373 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Øv for stressede hunde.... Øv for stressede hunde....

Vi er jo i fuld gang med at flytte i hus. Vi forventede at kunne blive i vores lejlighed indtil 1/5 06 så meldingen om at vi skulle være ude 1/4 allerede kom lidt bag på os, for ikke at nævne at det stressede os!

Med i vores stress, kom hundenes stress... De mærker jo på os at der sker noget, og at vi aldrig sidder stille... Men det mærkelige er og se hvor forskelligt de reagerer på stressen...

Baloo har altid været nem til at stresse, så han er holdt op med at spise (har tabt sig godt 4 kg), er brudt ud i lysken og virker meget nedtrykt!

Freja derimod er blevet vildt fjollet - nærmest som om hun er kommet tilbage til lømmelalderen, hun har fået tynd mave men spiser gladeligt lige så meget som før, hvis ikke også mere...

Vi har besluttet, at de dage hvor vi skal have flyttet de sidste sager, hvor der kommer til at gå mange mennesker ind og ud, der kommer de i pension, så de kan få lidt ro på sig...

Men jeg ville bare lige udtrykke min medfølelse med vores stakkels hunde i denne tid... smiley Som hundemor bliver man jo lidt pylret, når man nærmest påfører sine hunde denne form for stress...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv for stressede hunde....
  • #1   25. mar 2006 Judith: Uha det lyder da bestemt heller ikke godt... Men som du skriver sker der tit ting af ren og skær uvidenhed som vi senere fortryder... Heldigvis har vi bestilt nogle dråber til vovserne som plejer og virke meget effektivt på dem...

• #2   25. mar 2006 stakkels Freja og Baloo og stakkels bekymrede hunde-mor :o(

Det lyder som en rigtig god idé at lade vovserne slippe for de værste flyttedage og endnu bedre, hvis I alle kan få lidt ro på et par dage, før pensionsopholdet, så Freja og Baloo ikke skal i pension, mens deres stressniveau i forvejen er højt.
    Kan godt forstå, du har det skidt med at påføre dem denne stress, men prøv alligevel at lægge låg på den dårlige samvittighed...den kan de jo også mærke og reagere på...men det ved du jo sikkert allerede :o)

Pøj-pøj med flytningen...håber i og hundene bliver rigtigt glade for det nye sted og hurtigt falder til :o)

• #3   25. mar 2006 C&K: Tak for de opmuntrende ord... Og ja, jeg tænker meget over alle de følelser man kan overføre til hunden - så jeg prøver at forholde mig så roligt som muligt når hundene er der... smiley
    Og jo tak - der er vist ingen tvivl om at hundene kommer til at blive glade for det nye sted - de får en løbegård som er 5 gange så stor som det hus vi har købt... Men de skal jo forkæles lidt... *ss*

Kommentér på:
Øv for stressede hunde....

Annonce