{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

ALDRIG igen!!! {{forumTopicSubject}}


*ADVARSEL! LANGT*


Som nogle af jer måske husker, havde jeg rigtig svært ved at finde ud af om min morbror skulle inviteres i julen, fordi han har svært ved at omgåes hunde. Vi inviterede ham, og det går jeg aldrig nogensinde med til igen.

Til næste år ser jeg hellere at han sidder hjemme og rådner op, end at han ødelægger min (og hundens) aften..

Her er min lille fortælling (kopieret fra et andet sted jeg skrev om det)

Jeg havde jo taget mit børne/hundegitter med så vi kunne afspærre gangen.
Da min mor kørte for at hente Erik aftalte vi at hun snakkede med ham om at Basse nemt stresser og bliver opkørt, og at han derfor bare skulle ignorere hende totalt. Slet ingen kontakt, især ikke når hun lige fik lov at hilse.
Da han kom var hun bag gitteret og jeg var SÅ stolt! Jeg tænkte virkelig at det godt ville kunne gå. Du ved jo hvordan hun bliver, hun vil SÅ gerne hilse, men hun sad bare helt pænt og kiggede og fulgte med. Hun rejste sig ikke, hun hoppede ikke op af gitteret og hun pev ikke.
Da der var gået 20 min. havde Erik, mor og far sat sig ned ved bordet med en kop kaffe. Jeg sagde til Erik at jeg ville lukke hende ud, og at hun ville komme hen og forsøge at skabe kontakt, men at han bare skulle ignorere hende så hun ikke blev opkørt.
Jeg tog en masse godbidder i hånden, gik op til hende og tog kontakten mens jeg lukkede hende ud. Vi gik hen til de andre og det gik rimelig godt. Hun gik hen og hilste på far, og så hen under bordet og hilse lidt på Erik, hvor han klappede hende lidt. Så satte jeg mig ved siden af ham og bad hende lægge sig under bordet (hvor hun altid er når vi sidder der).
Men Erik kunne bare ikke acceptere den manglende kontakt. Han kaldte på hende, så hun kom hen og stod mellem benene på ham, under bordet. Hun blev smadderivrig og forsøgte at slikke lidt på ham, og skulle undersøge om hun kunne hoppe op på skødet (det kan man ikke når der er et bord). Det fik så Erik til at tage HÅRDT FAT i hele kraven på hende, og hive hende hen mod sig, fordi hun på det tidspunkt prøvede at komme væk fra ham. Samtidig sagde han "sit sit sit sit sit sit sit sit sit" og prøvede derefter at tvinge hende i sit, mens han stod og hev hende ind til sig med den anden hånd. Hun var SÅ utryg, og det hele foregik jo under bordet og mellem hans ben, så det var en virkelig svær situation. Jeg fik hende kaldt til mig, sendte min mor et blik, og gik væk den næste time....
Jeg var virkelig SÅ grædefærdig!!! Hun havde kun været ude af gangen i 5 minutter, og alligevel overskred han hendes grænser så meget, og kunne slet ikke respektere at han bare skulle ignorere hende som jeg havde snakket med ham om flere gange..
Hvis hun var en skarpere hund havde hun bidt ham...

Da jeg kom tilbage tog jeg hende med op på værelset, hvor vi pakkede gaver ind. Bagefter satte vi os til at spise, og der fik hun en Kong, og blev lukket op i gangen igen... Jeg syntes det var så ærgerligt, for hun vil bare gerne være med... Og som sagt er hun altid under bordet der når vi spiser..

Da vi spiste dessert lod jeg hende komme ud i køkkenet, og ligge i sin kurv. Erik sad helt inde i hjørnet, og hun fik ikke lov at komme under bordet igen...

Da vi skulle pakke gaver op, tog jeg hende med ind i stuen efter at de andre havde sat sig. IGEN sagde jeg til ham at han skulle ignorere hende. Min mor har en vane med at tage hunden op i skødet i stolene i stuen, så Basse sætter gerne en pote eller to på ens skød, og tigger om lov. Og hun skal jo altid forsøge at slikke på fremmede.

