Blanding af DDB og Amstaff? {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået mig en hvalp der er ½ Dogue de Bordeaux og ½ Amerikansk staffordshire terrier.
Hun er kommet til verden trods det hun er fra et ups kuld - altså ikke ligefrem en planlagt parring!!
I forvejen har jeg en dogue de bordeaux og det er helt klart den race jeg er til.
Jeg faldt så over denne hvalp ved et tilfælde og da opdrætteren fortalte mig, at hendes sind mest hælder til DDB - tænkte jeg, at det så godt kunne være en hvalp for mig....
Men hvad tænker i der har erfaring med begge racer?
Hvad skal/kan jeg forvente ud af en sådan blanding??
Det er klart at den blanding ikke burde være lavet - det er jeg helt klar over......Jeg er selv af den mening, at de bør og skal holdes adskilt, så vi ikke får ødelagt de forskellige racer - men jeg har dog valgt, at tage hvalpen til mig, da jeg ved opdrætteren ikke risikerer endnu en sådan parring/ups kuld.
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 291
Tiden må vise, hvad du egentlig har fået fingrene i
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Men ja min egen tanke er også det, at doggeren jo kan være noget reserveret....og samtidig er det en meget rolig hund - hvorimod det jeg har læst mig frem til om Amstaffen er, at den er meget modig, masser af gåpåmog og nysgerrighed og så er det en forholdsvis aktiv hund.
Nu har jeg kun haft hende nogle få dage - men af hvad jeg har set og oplevet indtil nu, så har hun masser af mod og er en aktiv lille dame - meget glad og yderst fræk!
Mit håb er da, at hun ikke bliver så aktiv som en Amstaff, da jeg jo hælder til ddbéns sind og behov - men ja jeg kan måske nok slet ikke vide noget om hvordan hun reelt vil udvikle sig før hun er blevet kønsmoden?
Hun virker slet ikke reserveret og stiller ikke spørgsmålstegn ved noget - hun går bare lige på.....så det er jo ganske positivt, når man tager udgangspunkt i det du siger Krumme mht "reserveret med hurtig tænding".....
Sød dét er hun - men vil jo tage alle de forholdsregler jeg kan....
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
Held og lykke og tillykke med vapsen
Blanding af DDB og Amstaff?