{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.991 visninger | Oprettet:

Køb af Eurasier {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min mor og jeg kigger på at få ny hund og vi synes efterhånden ret godt om det vi har hørt og læst om Eurasieren.
Vi har erfaring med at have hund men desværre ikke med at købe racehunde så de forskellige sundhedstegn osv. forvirrer os lidt og vi håber I måske kan hjælpe.
Skal forældrene til hvalpene være helt fri for alle sygdomme/problemer eller er lidt okay?
F.eks. er B-hofter okay eller skal man gå efter A?
Og hvad med øjensygdomme (øjenhår/Distichiasis/andet) - skal forældrene være helt fri eller er det fint hvis en eller begge har få hår/let?
Og hvad med diverse andre sygdomme/problemer?

Kan I evt. forklare det og/eller henvise til nogle gode kilder med oplysninger? Jeg har fundet lidt info om hver sygdom men jeg synes det er svært at finde ud af hvornår noget er 'godt nok'.

Derudover, hvis nogen skulle have nogle specifikke anbefalinger ift kennel vil vi også meget gerne høre. Lige pt. overvejer vi Arachun og Skovagergård da det er dem vi umiddelbart kan finde der har hvalpe her i sensommeren/efteråret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Eurasier
  • #1   15. jun 2018 Spørg Isabelle herinde smiley
    Hun er nok lige lidt fraværende i de dage her, men tror bestemt godt du må sende hende en PB.


  • #2   15. jun 2018 Tak for forslaget, kan se hun lige har mistet en af sine hund så tror du jeg burde vente et par dage inden jeg skrev og spurgte?

  • #3   15. jun 2018 Ja det har hun nemlig smiley
    Jeg tænker at hun nok bare svare dig når overskuddet er der, du må bare lige have lidt tålmodighed.
    Hun er altid så sød til at hjælpe andre og det er jo hendes hjerteblod smiley


  • #4   15. jun 2018 Okay, jeg prøver! Mange tak for forslaget smiley
    Jeg holder dog stadig øje med tråden, flere meninger, råd og forslag er altid rare at få smiley


  • #5   15. jun 2018 Gør du det og selv tak smiley

  • #6   15. jun 2018 Kennel Arachun er da vidst nok også herinde. Men knapt så aktive, men måske hun ser tråden:)

  • #7   15. jun 2018 Ja Lisbeth men kunne ikke huske brugernavnet.

  • #8   15. jun 2018 Det lyder godt, det kunne man håbe på smiley

  • #9   15. jun 2018 Hende her .. Jeg evnede ikke at kopiere fra telefon smiley

    profilbillede
  • #10   15. jun 2018 Tak, jeg kan se at jeg har sendt hende en mail tidligere om kuldet hun vist skal have snart så venter lige på svar der inden jeg kontakter hende privat igen smiley

  • #11   16. jun 2018 Stine V

    Vi er rigtig nok herinde også smiley

    Må indrømme at voldsomt mange kontakter os angående hvalpe pt.

    Hvis du føler, du ikke har fået godt nok svar så skriv bare igen!

    Ellers kan du altid ringe til os, 60 21 13 05

    Der er ikke ret mange kuld lige nu, som ikke er afsat, og jeg ved heller ikke hvor stor tålmodighed du lige har.

    Kennel Daqelas på Bornholm har et kuld nu, 6 hanner og 2 tæver måske har de et par hanner til salg stadig.


  • #12   16. jun 2018 Dejligt i tænker på sygdommene inden i køber eurasier, men at finde en hvalp allerede i år, kan måske gå hen og blive svært. Mange hvalpe er allerede afsat enden de bliver født. De fleste står på venteliste i 1/2 til 1 1/2 år

    Angående sygdommene: hofter, albuer og øjenhår, ser jeg ikke noget galt med hvis en af forældrene har så længe den anden er fri/ har A eller 0.

    Andre sygdomme der er værd at spørge ind til i linjerne er EPI og skjoldbruskkirtel sygdomme. Her kan det godt være at forældrene er fri men hvalpen får det pga en moster eller bedstefar eller lignende.

    Jeg vil anbefale at kontakte Lisbeth Engelschmidt fra Kennel eurasierliebe om sygdommene evt når du har fundet en linje da hun er klubbens repræsentant for FCI så vidt jeg husker. Hun har i hvert fald adgang til en database som kan fortælle om de registrerende sygdomme i linjerne.

    Sidste anbefaling angående kennel, køb fra en DKK kennel, jeg vil ikke sige noget om nogle specifikke, andet end at du skal kigge temperament også. Er du til den reserveret type eller den mere udadgående.