Han kaldte hende hen til sig da jeg sad og pakkede gaver op, og igen fattede han ingenting. Hun ville meget gerne snakke, og sad ved siden af ham. Da han begyndte at klappe hende, slikkede hun lidt på hans hænder, og vi sagde han bare skulle fjerne hænderne og stoppe kontakten (ligesom vi andre gør) men det forstod han ikke. Han betragtede det som en magtkamp, og stak hovedet helt ned i snotten på hende mens han gentog "jeg er stærkere end dig, jeg er en større hund end du er" og generelt opførte sig truende. Hun forsøgte så at slikke ham lidt på munden, og lidt om sin egen mund, mens hun havde de tristeste mundvige. Hun forsøgte tydeligt at vise ham at hun ikke var farlig, bare ville snakke, og i øvrigt var hamrende hamrende utryg. Han blev ved og tilsidst måtte min mor træde ind og bede ham slippe mens jeg kaldte hende til mig.. Så tog jeg hende i skødet, så hun blev siddende der lidt. Bagefter satte jeg en skammel og andre ting i vejen, så hun ikke kunne komme hen når han kaldte (han er jo blind, så det ser han ikke)..........
Hun var SÅ forvirret, både over ham, og over os andre. Hun forstod ikke hvorfor tingene var så anderledes, hvad hun lavede i gangen, og hvorfor hun ikke måtte gå frit rundt..

Normalt når far rejser sig og går, følger hun efter, i stedet lå hun bare og kiggede forvirret rundt.. Jeg går aldrig med til det igen, og han blev SÅ længe!!! Jeg havde aftalt med mor at han kunne være der til 23, men han blev først kørt hjem sent. Lidt over 12 gik jeg i seng selvom han var der, for jeg gad ikke mere.. Så gik jeg op og puttede med hunden..

Men jeg går aldrig med til at lade dem mødes igen. Og jeg forstår edderperkeme godt at han fik frataget sin førerhund!! Jeg kan slet ikke fatte at han er vokset op med hunde.. Det er SÅ underligt!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ALDRIG igen!!!
  • #1   26. dec 2009 <trist... men undskyld mig,,,
    hvorfor træder DU ikke ind og afbryder disse konfrontationer ??
    og hvorfor sagde du ikke fra istedet for at overvære ?


  • #2   26. dec 2009 Jeg må sige at sådan en opførsel var ikke gået i mit hjem og med min hund! Jeg havde prompte reageret!!
    Forstår ikke hvorfor du ikke gik i mellem og stoppede det?


  • #3   26. dec 2009 Jeg er virkelig også lidt tvetydig her. Erik kalder hunden til sig og forrsøger at få den op til sig ,.Det skriver du selv * Hun blev smadderivrig og forsøgte at slikke lidt på ham, og skulle undersøge om hun kunne hoppe op på skødet (det kan man ikke når der er et bord). Det fik så Erik til at tage HÅRDT FAT i hele kraven på hende, og hive hende hen mod sig, fordi hun på det tidspunkt prøvede at komme væk fra ham* ) - Manden kunne jo ikke se at der var et bord i vejen...

    Hvis du syntes det var så galt, hvorfor kaldte du så ikke på hunden, gav den nogle godbidder og fortsat lod den være bag børnegitteret. Så kunne du og andre jo gå hen og give hunden lidt opmærksomhed af og til og alle var glade......

    Som jeg læser det er det en mand, som gerne vil i kontakt med hunden, men det er måske dig der ikke læser hans måde at gøre det på fordi han er blind, og selvfølgelig ikke ser det som I ser, bl.a. med forhindringer for hunden o.s.v. Jeg håber da at I fortalte Erik, at I havde sat forhindringer op, så hunden ikke så nemt kunne komme over til ham???

    Jeg har læst din tidligere tråd, men synes ikke umiddelbart at du kun skal bebrejde Erik.


  • #4   26. dec 2009 Jeg sagde jo også fra, men kan jo ikke bare skubbe ham væk..

    Det var nogle underlige sitautioner. Havde han f.eks losset til hunden, var jeg omgående eksploderet, men jeg så helst at han havde reageret på det jeg sagde til ham.

    Jeg sad ikke blot og så på, men bad ham stoppe og forsøgte at fortælle hvad der var forkert.

    Med episoden under bordet sagde jeg til ham at når han hev ville hun stritte imod og forsøge at komme væk, og det varede måske kun 30-40-50 sek. (har dårlig tidsfornemmelse) men virker bare som længere når man husker det. Det er ikke som om han fik lov til at opføre sig sådan i flere minutter af gangen.

    Endvidere repræsenterer han jo også en "voksen" i min familie, og jeg er på nogle punkter rimelig autoritær, og der skal altså lidt til før jeg uddeler "skideballer"..


