4.895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Har din hund halsbånd på hele tiden? Har din hund halsbånd på hele tiden?

Hvorfor? / hvorfor ikk?

min gamle hund har hele tiden halsbånd på. Han virker upåvirket af det og er vant til at gå med det. Dog har han det ikke på om natten smiley

min yngste hund har KUN halsbånd på når han går i snor. Hjemme har han aldrig halsbånd på - heller ej når han løber fri på gåturen. Dette fordi han hader at have sele, halsbånd og alt i den dur. Han synes det er ubehageligt at have sådan ting på.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har din hund halsbånd på hele tiden?
  • #1   16. dec 2009 glemte lige..

Ingen af mine hunde har hundetegn i halsbåndet, da jeg synes det er synd de skal høre på den der kling lyd KONSTANT!

har dine hunde hundetegn på? og virker de generet af det?

• #2   16. dec 2009 Mickey og Laddie har halsbånd på, når vi er ude.

Herhjemme har de ikke.

De klør sig begge så frygtelig meget, når de har halsbånd på indenfor. Har skiftet halsbånd flere gange, men det havde intet at sige...

• #3   16. dec 2009 Vores har det altid på i tilfælde af, hun skulle smutte ud. Den slags uheld er jo ikke noget, man forudser, så man lige kan nå at få sat halsbåndet på. Som regel har hun det faktisk også på sammen med sin sele, som ellers også har hundeskilt, men det er vist mere fordi det er nemmere og så for ikke at skulle huske at give hende det på igen efter hver gåtur. En meget sjælden gang imellem får hun det af om natten, men jeg kunne aldrig drømme om at slippe hen løs uden halsbåndet

• #4   16. dec 2009 Mickey og Laddie har hundetegn i deres halsbånd... De er overhoved ikke generet af det

• #5   16. dec 2009 kamilla B:
    jeg har også gjort det med mine hunde i starten for at vænne dem til det smiley

Susanne: ja det er jeg klar over smiley til gengæld er mine hunde chippet så man altid vil kunne finde frem til mig.. men er klar over det ikke er nok.

• #6   16. dec 2009 chopper har kun når vi er ude for matriklen...

den simple grund, han har kædehalsbånd og det LARMER når har tridser rundt!!!

• #7   16. dec 2009 Bailey har en udstillingskæde på stort set hele tiden, da hans hundetegn ikke kan sidde i hans sele og jeg gerne vil have at han har noget ID på sig når han render rund ude på terreassen. Man ved aldrig om han finder et hul i hegnet smiley

Han har den dog ikke på on natten og når han er alene hjemme...

• #9   16. dec 2009 Vores hundetegn siger ikke "kling". Det rammer jo ind mod hunden. Der kan godt opstå lidt lyd når hun både har selen og halsbåndet og derfor 2 hundetegn som kan støde sammen, men det er hun ligeglad med. Der er jo meget mere spændende ting at tage sig til, når man er på tur end at lytte til hundetegn smiley

• #10   16. dec 2009 Vores vovsebasse har altid halsbånd på hvis han er ude, han har ik f.eks. om natten hvor han jo er inde og når han er alene hjemme.. :0) Hans pels bliver så træls og grim der hvor halsbåndet sidder hvis han har det på i længere tid smiley

• #11   16. dec 2009 Malou har kun halsbånd på udendørs, og det er med både hundetegn og
    lygte. Generer hende overhovedet ikke. I øjeblikket har hun dog et D:A:P:
    på 24/7.

• #12   16. dec 2009 mine har ikk noget på når de er inde, så snart de er ude har de noget på med hundetegn - det er jo lovpligtigt

i egen have sker det dog de ikk har noget på, men det er kun når jeg er ude sammen med dem

• #13   16. dec 2009 Susanne:

Jeg kan ikke svarer omkring Laddie, da jeg ikke har haft Laddie fra hvalp. Det er kærestens hund og har kun "haft" ham et års tid.

Mickey havde konstant halsbånd på, indti han var lidt over 1 ½ år. Så Mickey har været vant til det, men da han rundede 1½ år, begyndte han som sagt at klø sig meget, når han havde det på, så valgte at tage det af ham, når han var hjemme.

• #14   16. dec 2009 Fie har meget sjældent halsbånd på, som regel kun når hun er til dyrlægen, eller vi går langt og hun er i flexline (og det halsbånd er der ikke hundetegn i)

Normalt har hun bare retriverline på, så lige der bryder jeg loven hver dag

• #16   16. dec 2009 Mine har ikke herhjemme, men altid når de er uden for grunden. og ja hundetegn. Tør simpelhen ikke andet.