  • #13   16. jun 2018 Lisbeth: jeg skrev på mail men jeg skriver lige privat herinde også. Det var egentlig ikke noget større, bare om vi kunne komme på venteliste til dit næste kuld (det der vist bliver født her i juni hvis jeg husker rigtigt?) hvilket jeg kan læse her måske e lidt usandsynligt?
    Jeg har set at de har et kuld derovre men på grund af planer i sommerferien der blev lavet inden vi mistede vores gamle føler vi ikke vi ville kunne give en hvalp den opmærksomhed den har brug for før i midten/starten af august. Må dog indrømme vi har været meget fristet til at prøve alligevel.

    Ciwi: ah det er vi lidt kede af at høre. Vi mistede vores gamle hund for snart to måneder siden og vi er begyndt virkelig at savne at have hund.
    Mange tak, jeg vil holde øje med de sygdomme også samt prøve at se på at kontakte Lisbeth Engelschmidt.
    Jeg havde ikke tænkt på at tjekke temperament andet end når man var ude for at se hvalpen men jeg kan se mange har fået deres hunde testet og den slags så det er ikke en dårlig ide at se på det også, tak smiley


  • #14   16. jun 2018 Stine det er ikke fordi at det er umuligt, I skal bare lede bredt og måske spørge inde i eurasier Danmark på FB smiley

    Der er ikke mange der mentaltester men ved at møde mange forskellige fornemmer man lidt om hvordan linjerne generelt er. Evt tag på udstillingen i vejen i weekenden og snak med mange forskellige.


  • #15   16. jun 2018 Ups, der skulle står midten/slutningen af august ift hvalpene på Bornholm. Kan se hvalpene er klar til at flytte ca. D. 29 og vi skal være frivillige et sted hele uge 31 (30. Til 5. Juli) hvor man ikke må medbringe hund så vi ville tidligst kunne overtage den D. 5.) derudover ved jeg ikke om det umiddelbart kunne lade sig gøre for os at besøge dem før da vi bor i Århus og der er meget langt til Bornholm smiley

    Ciwi: ah det var dejligt at høre smiley vi vil prøve at se på det, desværre er ingen af os hjemme denne weekend men vi vil se på om der er andre udstillinger vi kan nå til.
    Er det normalt bare at skrive til kenneler om de har/får hvalpe? Flere kenneler inde på DKK og eurasierklubdanmark har ikke en hjemmeside eller der står ikke på deres hjemmeside hvornår der evt er hvalpe.


  • #16   16. jun 2018 Ja det er helt normalt, men jeg vil råde dig til at spørge på FB da der kommer lidt hurtigere svar og at dem der ikke lige selv planlægger hvalpe kender andre der gør smiley

    Eurasier klub Danmark holder udstilling 30 juni i Årslev, der burde komme en god håndfuld smiley


  • #17   16. jun 2018 Og det er muligt at hente hvalpen efter aftale med opdrætter en uge senere. Begge mine er hentet ved 9 ugers alderen og ikke 8 da de bare passede bedre i begge tilfælde smiley

  • #18   16. jun 2018 Er det Eurasierklubdanmarks facebookside jeg skal skrive på eller er der et andet sted? Jeg ved ikke om det er min browser men jeg kan ikke finde et sted at lave opslag på deres facebookside

  • #19   16. jun 2018 Du kan ikke skrive på eurasier klub danmarks side.
    Men prøv eurasier danmark
    Eller eurasier forum danmark


  • #20   16. jun 2018 Okay mange tak smiley

  • #21   16. jun 2018 Kender nogle der har fra Asklund Eurasier og de er ikke helt tilfredse, fortæller at en del hvalpe derfra de har kontakt med har nogle adfærdsudfordringer, og at forældrene måske ikke er helt nøje udvalgt.

  • #22   16. jun 2018 Amalie og Walther: mange tak, det vil jeg huske (og holde øje med)!

  • #23   16. jun 2018 Coda's opdrætter planlægger hvalpe i medio 2019, men det er nok for sent for jer? smiley

  • #24   16. jun 2018 Jeg ved at en af Eurasierliebes hanner (Buddha, som Lisbeth formidler til avl) laver et kuld til august. Jeg ved dog ikke hvem tæven er. Buddha bor i øvrigt i Århus, så TS, ham kan du helt sikkert få lov at klappe på. Hans kuldsøster bor også i Århus. Og nogle af Buddhas hvalpe fra tidligere kuld.

  • #26   16. jun 2018 Ciwi: ja medio 2019 er ret sent for os. Men jeg vil skrive det ned i min lille oversigtsliste til hvis vi nu af den ene eller anden grund ikke har fundet en endnu der smiley

    A: det lyder interessant, jeg har fundet to der skulle parres til august så jeg må lige tjekke om en af dem skulle være med ham og ellers måske kontakte og høre hvem han bliver avlet med. Og jeg vil meget gerne have lov til at klappe ham og alle andre jeg kan finde så jeg prøver at kontakte smiley


Kommentér på:
Køb af Eurasier

Annonce