{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Aldrig aldrig aldrig mere.... {{forumTopicSubject}}

Skal jeg have en hund uden stamtavle...

Er lige kommet hjem fra dyrlægen med Trunte og har fået konstateret at hun har en løs knæskal på venstre bagben i grad 3... Møg, p*s og l*ort! Så nu er forsikringsselskabet kontaktet og den rare dame kunne fortælle mig at vores sygeforsikring dækker en operation af hende - GUDSKELOV!

Hun er godt nok en dyr dame den lille! Hele sidste efterår var det lever og nyrer der ikke fungerede, så blev hun steriliseret og det så ud til at hjælpe på det hele... Men man skal aldrig vide sig for sikker...

Det skete for en 9 dage siden hvor hun pludselig en dag begyndte at halte - vi troede det var noget i hendes pote, det gjorde dyrlægen også, så vi holdt øje og rensede og smurte. Men så begyndte hun kun at halte når hun legede eller havde ligget og sovet og det gik væk efter 5 sekunder og så kunne hun spurte af sted igen...

Hun lever op til sit kælenavn den lille... "Skavankenborg"

Æv æv æv... Er der nogen der har noget erfaring på det her område, som kan hælde lidt ud af deres visdom. Hvor akut er det, og kan jeg godt udskyde det til fx efteråret - så hun kan få lov til at nyde sommeren uden smertestillende og begrænsninger på leg...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aldrig aldrig aldrig mere....
  • #1   16. jun 2011 ÅÅHH hvor synd for dig og hunden.

  • #4   16. jun 2011 Martina....... JO det kan det snildt være... tavleløse hunde bliver ofte avlet på kryds og på tværs så det vil sige de får en masse avlige sygdomme.. Vi købte dog en hund med stamtavle bare igennem DRU og vi havde desværre fået en bløderhund selvom den havde stamtavle... Så tror det eneste rigtige idag er sku at købe igennem DKK

  • #5   16. jun 2011 Martina jo det kan det sagtens være for det er yderst sjællendt at folk der avler uden tavle bruger tid og penge på at tjekke for arvelige sygdomme, og jeg snakker af erfaring da jeg måtte aflive min cavalier uden tavle i feb måned pga kronisk hjertesvigt og det er arveligt og "opdrætteren" havde ikke gidet at få tjekket hjertet på forældrene inden hun lavede hvalpe :-(((


    Anne jeg håber at operationen vil gå godt og hun vil få det godt igen bagefter, min mors tæve fik opereret begge knæ og har ingen men af dem i dag smiley


  • #6   16. jun 2011 Jean, desværre kunne det også risikeres i DKK - ikke desto mindre er det det eneste sted, hvor man for alvor har en chance for at identificere hundens stamfamilie og dermed finde ud af på forskellig vis, hvad der ligger af problemer i linjerne...

    Anne - jeg er ked af det på dine vegne. Jeg ved ikke noget om PL, så jeg kan ikke rådgive dig. Men jeg håber det bedste for din Skavankenborg.


  • #7   16. jun 2011 Vil lige pointere at I allesammen siger "Det kan det sagtens være" i forhold til Martinas indlæg... Dermed ikke sagt at det rent faktisk er fordi den ikke har stamtavle!

    Har en veninde der har stamtavle på hunden... Den havde navlebrok og den ene testikel faldt ikke ned....


  • #9   16. jun 2011 Martina - er næsten sikker på at det er pga hendes baggrund. Kender ikke så meget til den, da min kæreste købte Trunte til mig i julegave og desværre købte hende billigt hos en hundehandler der har importeret hende fra Ungarn.

    Malle - Dyrlægen ved stadig ikke hvad det præcist var med hendes lever og nyrer. Hendes kalium niveau og levertal skød bare pludselig i vejret og det faldt sammen med at hun var falsk drægtig efter sin første løbetid. Vi måtte have hende indlagt på Kbh Dyrehospital i 4 dage hvor hun var i konstant drop for at hendes nyrer ikke led overlast. De snakkede om at det måske var fordi hun havde spist rosiner eller havde en vitamin D forgiftning eller noget hormonelt. Men hun har ikke fået rosiner eller vitamin d hos os. Så det var et stort mysterium... Men efter ca 20 dage begyndte det hele at blive lidt bedre og så da hun blev frisk nok i December valgte vi at få hende steriliseret - da vi havde en stærk mistanke om at det havde noget med hendes hormoner at gøre. Og siden da har hun faktisk haft det fint.

    Så jeg plejer at sige at hun bare ikke kunne håndtere at have en livmoder da dyrlægerne (vi havde 5 forskellige ind over) ikke kunne finde en diagnose...


  • #10   16. jun 2011 Det er sgu rigtig surt smiley

    Har selv en hund, der desværre lider af alt muligt.

    Om du kan vente aner jeg ikke, personligt ville jeg ikke gøre det, da hunden "bare" kompensere og på den måde kan der måske opstå følgeskader....


  • #11   16. jun 2011 ... Forresten.. Er ked af at høre om din hund.. smiley ... Håber det er noget der kan "fikses" så den ikke får nogle mén af det...

