{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.682 visninger | Oprettet:

kan pludseligt ikke rejse sig {{forumTopicSubject}}

hej...
carlos fra min profil kunne her til morgen ikke rejse sig... der har aldrig været noget med ham før... når jeg hjælper ham op så går han fint rundt og leger også i sneen... nogen der har en ide om hvad det kan være??? han ligner ikke en der har smerter... har en tid hos dyrelægen 13.30 men vi bor langt ude på landet og er TOTALT sneet inde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan pludseligt ikke rejse sig
  • #2   22. dec 2009 har han leget i sneen i går aftes?
    De kan godt få sådan noget ala lidt ligesom svømmehale(som de kan få ved at svømme meget) i bag benene ved frost og kulde...
    Så skal man holde ham varm og i ro.
    Men jeg kan jo selvfølgelig ikk vide om det er det smiley
    håber ikk vapsen fejler noget

• Lene G
    Lene G Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
    #3   22. dec 2009 Det kan være rigtig mange ting, men jeg tænker noget i retning af rygproblemer. En nerve i klemme f.eks.? Måske er det en hundekiropraktor, du skal have fat på. Sådan en har hjulet min hund med rygproblemer og problemer med at rejse sig.

• #4   22. dec 2009 som sagt bor vi på landet og han render rundt for sig selv meget af tiden... så om han måske er faldet i sneen ved jeg ikke..... har lige været ude med ham og det er somom at når han bliver gået varm så går det over....

• #5   22. dec 2009 ja der har aldrig været noget med ham før... men han er også en sej hund... han er engang blevet flænset pænt meget af en kamphund og der var ingen piven eller noget fra ham, han var bare lidt stille indtil sårene var groet sammen

• #6   22. dec 2009 En hund der ikke kan rejse sig, har en form for smerter, uanset om den giver udtryk for det eller ej, tit er det meget små smerte signaler de sender...

Jeg ville ikke lade hunden farer løs omkring, hvis den ikke kan rejse sig selv, men holde den i ro og lige give dyrlægen et kald

• #7   22. dec 2009 har tid hos lægen men kan desværre ikke komme derind pga sne kaos.... men vi må prøve at holde ham inde i varmen i sin kurv... ham stikker ikke af sådan som han har det lige nu

• #8   22. dec 2009 hd kommer vel ikke på den måde??? altså natten over??

• #9   22. dec 2009 Tror ikke på hd kommer henover en nat.

Men der kan jo være mange ting, korsbånd,ledbånd, ryggen der har sat sig og alt muligt andet, svært at spå om smiley

Har du noget smertestillende liggende, kan du jo evt. ringe til dyrlægen og høre om det kunne være en ide

• #10   22. dec 2009 har panodil osv må man give det til hunde???

• #11   22. dec 2009 Søren, aner det ikke og ville ikke begynde på noget hjemmemedicinering uden dyrlægen var indenover og sagde god for dosis og hvad der ellers skal holdes øje med

• #12   22. dec 2009 nej du må ikke bare give mennske piller til en hund de kan i værste fald dø,,,spørg dyrlæge inden du giver noget

Hvis han ikke viser tegn på ondt syntes jeg ikke du skal give ham noget

• #13   22. dec 2009 INGEN panodil, det er for alvor no go for en hund!

Du kan ringe til dyrlægen og spørge, om du må give hunden kodimagnyl og i så fald hvilken dosis.

Men IKKE noget med paracetamol i.

• #17   22. dec 2009 pia k,,,ved i hvorfor???

• #18   22. dec 2009 Jeg synes det er lidt meningsløst at gisne om, hvad det er der gør at hunden ikke rejser sig. Der er virkelig mange mulige årsager.

Der er kun et at gøre, og det er at sørge for at komme til dyrlægen, så hunden kan blive hjulpet.

• #19   22. dec 2009 det kan være fordi han har over anstrengt sig min hun har det samme når han har haft sele på i for lang tid....

• #20   22. dec 2009 Hvis der bliver "fisket" efter noget, så kunne det jo også være fordi trådstarter er skide bekymret eftersom det måske er umuligt at komme frem til dyrlægen

• #21   22. dec 2009 jeg kan ikke komme nogensteder... bor på en 600meter lang grusvej med træer helevejen på den ene side og op af de træer ligger der ca 1meter sne.... bilen holder allerede dernede totalt væk i sne.... den kommer ikke fri før det tør lidt igen..... syntes det er nogle forfærdelige historier der bliver fortalt, og jeg føler med jer men håber godtnok ikke det er det der er galt med min lille vovse.... ringer til dyrelægen igen nu og hører hvad der er af muligheder.... i skal have tak for alle forslag, historier osv

• #22   22. dec 2009 Synes ærlig talt også det er tarveligt at beskylde ts for ikke at ville tage til dyrlægen med sin hund.. Han virker da meget bekymret, og det KAN altså være så godt som umuligt at komme nogen steder når man bor på landet i det her vejr.. Synes du skulle holde hunden i ro, og så tage til dyrlægen så snart det er muligt...

• #23   22. dec 2009 Ej nu må i da lige stoppe. hvis hunden løber normalt rundt så har den vel haft ondt i bagbenene efter en overbelastning i sneen. Lad nu være med at male fanden på væggen. jeg bor også på landet og ved hvordan det er. min bil kan i hvert fald ikke køre gennem 1 m. høje snedriver og dem er der mange af nu. Min dyrlæge siger at jeg må give 1 kodimagnyl.

• #24   22. dec 2009 så har jeg snakket med dyrelægen igen... han mener at det er kommet efter han har været ude og løbe og blevet godt varm at så har kulden nok gjort ham for hurtig kold, hvilket godt kunne gøre ham godt stiv i bagkroppen.... men hvis ikke han havde det bedre imorgen så skulle jeg ringe igen så måtte vi finde ud af noget....

• #25   22. dec 2009 Hvor må det være bekymrende, at stå der med sin hund og ikke bare kunne komme til dyrlægen:(

Søren du har vel ikke tilfældigvis sådan noget hot&cool halløj du kan smøre på og massere ham med?

Ellers så varm nogle håndklæder eller lign i ovnen eller hvis du har en tørretumbler - så i den;) Læg dem på ham og varm ham godt igennem og massér ham blidt....
    Sørg for at holde ham et stykke over gulvplan, så han ikke bliver kold.

Hvis han vil lægge stille, kunne et gammeldags havregrødsomslag sikkert være super....

Og evt. noget kamillethe i hans mad (lunken til let varm) det varmer han også igennem indefra og virker beroligende på kroppen...

Det er sådan set lige det jeg kan komme i tanke om af muligheder, nu hvor du er sneet inde.

God bedring til ham:)

• #26   23. dec 2009 Hvordan går det idag Søren ?

• #27   23. dec 2009 det går skide godt idag... der er intet med ham idag, han springerrundt som en tosse..... så lægen havde nok ret i at det var kulden der havde gjort ham stiv i bagenden smiley
    så vi er alle glade idag... var lige lidt bange igår....

• #29   23. dec 2009 Super godt at høre

• #30   23. dec 2009 Det var godt. Så kan det også blive jul i jeres lille hjem :o)

Kommentér på:
kan pludseligt ikke rejse sig

Annonce