{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Blanding af DDB og Amstaff? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået mig en hvalp der er ½ Dogue de Bordeaux og ½ Amerikansk staffordshire terrier.

Hun er kommet til verden trods det hun er fra et ups kuld - altså ikke ligefrem en planlagt parring!!

I forvejen har jeg en dogue de bordeaux og det er helt klart den race jeg er til.

Jeg faldt så over denne hvalp ved et tilfælde og da opdrætteren fortalte mig, at hendes sind mest hælder til DDB - tænkte jeg, at det så godt kunne være en hvalp for mig....

Men hvad tænker i der har erfaring med begge racer?
Hvad skal/kan jeg forvente ud af en sådan blanding??

Det er klart at den blanding ikke burde være lavet - det er jeg helt klar over......Jeg er selv af den mening, at de bør og skal holdes adskilt, så vi ikke får ødelagt de forskellige racer - men jeg har dog valgt, at tage hvalpen til mig, da jeg ved opdrætteren ikke risikerer endnu en sådan parring/ups kuld.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blanding af DDB og Amstaff?
  • #1   16. dec 2009 Det var da noget af en blanding, men helt ærligt så er der ingen der kan spå om, hvad du kan/skal forvente, da de jo alle falder forskelligt ud.

Tiden må vise, hvad du egentlig har fået fingrene i smiley

• #2   16. dec 2009 Hvad angår sind og temp. skal jeg ikke gøre mig klog på om de passer sammen. Men det er jo en yndert "dæk-blanding" for pitbulls.. Så jeg synes klart det er en blanding man skal undgå - simpelthen fordi mixet har et skidt ry.. Nogen kunne måske tro ens hund var "noget andet"...

• #4   16. dec 2009 Ja det er nok rigtig svært at forudsige noget.....

Men ja min egen tanke er også det, at doggeren jo kan være noget reserveret....og samtidig er det en meget rolig hund - hvorimod det jeg har læst mig frem til om Amstaffen er, at den er meget modig, masser af gåpåmog og nysgerrighed og så er det en forholdsvis aktiv hund.

Nu har jeg kun haft hende nogle få dage - men af hvad jeg har set og oplevet indtil nu, så har hun masser af mod og er en aktiv lille dame - meget glad og yderst fræk!

Mit håb er da, at hun ikke bliver så aktiv som en Amstaff, da jeg jo hælder til ddbéns sind og behov - men ja jeg kan måske nok slet ikke vide noget om hvordan hun reelt vil udvikle sig før hun er blevet kønsmoden?

Hun virker slet ikke reserveret og stiller ikke spørgsmålstegn ved noget - hun går bare lige på.....så det er jo ganske positivt, når man tager udgangspunkt i det du siger Krumme mht "reserveret med hurtig tænding".....

Sød dét er hun - men vil jo tage alle de forholdsregler jeg kan....

• #5   16. dec 2009 Du kan kun krydse finger og håbe på at netop denne hvalp er så heldig at få en kombination mellem disse racer, som gør at den kan leve et godt liv. Og så ellers går som Krumme siger - forvent det værste, for det er måden at være på forkant med tingene på ... men husk også at håbe på det bedste smiley

Held og lykke og tillykke med vapsen

Kommentér på:
Blanding af DDB og Amstaff?

Annonce