder i enderne, der er så mange hunde som er blevet kvalt i dem. De tynde tyggepide dur heller ikke til mine hunde, da de kun tygger det øverste og så sluger resten. Jeg køber enten de kæmpe tykke polistave og så fjerner jeg dem når de er for små, ellers køber jeg de bløde rodeo stænger fra Brugsen. Jeg tror ikke at man kan lære hunden at spise dem langsomt.

Kommentér på:
Kan ikke spise ordentlig

Annonce