• #18   16. dec 2009 Jens og marianne K: hvis hunden smutter ud ved et uheld, så kan man vel kalde sin hund til sig og beordre den ind igen??

Umuli A: ja det har du ret i - jeg mener bare at min hunds trivsel kommer før alt andet. Og jeg tager gerne imod en bøde fra politiet for at min hund mangler hundetegn. Hellere det end en hund som bare er ked af at have halsbånd på. det er et valg jeg har truffet smiley

• #19   16. dec 2009 Begge hunde her har altid halsbånd på.. Hvad skal men ellers sætte det LOVPLIGTIGE hundetegn i ? Om de så bare er indenfor, derfor kan de stadig smutte ud af døren hvis den er åben to minutter.. Om de høre efter eller ej ;o)

• #21   16. dec 2009 Fie hang fast i sit halsbånd indendøre da hun var hvalp og siden den gang har hun aldrig haft det på indenfor

• #24   16. dec 2009 Her, hvor vi bor nu slap Disen faktisk ud en af de allerførste dage. Vi tror det var fordi, hegnet var blevet bøjet, så hun kunne komme over. Der var jeg godt nok glad for, hun også havde halsbåndet på hjemme, for jeg havde ikke engang nået at opdage, hun var væk, før en venlig dame overfor ringede og spurgte om vi manglede en hund. Heldigvis er hun ikke brudt ud siden.
    Hendes pels er heller ikke helt flot der, hvor halsbåndet sidder, men jeg vil da 1000 gange hellere have en hund med lidt rod i pelsen, som folk kan identificere end en forsvunden hund med flot frisure smiley

• #26   16. dec 2009 ej susanne det kan du da ikke være bekendt at linke til her i julen når man ingen penge har!!!!

Det der superdog gad jeg godt nok godt at have til chopper... har bare ikke lige 250 kr til hundetegn!

• #27   16. dec 2009 Carla har aldrig halsbånd på - måske en gang hver anden måned maks. Vi bruger altid retrieverline.

• #28   16. dec 2009 Lonni
    For det første; nej, det kunne vi ikke altid dengang. For det andet, så kræver det jo, at man ser, den slipper ud

• #29   16. dec 2009 krumme og cult: jeg betaler gerne de penge for at få min hund hjem hvis han skulle forsvinde. Han er chip mærket så de kan altid finde mig smiley
    min hund vænner sig altså ikke til det. Han synes halsbåndet, seler, dækner osv er ubehageligt! og ja indimellem så skal han altså bare have det på - thats life! men han får det af når det ikke er nødvendigt (altså lige så snart der ikke skal sidde en snor fast).
    Han er knap to og kan KLØR hvis han skal have halsbåndet på inde.. og han synes det er træls..

og ja han er gennem røngent fotograferet og han fejler intet.. så det er ikke pga smerte - han bryder sig bare ikke om at være "låst fast". og jeg har ellers investeret i et lækkert bredt halsbånd fra hurrta, som skulle være ekstra behageligt.

• #31   16. dec 2009 7,9,13 er Mickey aldrig stukket af.

Hvor jeg boede, indti Mickey var 1½, var et rækkehus med forhave, som ikke var indhegnet eller låge. Sommeren over lå han altid ved postkassen og holdte øje med hele vejen.
    Han blev faktisk ret kendt på det, for han lå og holdte øje. Var fuldstændig ligeglad med at der gik folk med deres hunde forbi....

• #32   16. dec 2009 link har kun halsbånd/sele på når vi går tur, ikke derhjemme, han har sådan et meget bredt læderhalsbånd, med et hundetegn der larmer, og derfor har han det ikke på

• #34   16. dec 2009 Hemingway havde altid sit på, men Lulu har kun på hvis hun skal bruge det, da hun ellers bliver irriteret af det, og begynder at klø.

Men det afhænger meget af hunden syns jeg..

• #35   16. dec 2009 Jeg har det som Renè og Gitte........... Jeg bryder loven hver dag.

Jeg bruger fortrinsvis retrieverliner og har ikke hundetegn i dem. Så ingen halsbånd her. Mine hunde leger meget herhjemme og i haven og jeg vil ikke risikere at de hænger fast i hinanden eller i grene og buske.

