452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Lunas 2'nytår :s Lunas 2'nytår :s

Hej alle sammen..
Sidste år var det Lunas første nytårsaften, vi besluttede os at holde den hjemme hos min forældre som har to store hunde.. Luna var meget dygtig men også meget bange og ville helst være under sofaen eller andre steder hvor ingen kunne komme ind til hende..
Mine forældres hunde lavede ikke andet end at gø og gø. (de havde ellers fået berolingene medicin)

Luna og jeg har købt nogle piller til nytår (fenemaltabl)
Jeg er lidt usikker på om Luna var ''bange'' sidste nytår fordi hundene gøde eller om det var alt det krut. for det er intet med hende nu, og heller ikke når nogle fyre af over på den anden side af vejen når vi går tur..

- spørgsmålet er så bare om jeg skal give hende den pille for at være sikker, eller om jeg skal give det en chance?
Som mange andre hunde, hader Luna virkelig piller uanset hvad jeg gemmer dem i.

Undskyld et forvirrende indlæg (:
På forhånd tak og rigtig godt nytår alle sammen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lunas 2'nytår :s
  • #1   29. dec 2009 Hvis du ikke ved om din hund er bange, ville jeg lade være med at give den noget.

Herhjemme har den lille heller ikke reageret på krudtet endnu, men han skal heller ikke bedøves uden grund. Så nu må vi se, vi tager nytåret som det kommer, og hvis han reagerer meget negativt, så må han få noget til næste år.

• #2   29. dec 2009 Ja du har ret.. Er selv meget imod at gi hende det hvis hun ikke har brug for det s:

• #3   29. dec 2009 Lige præcis. Vi sætter os i soveværelset hvis han reagerer på det. Der er nemlig gardiner, også skruer vi op for tvet. Ellers er det bare planen ikke at pyldre om ham, også se hvordan det går....

• #4   29. dec 2009 Ja netop - Drop det berogligende HVIS hun ikke reagere på det.. Der er ingen grund til at ''dope'' hende hvis hun ikke er bange :')
    Men så du Go' aften Danmstark her for 10 minutter siden?

Der lød rådene:
    - Distrahér hunden med fx legetøj (så den ikke koncentrere sig om larmen udenfor)
    - Ikke pyldre eller visen hunden at DU er nervøs
    - Lad den ikke være alene hjemme

Vi skal selv sidde hjemme nytårsaften (min kæreste og jeg) med vores 2 hunde, og er ret spændt på hvordan det går, men det lader til det nok skal blive en rolig aften (men kl tolv i KBH er nok et helved smiley Hmm..)

Held og lykke med hende, og godt nytår smiley

KH Ann-Sophie

• #5   29. dec 2009 Ann-Sophie-- Lige præcis. Vi skal selv sidde hjemme med vores to drenge, og vi bor på Nørrebro, så der skal nok ske løjer, men så må vi jo tage vores forholdsregler til næste år.

• #6   29. dec 2009 Ja det er vores første nytår i KBH, vi kommer ellers fra landet af (Bogø og Møn, hvor der er jo relativt stille til nytår), så tror selv vi bliver overrasket - Så det bliver spændende hvordan hundene tager det..
    Men altså, bare vi tager det med ro så går det hele nok :')
    Vi trækker gardinerne for, høre musik og tænder en masser af lys..
    KH Ann-Sophie

Kommentér på:
Lunas 2'nytår :s

Annonce