682 visninger
|
Oprettet:
Blanding af DDB og GD?? {{forumTopicSubject}}
Læste lige et andet indlæg vedr. blanding af racer og det får mig til, at stille dette spørgsmål:
Hvad tænker i om en blanding Dogue de bordeaux og Grand danois?
Jeg tænker, at HD kan give problemer, da begge racer er disponeret for dette grundet bla. deres str.
Sindsmæssigt er begge racer forholdsvis rolige familiehunde.
Hvad tænker i?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
"HVORFOR???"
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Men også fordi jeg personligt selv er vild med begge racer og godt i teorien kunne se et direkte mix af de to racer for mig.
DDB er en meget kraftig hund i forhold til GD og tænker, at et mix kunne give et en god mellemting?
Ved godt hvad mange tænker om blandinger - men jeg ser lidt på det med "hestesind" - hvor man gennem krydsninger skaber en ny type og sidenhen race.
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Mette hvorfor får man ikke en mellemting - her tænker jeg GDéns yndefuldhed sammenlagt med DDBéns kraft/muskuløse krop?
Janus er ikke halv/halv.
Hans mormor havde GD i sig - kan ikke huske om hun var halv/halv...
Nu er Janus kun 1 år og 5 mdr, så han er jo langt fra færdig - de fleste siger de ikke kan se GDén i ham, men personligt synes jeg selv, at han er en lettere model, mere langbenet, højere og "fin".
Men igen - han er ikke færdig, så jeg kan ikke vide hvordan han ser ud som 3 års endnu.
Synes nogle af DDBérne er meget "tunge" - Jeg er vilde med dem, ingen tvivl der - men kunne altså godt se den race blandet med GD.
Men jeg kan godt se, at får man nogle langbenede basser med alt for meget krop, så er det jo slet ikke sagen.....
Jeg ville gerne have en Janus nr 2 - han er lige min stil....men igen, GDén i ham ligger jo længere ude..
Blanding af DDB og GD??