6 måneder og i løb? {{forumTopicSubject}}
Hmm er lige lidt nysgerrig. Min tæve på 3 år er i løb, da jeg så stod og nussede min anden tæve på et halvt år, opdaget jeg at hun var hævet bagi, og hun blødte en smule. Jeg ved godt at en tæve kan komme i løb fra et halvt år til et helt, men er det mest normale ikke 9-10 måneder?
Tænkte på om det kan have en "naturlig" forklaring, såsom at min "lille" tæve tilpasser sig løbetiden efter den "store" tæve. Så havde det været i naturen, de yngre tæver ilpasser sig de ældre tæver andg. løb. Så der på den måde vil komme hvalpe samtidig, og de derfor "kun" er sårbare i en vis periode, og de sammen kan passe hvalpene, så de på den måde kan skifte til at skaffe føde, og forsvare flokken?
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
Jo men det passer med den stores løbetid. Men når nu du siger det med at lugte, min den lille har lugtet og slikket Luna meget i "skrevet", måske derfor hun er gået i gang?
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
Jo men som skrevet så passer det på kalendere, at den store skulle gå i løb. Derfor kan det jo ikke være den store der tilpasser sig den lille, men omvendt?
Ok vidste ikke det var så ofte, tæven kommer i løb allerede ved en 6 måneder. Alle de tæver jeg har kendt, har været 9 - op før. Bare min fars RR, hun er 11 måneder og ikke været i løb endnu
6 måneder og i løb?