• #36   16. dec 2009 Undskyld, jeg lige ødelægger tråden, men fandt lige nogen billeder af Mickey, som passer på vejen smiley

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=48265

• #37   16. dec 2009 Athos har ikke haft halsbånd på siden han var 4 mdr.....
    når vi er ude at gå, har han sin K9 på og det er det...

jesse er lidt on/off om han har halsbånd på.... nogengange kan han have det på et par dage i træk, andre gange har han det ikke på i 14 dage...

T

• #39   16. dec 2009 en anden ting er så også at vi bor i en lille by og folk er vant til at se "den lille pige med de to hunde" så folk kender mig og mine hunde og ved derfor hvor mine hunde hører til. Så skulle de ske at smutte en dag, så ved folk hvor de hører hjemme smiley

og til jer der mener at det er "strengt forbudt" at bryde loven ved at undlade hundetegn: kører i aldrig 5 km. for stærkt? slipper hundene løs på steder det ikke er tilladt? eller gør andre ting som måske heller ikke er helt fair?

jeg synes det er et spørgsmål om at tage en beslutning og så stå ved den smiley og fastholde at det er det man har valgt. Og så må man tage bøden (og falk + internat regning hvis sådan en skulle forekomme). Man er jo bevidst om det smiley

• #40   16. dec 2009 Berta har ikke halsbånd på fordi hun har allergi overfor et eller andet der er i div. halsbånd - så nej hun har heller ikke det LOVPLIGTIGE hundetegn på...

• #43   16. dec 2009 Hvis man kan aflæse hunden´s navn på halsbåndet, så er man alligevel så tæt på, at det nok kan være ligemeget om det står der eller ej

Fie ville reagere på godbidder og så kan du nok kalde hende hvad som helst, bare der er mad i farvandet...

• #44   16. dec 2009 Lonni
    Jeg tror godt, jeg kan komme til at køre en smule for stærkt, men jeg slipper ikke hunden, hvor man ikke må, for synes, det er pisse irriterende, når andre gør det :). Men Disen ville nu også have halsbånd på, selvom det ikke var lovpligtigt. Der er hverken for at være mønsterborger eller undgå bøder, men for at føle mig mere overbevist om at kunne få hende tilbage, hvis uheldet var ude.
    Hun er også chippet, men for mig er halsbåndet også et synligt signal til andre om, at hun "hører til". Min kat, der også er chippet, men ikke bærer halsbånd, har udover chippen øretatoveringer af samme grund

• #47   16. dec 2009 rocky har det altid på, for hvis nu han en dag skulle stikke af så er det let for folk at finde os da han har hundetegn ellers skal du jo finde et sted hvor de kan få scannet hans chip, og har engang fået afhvide at det skal de have på.

• #48   16. dec 2009 Der bryder jeg også loven hver dag, mine hunde har ikke halsbånd på herhjemme, og når vi går ud har de heller ikke hundetegn på.... men de er altid i snor, og de smutter heller ikke "bare" fra matriklen sådan uden videre ;o)

Dog skal det siges at når vi er til hundeudstilling, eller vi er inde steder hvor vi normalt ikke færdes, så har de halsbånd på med hundetegn ;o)

• #50   16. dec 2009 Jens og marianne k: forstår dig!! løse hunde som folk IKKE har styr på er rigtig træls! men skal gerne indrømme at mine hunde dagligt går løs.. men jeg har også en hund som kommer løbene hen til mig så snart han ser andre hunde eller mennesker, da han ved at han så skal være ved min side, roligt, og så får han sin yndlingsbelønning for det smiley så føler absolut ikke at jeg er til besvær for andre - og får altid et smil med på vejen af folk smiley og tager ham selvfølgelig ind i god tid så folk ikke når at blive bange smiley

med katten er det en rigtig god ide at det er synligt da mange katte ikke er mærket og derfor får man sjældent undersøgt katte man finder.
    Det er lovpligtig at hunde skal mærkes og jeg stoler derfor på at han vil blive tjekket - enten ved dyrlæge, internat eller hvor nu han ender. og man kan ikke være i tvivl om at han høre til nogen steder med det sind han har smiley desuden så tror jeg ret hurtig at folk ville afleverer ham tilbage smiley han er vist det barn som kun en mor kan elske smiley

• #51   16. dec 2009 Terkel har aldrig sit halsbånd på medmindre han skal i hundeskoven, og han render rundt i haven mens der bliver gjort orden derude, for så kan han godt finde på at smutte ud gennem havelågen ....Engang i mellem tænker jeg dog at han sal have det på hvis vi skal et sted hen hvor der er mange mennesker..

• #54   16. dec 2009 Min hund har kun halsbånd på, når han ikke er hjemme.

