{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

overvejer køb af dobermann {{forumTopicSubject}}

hey jeg overvejer at købe mig en dobermann nu hvor jeg er blevet sygemeldt og derfor har massere af tid til træning... jeg har læst meget om racen og syns den passer mig helt perfekt

men nu vil jeg gerne høre fra nogle erfarne dober folk om der er nogle blandinger jeg skal passe specielt på med at købe?... tænker på tendens til sygdom osv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overvejer køb af dobermann
  • #1   16. dec 2009 vil da også meget gerne høre fra folk der kender nogle på sjælland med billige dober hvalpe... er ligeglad med stamtavle og forældrenes premier, bare hvalpen er sund og rask og har fået en ormekur

• #2   16. dec 2009 køb med tavle når vi er ude i dise racer,,og dertil skal du vide at jeg bestemt ikke er tavlefreak og selv har hunde uden tavler
    Vi gjorde selv den fejl at købe en dobber uden tavle og med dte resultat at hun kun blev 1 1/2 gammel så måtte vi aflive hende pga heneds mentale tilstand,,vi kæmpede og kæmpede med alle mulige forsøg il min dyrlæge sagde,,,nu jeanette er dte nok,,i har prøvet alt :-(( og jeg tilgiver aldrig mig selv.

Disse racer er bestemt IKKE for nybegyndere

Mht du er sygemeldt og har tid,,hvad så når du igen er rask meldt??den kræver jo mental træniing hele livet og ikke kun i dens ynger år

• #5   16. dec 2009 Jeg har selv 2 dobermann's...
    Og vil give det samme råd som dem ovenfor: Køb med tavle og fra en rigtig opdrætter, altså en kennel.
    På den måde ved man at hundene er tjekket for forskellige sygdomme, samt HD osv... Spørg evt den opdrætter du vælger om forældrene er tjekket for de forskellige sygdomme. Det er den eneste måde du kan købe det du kalder en sund og rask hvalp. For på denne måde har du sikret dig at der ikke ligger noget i familien, og hvis din hund så skulle blive syg, så er det blot rent uheld, og ikke arvelige sygdomme.

Men ud over det så mener jeg godt at du kan købe en hund selv om du er sugemeldt.. du skal bare HUSKE at træne alenehjemme træning med den, og gå fra den engang imellem i nogle timer, for ellers får du et stort problem når du engang skal starte arbejde igen, og hunden ikke kan finde ud af at være alene hjemme!! Så står den på et bombet hus når du kommer hjem. Og det er ikke fedt..
    Men husk også at have tiden til den når du starter på arbejde... En dobermann optager stort set alt din tid....
    smiley

• #6   16. dec 2009 KUN MED TAVLE!
    Og hvorfor lige en dobermann hvis du er syg? Hvis man ikke kan passe et arbejde pga helbred, hvad får dig så til at tro du kan passe en stor hunderace som skal aktiveres?

• #7   16. dec 2009 hey tak for rådene... min sygemelding har intet at gøre med fysisk helbred til jer der tror det vil forhindre mig i at træne en dober, det eneste der holder mig fra at arbejde er at min psykiater forbyder mig det så intet problem fra den side

og når det gælder at træne dyr er jeg ikke ligefrem en nybegynder... har været meget sammen med muskelhunde, rottweilere og dobermanns og de har altid betragtet mig som førerhunden

• #8   17. dec 2009 Dusif: At sige at alle de hunde du har været "i stue med" betragter dig som førerhunden, er det dummeste jeg længe har hørt.. Hvad får dig til, at tro det??

• #9   17. dec 2009 når jeg reagere på din sygemelding er dte fordi hvis du tror at det du er hjemme i hvalpe fasen og grund træne osv en dobber er nok,,så er du på gal vej

En dobber kræver mental træning HELE livet for at blive en velfungerende hund

Jeg siger det ikke for at hakke på dig men for at oplyse dig

Kommentér på:
overvejer køb af dobermann

Annonce