{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

jack russell med HD og løse hofteled {{forumTopicSubject}}

Min jack russell blev HD fotograferet i fredags.
Hans hofter ser ikke for godt ud, men det værste er næsten at han har meget løse hofteled. Der kan ses begyndende gitg i den ene hofte.
Men løse hofteled, er der nogen af jer der kender til det?
Jeg synes jeg har hørt det meste, men ikke løse hofter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jack russell med HD og løse hofteled
  • #1   21. mar 2010 Øv, det lyder skidt, Maj-Britt...:-(

  • #2   21. mar 2010 Kaoz har løse hofter.

    Dvs at der ingen dysplasi er (ingen misdannelse af knogleledet), men at hofterne "bare" ikke sidder korrekt i skålen.

    God muskulatur og motion med omtanke - og så kan en hund med løse hofter i teorien leve længe og smertefrit.


  • #3   21. mar 2010 Glykosamin og msn, samt lakseolie vil nok være godt at give ham for at "smørre" ledene.

    Men sikke da en øv besked at få!


  • #4   21. mar 2010 Det mest irreterende er, at ingen jack russell avler i DK vil indrømme at der er arvelige sygdome på racen. Og min har trods alt fået det et sted fra. Som hvalp fik han et godt hvalpefoder og han blev båret op og ned af trapperne. Det skal jeg måske til igen, jeg bor på 2. sal

  • #5   21. mar 2010 Jeg vil ikke sige at løse hofter er det værste, det er knogle forandringer, der er det værste. du kan bedre løsheden ved f.eks at svømme med hunden, så strammer du musklerne om leddet op. 1/3 af HD er arven, så det kan sagtens komme fra anerne, og hvis man ikke tjekker racen for det, så er det jo ikke nemt at vurdere om racen har et reelt problem. Dog er der mange små hunde, der har HD, uden at man nogenside ville opdage det, da de ikke har vægten at slæbe rundt på, der så gør, at den får problemer.

  • #7   21. mar 2010 Min dsg han har løshed i hofteledene, og har b-hofter. Men samtidigt har han gigt i den nederst del af ryggen, og 2 rimadyl om dagen. Han går meget krumrygget noget ala shæffere med dårlig ryg gør, de sagde hvis han var brugshund var han blevet kaseret. Men der har været tider i vinter, hvor vi har haft store overvejelser med hva vi sku med ham. Men det er li som lidt stilstand i det pt, men godt er det ik... Undskyld det blev lidt langt... Men hans er der ik noget at gøre ved, det bliver ihvertfald ik bedre, men der ka være stilstand i det.

Kommentér på:
jack russell med HD og løse hofteled

Annonce