Vi har hundelem, og han færdes frit i haven - jeg skal ikke have noget med, at han sidder fast i et eller andet derude..

Og så holder pelsen sig også pænere uden.

Han stikker ikke af - og skulle det ske, at nogen lukkede ham ud, så er han heldigvis så glad for at være hjemme, at han vil holde sig i omegnen. Alternativt har han sin tatovering i ørene - og de lokale dyrlæger kender ham.
    (Og det gør de lokale beboere i øvrigt også)

• #55   16. dec 2009 lonni
    desuden så tror jeg ret hurtig at folk ville afleverer ham tilbage smiley han er vist det barn som kun en mor kan elske smiley
    Haha, ja det er jo også en form for sikkerhed.
    Nu er der selvfølgelig også flere herreløse katte end hunde der render rundt, så som et udgangspunkt går folk vel ud fra, at hunden hører til et sted. Forestiller mig bare, at chancerne for hurtigt at få den tilbage er større med hundetegn end uden. I vores uheldige tilfælde gik der max 10 minutter fra hun løb ud, til vi var ovre og hente hende hjem. Jeg er da ikke sikker på, at den venlige dame havde smidt hvad hun havde i hænderne for at opsøge en dyrlæge udenfor åbningstid og finde ud af, hvis hunden var. Nu kunne hun bare lige se på nummeret og ringe os op.

• #56   16. dec 2009 Cody har kun halsbånd på, når han er ude og gå tur med mig, og der er hundetegn i halsbåndet. Indimellem bruger jeg retrieverline uden hundetegn og bryder altså loven.
    Når min mand lufter ham, bruger han retrieverline uden hundetegn, så han bryder loven hver dag smiley

Hjemme ser jeg ingen grund til at bruge halsbånd. Vi bor på 3. sal, så risikoen for at Cody stikker af hjemmefra uden halsbånd er uendelig lille smiley

• #58   16. dec 2009 Sjumba er stort set altid sit halsbånd på.

• #59   16. dec 2009 Charlie har halsbånd med hundetegn på ALTID. Men han går jo også løs rundt og er ikke hegnet ind.

• #61   16. dec 2009 Ude at gå tur - altid halsbånd - dog uden hundetegn...herhjemme er det mig der bliver tosset af den lyd...så også her brydes loven hver dag...desværre.....

Hjemme i hus eller have - aldrig halsbånd - hundene får grim pels der hvor halsbåndet sidder, hvis de har halsbåndet på hele tiden......

• #62   16. dec 2009 Vores har altid halsbånd på og med hundetegn i.
    Fordi det er lovpligtigt....
    Fordi selv om haven er indhegnet og døren låst, så KAN der ske noget så hundene slipper ud.
    Fordi jeg har brug for noget at holde fast i hvis der kommer noget ( for at holde hundene tilbage )
    Fordi det er nemmere at skille dem ad hvis de slås, når man kan få fat i et halsbånd.

Dess har ikke halsbånd på når hun bliver børstet..

• #64   16. dec 2009 Freja havede på hele tiden , men det har Angel ik .. Men er igang med at træne hende til at gå med sele smiley

• #65   16. dec 2009 Gismo har halsbånd på hele tiden, fordi han får lov at rende meget ude i haven selv.. og den er ikke helt tæt.. så HVIS nu han skulle smutte..

• #66   16. dec 2009 min har altid på.. medmindre han lige har været i bad..
    han forbinder ikk halsbånet med at vi skal ud og gå men det gør han med sin snor.. han er total ligeglad med at ha halsbånd på... men det har han os lært lige siden vi fik ham.. hvis han ar været i bad og han skal ha det på igen komer han gladeligt og for det på uden problemer

• #68   16. dec 2009 Den gamle har - hun har jo en fortid som udbryderdronning - så det er et must!
    Den bette har ikke - der er ingen risiko for hun løber nogen steder (motion - ad..! ). Og så vil jeg ikke ødelægge pelsen mere end højest nødvendigt..

• #70   16. dec 2009 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men man kan sagtens få hundetegn af kraftigt plast eller noget lign. det har vores - de "klinger" ikke.
    Vores har på hele tiden - dog mangler vi at lave nyt tegn til Lukka, da hendes gamle adresse står på, hvilket er for dårligt efter snart 8 uger, men hun har skrevet et nyt på ønskesedlen til "mormor" så mon ik hun er heldig??

Kommentér på:
Har din hund halsbånd på hele tiden?

Annonce