Rottmeiler som første hund???? Rottmeiler som første hund????
Hej:)
Jeg har en lille ting jeg går og krubler over og håber der nogen som kan hjælpe mig lidt på rette vej eller bare komme med råd..:)
Altså det ligger sådan er min kæreste Jesper og jeg skal flytte i hus til 1jan. og vil vil gerne have en hund. vi er blevet enige om det skal være en stor hund.
(jeg har altid haft hund, så er ikke vant til at "være på vagt" når jeg er alene, da jeg/min familie alid har haft 2-3 stroe hunde uden for)
VI har så snakket om en rottweiler hvalp. vi har læst det skal helst være en tæve som første gangs hund. vi har også aftale den skal opdrages med hvalpe-hunde træning, så vi lærer den sprog og omvendt, så der ikke opstår nogle misforståelse imellem os.
Mit spørgsmål er så: er en rottweiler en god hund for os?? (som første gangs ejer)
jeg har altid haft hund- både store og små. Men jesper har ikke haft hund, men har dog altid været vant til hunde..
Be om hjælp..
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.589
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.514
det avr en meget sød og rolig hund...
Men han blev dog jaloux da de fik mig såe tja nej ikk nogenbegynder hund
nov 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 1
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
En rottweiler er en brugshund som der skal trænes meget med og hvis I ikke er indstillet på det - så anskaf jer en mindre krævende race
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Uhyggeligt mange må aflives eller skifte hjem , fordi folk bliver overrasket over det arbejde der skal ligges i en Rotte.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
Da vi valgte en ren rotte, læste vi meget om race og satte også godt ind i hvad det krævede. Vi har dog en hund i forvejen, som der er rotte i, og havde allerede der sat os ind i de racer han er blandet af.
Tror lidt det er en skrøne med det om tæver. Synes nu vores kan være strid til tider. Skal være mere obs på hende ende vores han hund. Så ville og vælge en han hund i stedet for en tæve. Grunden til vi valgte en tæve var pga vi har en han i forvejen og for at ungå de magt kampe som evt kunne komme. For vores han er blevet meget mere dominerende og det vil ikke fungere med en han rotte sammen med ham.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
Ja det er mange hvalp at have på samme tid og det kræver arbejde, men nu ved jeg tilfældig at de er ved at opstarte en rotte kennel. Og da jeg selv har en hvalp derfra er jeg ikke spor itvivl når jeg siger de ved hvad de har med at gør. Og vil helt sikker bruge den kennel igen når og hvis vi skal have en rotte en gang i fremtiden.
Rottmeiler som første hund????