  • #5   26. dec 2009 Miemiv,
    manden er jo godt klar over at han sidder ved et bord. Han sidder trodsalt og drikker kaffe..
    Hun er ikke altid opkørt, men hun vil gerne snakke og med kropssprog og snak kan man nemt få hende op at køre hvor hun forsøger at lege. Snakker man stille og bare klapper eller aer hende bliver hun ikke overgearet, men står bare og hygger

    "Jeg er virkelig også lidt tvetydig her. Erik kalder hunden til sig og forrsøger at få den op til sig ,.Det skriver du selv * Hun blev smadderivrig og forsøgte at slikke lidt på ham, og skulle undersøge om hun kunne hoppe op på skødet (det kan man ikke når der er et bord). Det fik så Erik til at tage HÅRDT FAT i hele kraven på hende, og hive hende hen mod sig, fordi hun på det tidspunkt prøvede at komme væk fra ham* ) - Manden kunne jo ikke se at der var et bord i vejen..."

    Jeg kaldte på hende og hun forsøgte at komme væk. Hun bakkede alt hvad hun kunne, og prøvede at smutte, men hun stod mellem hans knæ, mens han hev i hende, i hele halsen på hende, og samtidig forsøgte at få hende til at sitte. Det tog altså i hvert fald 30 sekunder at få ham til at slippe, så hun kunne komme væk.
    Det er rigtig svært at kalde en hund til sig, når den fysisk bliver forhindret i det.


  • #6   26. dec 2009 Det er dit ansvar... og jeg mener ikk du kan videregive dette ansvar til en blin d morbror der som du selv skriver ikke kan omgës hunde.
    - da du vidste det var det på sin plads at holde hunde afskærmet for dens skyld.


  • #7   26. dec 2009 Aaaah ok, Så kan jeg god se at situationen har været noget mere spændt end jeg sådan lige så for mig... Sagde du ikke til ham at han skulle slippe hunden, da du kaldte på den?
    Havde det været min hund havde jeg bare flyttet bordet, pænt fjernet hans hænder, mens jeg forklarede at hunden altså skulle ud, og så ellers ført hunden udenfor.


  • #8   26. dec 2009 Pixie,
    overvej at læse hvad jeg skriver inden du kommenterer. Jeg videregiver slet ikke noget ansvar.

    Men jeg forstår ikke hvorfor det er SÅ svært at forstå ordren "Ignorer hunden, lad være med at snakke med den, og lade være med at klappe den".. Som nævnt, så havde både min mor og jeg flere gange talt med ham om at han IKKE skulle være i kontakt med den hund. Og for god ordens skyld har jeg aldrig set ham med en hund før, har kun hørt om hans førerhund som han havde for mange år siden.
    At han er blind er irrelevant.


  • #9   26. dec 2009 Miemiv,
    den er nemlig mere spændt, og det er svært helt at formulere det på skrift. Generelt synes jeg den slags situationer svære at viderefortælle..

    Jeg bad ham om at slippe hunden, men som sagt så ved han jo bedst. Han ved alt om hunde, og kan derfor slet slet ikke lytte til mig, hvad ved jeg. Han ser intet galt i at hive i hunden mens han gentager sit en masse gange, og ikke forstår at den ikke fatter situationen..
    Efterfølgende gik jeg også med hende, og var væk i over en time.. Det var virkelig ubehageligt.

    Jeg syntes bare det var så ærgerligt at hun skulle være afspærret i den anden ende af huset det meste af aftenen, for hun er en social hund som altid er hvor vi er. Jeg gider ham ikke en anden gang, og det har jeg også sagt til min mor.

    Jeg synes bare det er utroligt at en voksen mand, som endda selv har haft flere hunde, ikke forstår de mest simple ting, og ikke kan respektere når jeg beder ham ignorere hunden.
    Da jeg snakkede med ham om at han bare skulle ignorere hende og ikke snakke med hende var svaret "ja ja, det ved jeg godt, det fortalte din mor."


  • #10   26. dec 2009 Igen siger jeg (når han nu ikke fatter en hentydning *flyttet bordet, pænt fjernet hans hænder, mens jeg forklarede at hunden altså skulle ud, og så ellers ført hunden udenfor.* Og måske ikke SÅ pænt flyttet hans hænder. Han er vel ikke sinke, selvom han er blind.

    Eller også havde jeg bare ladet hunden være og genere ham, givet hunden "fri" og så bare se hvad der sker............. ;-/


  • #11   26. dec 2009 Uagtet hvordan din morbror opfører sig, så glem ikke at din mor og dig kan være med til at stresse hunden, hvis/når I selv stresser, opfører jer anderledes og er oppe at køre.

  • #12   26. dec 2009 Miemiv,
    nu er det et rimeligt massivt bord, ikke lige noget man flytter, men jeg forstår det du siger..

    Keld,
    jeg stressede nu ikke så meget over det, før hele situationen var eskaleret. Som sagt startede det med at hun var rigtig dygtig og rolig, og jeg havde en virkelig god fornemmelse om det.