  • #12   16. jun 2011 tak skal i have - Dyrlægen sagde at vi skulle se det lidt an og hvis det blev værre ville hun henvise os til en ortopædkirurg med det samme... Hun har heldigvis ikke nogen smerter så vi ser lidt tiden an... smiley

  • #13   16. jun 2011 CH...... Jo men så er det måske mere under kontrollerede forhold, hvis vi nu havde købt balou igennem DKK så var der måske en chance for vi havde opdaget han kunne risikere at have denne sygdom, men igennem DRU var der ingen påpegelser på at det lå i dens gener desværre

  • #14   16. jun 2011 Ej en:

    For sytten da.......*GG*

    *Lov mig at hun aldrig bliver "mor" og at du kontakter opdrætter*

    Hunden er steriliseret og købnt hos en hundehandler der har omporteret den fra Ungarn. Jeg tror at den hundehandler er kold i r****...:-(


  • #15   16. jun 2011 Anne:

    Det gør mig ondt for både hunden og dig:-(


  • #16   16. jun 2011 jeg ville lade hende operere hurtigst muligt så det ikk blir værre.. Min hund havde det på begge knæ smiley se evt FOTO album.. Det er omkring 1 måned hunden skal gå i snor

  • #17   16. jun 2011 Nu er det jo ikke den manglende stamtavle der er skyld i din hund er syg.
    Mine 2 DKK hunde står efterhånden i +70.000 kr. HD, Forkert knoglevækst, forstørret tarm, atypisk race sind osv, er bare nogle af de ting mine DKK hunde døjer med, nå ja, og så har vores tavle løse shar pei kræft, så vi er ikke alt for heldige med vores hunde.
    Tavle er ikke nogen garanti for sundhed, men den kan være med til at minimere chancen for at hunden er syg, men kun hvis den bruges som et værktøj, og ikke en garanti.
    Det kan nu også godt lade sig gøre, ved nogen der avler tavleløse, men de kan værre noget svære at finde.
    Lige med franske bulldogs, vil jeg nok se efter nogen, hvor sundhed vægter meget over exteriør.


  • #18   16. jun 2011 Enig med Tonny&Maja... tavlen er ingen garanti... Elmo blev 2 1/2 år, og han var syg fra han var 3 mdr. og kostede mig vel omkring de 60.000 kr, hvis ikke mere i dyrlægeregninger. Jeg sidder tilbage uden min bedste ven, og skylder en del penge pga dyrlægeregninger.
    Min næste hund bliver med stamtalve fra DKK eller FCI, men denne gang skal jeg gøre mit arbejde bedre og finde en ordentlig avler.

    Tavlen er et redskab, som man skal bruge til at finde den perfekte hund.

    Ang. de Franske ja så elsker jeg racen, men netop pga sygdom vil jeg holde mig langt væk. Jeg kender alt for mange, som døjer med rigtig meget.... men igen så findes de raske FB'er.. jeg har bare ikke mødt så mange.


  • #19   16. jun 2011 Ej en medløber: Se indlæg fra kl. 15.24.39 ;o))))

    Anne: Jeg er ked af, at I skal igennem så meget. Jeg håber, der kommer én på banen, der kan give gode råd omkring PL og OP


  • #20   16. jun 2011 *Ej en medløber* - Er skam helt i orden smiley Kan godt finde ud af at læse mellem linierne og så tror jeg at min psyke kan håndtere en del... Hvis man kigger på Truntes profil og min kan man vel også hurtigt komme til at tænke "ung pige der ikke lige har tænkt sig om".

    Vil gerne indrømme at jeg ikke vidste meget om Franske Bulldogs og hunde for den sags skyld da jeg fik Trunte. Men det har så sandelig ændret sig.

    Kunne aldrig drømme om at min hund skulle være "mor" - af flere grunde.

    1. jeg har ikke viden nok eller erfaring med hvalpe
    2. min hund er tavleløs og ANER ikke hvad der ligger i hendes gener
    3. Jeg er sikker på at der findes mange andre hunde der er bedre racerepræsentanter end hun er.
    4. Hun er steriliseret.... Og det kommer mine andre hunde(hvis jeg får flere) også til at være.

    Tak for alle inputs - er slet ikke i tvivl om at det er fordi jeres hjerter bløder for hunde smiley

    Trunte bliver opereret inden længe, når vi lige har fundet pengene til at lægge ud for det og jeg er ovre mine eksamener.


  • #21   16. jun 2011 Der skal nu meget til før end jeg bliver så fortørnet at jeg har et behov for at opdrage smiley Synes det er helt fint at folk har forskellige holdninger og synspunkter - ellers ville debatten blive alt for kedelig smiley

    Fik at vide at det koster mellem 6- og 10.000 kr og de gør det, at de går ind og enten strammer ledbåndene op over knæskallen, så den ikke kan "poppe ud" mere, eller går ind og laver en fordybning ned, der hvor knæskallen sidder så der er mere plads til den. Men det kommer an på hvordan hendes led ser ud...


  • #22   16. jun 2011 *ej en medløber* - Så må du jo være ekstremt vel-opdraget efter hånden smiley Dejligt andre kan tage over hvor ens forældre har svigtet smiley

Kommentér på:
Aldrig aldrig aldrig mere....

Annonce