{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.031 visninger | Oprettet:

Løse hofter {{forumTopicSubject}}

Min lille hund har fået konstateret løse hofter. Hun halter og har ondt, og det er så synd for hende. Er løse hofter det samme som HD?

Hun er i behandling med smertestillende og skal have 4 x indsprøjtning med Cartrophen. Når behandkingen er afsluttet i starten af det nye år, skal dyrlægen vurdere om behandlingen har haft nogen effekt. Ellers skal hun have guld i hoften.

Er der nogen af jer der har nogen erfaring med Cartrophen behandlingen? Og i såfald hvordan er resultatet af behandlingen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse hofter
  • #1   21. dec 2009 Løse hofter og HD er det samme.

    HD dækker over flere ting - først og fremmest over hofter, der ikke ligger ordentligt i hofteskålen, som jo er tilfældet for din hund. Og så dækker det over den slidtage, der opstår på grund af det. Der kommer gigtforandringer med tiden som er det, der giver hunden smerter ved HD.

    Jeg har ikke erfaring med Cartrophen til behandling af hoften.


  • #2   21. dec 2009 Jeg har forsøg med cartrophen i forbindelse med smerter i knæet på Credo, men uden effekt

  • #3   21. dec 2009 Hej KN! Malou har de sidste 3 år fået Cartrophen mindst (4x1) en gang
    årligt. Og jeg synes, at det har en god effekt på hende. Hendes højre
    hofte er status E.
    Held og lykke med vuffen.


  • #4   21. dec 2009 Tayson startede med cartrophen da han var lidt over 1 år gammel (han er 4 år og 9 måneder nu smiley
    Dengang fik han indsprøjtningerne pga albueledsdysplasi (gigt i albuerne) og han har ikke haltet siden. Han får ca. en behandling 1 gang om året.
    Han har siden fået konstateret Hd og er ikke påvirket af det selvom det er grad D eller E (kan ikke lige huske det nu)
    Jeg gik igang med cartrophen pga anbefalinnger fra min moster, hendes lab, havde meget svær hd, og han blev som en ny hund og døede 13 år gammel.

    Guldoperation giver jeg så tilgengæld ikke meget for.
    Ville ikke lade min hund gennemgå en operation som der er under 50% chance for virker, og hvis man er så heldig at det virker for ens hund, holder virkningen kun et par år hvorefter man skal operere igen.


  • #5   21. dec 2009 Tak for responsen. Det er dejligt at der er nogen der har gode erfaringer med behandlingen. Jeg håber at det også vil gavne min hund.

    Det er altså en behandling der skal fortsætte hele hundens levetid?? Jeg gør det gerne hvis det er gavnligt for min lille pus. Vil gøre alt for hende.

    Har ikke fået nogen grad på hoften - bare at hun havde løse hofter. Derfor var jeg også lidt i tvivl om det var det samme som HD.

    Hun er også sat på nogle glucosamin piller med nogle specielle alger fra New Zealand og hajbrusk. Jeg håber det sammen med Cartrophenen vil gøre underværker. smiley Det er jo jul og det er det eneste jeg ønsker mig i julegave...



  • #6   21. dec 2009 Hej KN. Du gør i.h.t. alt det rigtige. Går ud fra at hun også er kommet
    på specialfoder. Om I skal fortsætte med Cartrophen hele livet, er jo noget dyrllægen og du finder ud af hen ad vejen.
    Jeg håber af hele mit hjerte, at du får dit juleønske opfyldt.


  • #7   21. dec 2009 K N
    Der er også godt med hundesvømning. Der hvor mine hunde hygger sig har de flere som træner netop løse hofter. Flere af hunde har ingen problemer idag efter flere måneders intensiv træning. Musklerne bliver kraftigere, senerne strammes og holder hofterne på plads. Pøj pøj med vuffen


  • #8   21. dec 2009 PS - ved ikke hvor du bor - Men hos Taastrup Hundesvømning er de rigtig gode til at hjælpe med træningsprogrammer for hundene.

  • #9   22. dec 2009 Vi går allerede til hundesvømning. Jeg barfer hende, men hun skal alligevel af med noget vægt for at aflaste benene. Hun er nok en smule for rund. Der er jo mops i hende....

    Jeg har allerede sat hende ned i kød og så giver jeg hende flere grøntsager i stedet for. Men det er ikke let for hende at tabe sig da hun er steriliseret. Jeg håber, at hvis vi svømmer et par gange i ugen, at det vil hjælpe hende godt på vej - både med at forbedre muskelstyrken i benene og vægttab.

    Vi skal til dyrlæge i morgen og have nr. 2 behandling med cartrophen. Så må vi se hvad dyrlægen siger til hende....



Kommentér på:
Løse hofter

Annonce