    Maria,
    der bliver slet ikke en anden gang. De to kommer aldrig til at være i samme lokale igen. Basta.
    Havde min hund ikke været så blød og føjelig som hun er, så havde hun siddet i hånden på ham. Og det havde ikke gjort mig noget..

    Nu er min computer ved at brænde sammen, så jeg smutter igen.


  • #13   26. dec 2009 Trist historie. Men en anden gang lad enten hunden blive hjemme. eller lad den blive på værelset. Det var bedre for alle parter.Din morbror vil/kan åbenbart ikke fatte at hunden ikke skal kontaktes. Og hunden tager ike skade af og være lukket væk denne ene gang om året.

  • #14   26. dec 2009 må sku sige at jeg er enig med de andr.

    ja et er pisse træls når gæster ikke espekte ens grænser - men det er sku dit ansvar at være mere klar omkring dem og for mig yder det som om du har skabt lige så mange af problemerne som din morbror har


  • #16   26. dec 2009 jeg er så slet ikke så....ja.. jeg var sq blevet godt og grundigt gal på ham.... juleaften eller ej... så vidt jeg har forstået var det dine forældres hjem og ikke dit?
    hvis det havde været mit hjem, havde han fået at vide, at kunne han ikke, overholde husets regler, skulle han bare ikke være der.... og så ville jeg være ligeglad om det var jul eller ej... men det er jo så bare mig....

    og hvis det var hjemme ved mine forældre, var jeg simpelthen gået... juleaften er en dag som alle andre, og jeg ville ikke finde mig i hans opførsel...

    T


  • #18   26. dec 2009 "Men der må du som ejer så blokere for den kontakt.. "

    og ikke vente på at din mor gør det for dig....


  • #19   26. dec 2009 Jeg tror hunden ville have haft det OK med bare at være der og befinde sig bag gitteret, som du mente ville være det bedste i den situation. Men det fraveg du selv, i den tro at det nok skulle gå. Men du havde jo haft dine bange anelser forinden, det har vi jo læst i en anden tråd. Derfor burde du have lyttet til den sunde fornuft, at det var på de betingelser hunden var med.

    Jeg synes også at din onkel kan klandres for noget, når du tillader hunden at komme hen til ham. Han ved med sikkerhed ikke hvordan man tackler en hund, og så kommer det til at blive akavet.

    Tag selv ansvar og sørg for at hunden ikke bliver udsat for sådan en situation en anden gang.


  • #20   26. dec 2009 Gitte,
    "Men det fraveg du selv, i den tro at det nok skulle gå. Men du havde jo haft dine bange anelser forinden, det har vi jo læst i en anden tråd"

    Ja, jeg fraveg, jeg gik nemlig med til at invitere ham. Det vil slet ikke ske en anden gang, for han skal ikke inviteres ind et sted hvor min hund befinder sig

    T & M,
    det var nemlig mine forældres hjem. Og det var også deri hele problemet opstod.


    Til alle:
    jeg synes ikke jeg har forventet af min mor at hun gør det hele for mig, men hun har nemmere ved at snakke med ham da hun mere eller mindre er hans mor. Derfor bad jeg hende også snakke med ham da hun hentede ham, og jeg forventede da at hun ville bakke mig op i at han ikke skulle kontakte hunden konstant.

    En anden gang bliver han selvfølgelig ikke inviteret, for han har jo tydeligt vist nu at han ikke kan omgåes hunden (selvom han ikke aner det), og det var jo præcis det min frygt gik ud på.

    Hunden var bag gitteret det meste af aftenen, hvilket bestemt ikke var sjovt for hende. Selvfølgelig kunne hun ikke ligge og blot slappe af, når hun bliver spærret væk i 7 timer af gangen. Det er en social hund, en selskabshund om man vil det og det er ikke sjovt for hende at være adskilt på den måde. Det er meget uvant.

    Og så er jeg nødt til at spørge: Er I bare altid klar på konflikt? Er jeg virkelig den eneste der ikke rejser mig op ved første tegn på usikkerhed og råber "VÆK FRA DEN HUND?" Er jeg den eneste som forsøger at forklare folk i denne situation hvad der er galt, og på den måde få dem til at lade være?


  • #22   26. dec 2009 Krumme,
    der er heller ingen tvivl om at en situation som denne skal undgåes i fremtiden. Helt klart. Og det kommer heller ikke til at ske igen. Jeg var som nævnt tidligere meget i konflikt inden, og jeg skulle have fulgt mit instinkt og sagt nej til det hele, for så havde det ikke været et problem.
    Men ja, det gjorde jeg ikke.. Og det er også forkert..

    Og du har helt ret i at jeg må være på forkant en anden gang..


Kommentér på:
ALDRIG igen!!!

Annonce