{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Det svære valg {{forumTopicSubject}}

Så kom dagen hvor jeg måtte tage det svære valg og give min dejlige guldklump fred i den alt for unge alder af 2 år.

Han fik i foråret konstateret svær HD med slidgigt og deroveni havde han smadret sit ene korsbånd. Men i sammenråd med dyrlægen blev vi enige om fred og ro samt smertestillende for en periode for at se om han kunne få noget muskelmasse tilbage på sit dårlige ben hvis knæet fik tid til at komme sig. 1 mdr senere kom han langsomt af det smertestillende og ville stadig gerne støtte på benet og han begyndte til svømning.

Sommeren gik og han virkede glad uden de store problemer udover at være bulldog og hele tiden formå at fange en eller anden form for betændelse om det så enten var ørene eller huden. Men min dejlige dreng var glad og ingen tegn på det dårlige bagtøj gik ham på.

I takt med vinteren kom begyndte han så igen at halte og vi startede med de smertestillende igen. Denne gang virkede de ikke og vi prøved 2 slags mere da dyrlægen sagde at det kunne være smerterne var blevet kraftigere og der skulle en anden type til for at aflaste ham. Intet virkede udover fred og ro og vi nåede julen med masser af sne.

Dette skulle så blive det sidste for min dreng, da han lørdag aften efter hans normale aftentur ikke ville gå hjem så han måtte bæres hjem. Der vidste jeg det nok var slutning for det var det venstre ben og ikke det højre som i forvejen havde et dårligt knæ han ikke ville støtte på. Men dyrlægen sagde giv ham lige en dag eller 2 med fred og hvis han ikke vidste klar tegn på bedring måtte vi hellere komme derud.

Efter endnu en nat med en hund der vågner op hele tiden og ikke kunne finde ro vidste jeg godt jeg skulle sige farvel, men intet kunne forberede mig på denne smerte, sorg og dette ekstreme savn jeg nu føler.

Min lille dreng var så sød, da han lå i mine arme med sit kæmpe hovede og begyndte at snorke og på bedste vis skulle han nok give dyrlægen sin sag for da han ikke villigt ville forlade denne verden for da dyrlægen skulle give ham den sidste sprøjte måtte han bruge megen tid og mange forsøg på at finde en vene og give dobbelt dosis for han ville ikke give slip og lade smerterne forsvinde forevigt uden kamp. Så selvom det smerter mig mere end jeg troede muligt gik jeg fra dyrlægen med et lille smil gemt indeni for min dreng var ligeså umulig som altid og sådan vil jeg altid huske ham. Glad og mors bølle lige til det sidste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det svære valg
  • #1   30. dec 2009 hvor er det bare alt for sørgeligt... Håber du klarer den, men puha hvor må det være alt for trist for dig!!!
    Mange knus og tanker herfra


  • #2   30. dec 2009 Mange tanker herfra også smiley

    Har selv en amerikansk bulldog med allergi og på de 2 år hun snart er går det da kun den forkerte vej, så den dag hvor jeg skal sige farvel kommer også - håber bare der går mange år ..

    Håber du klare dig og kommer videre ... Din hund har det godt der hvor den er nu ...


  • #3   30. dec 2009 Aj hvor jeg føler med dig, jeg havde også en cavilie som kun blev 7 mnd, da hun fik hd og patella i svær grad, men der gik ikke mange mnd inden den også måtte ha fred, den kunne slet ikke gå til sidst, så den fik også fred som 10 mnd, ih hvor var det svært, men det er jo livets gang, man ved jo aldrig hvad man får fat i af sygdomme med de små væsner. Min dybeste medføelse til dig. Og godt den har fred nu.

  • #4   30. dec 2009 Hvor er det trist, det gør mig virkelig ondt
    har selv måtte af med en dejlig hund der kun blev halvandet pga sygdom men uanset hvor gamle de bliver er det altid en tung gang til dyrlægen


  • #6   30. dec 2009 Åh jøsses, hvor jeg føler med dig;-( Vi mistede vores gamle Teddy i marts måned og savnet er der stadig, men ikke med samme knude i maven.
    Og som andre herinde skriver er det rigtig flot at du tænker på vuffen og ikke på dig selv. Nogen gange må vi mennesker tage beslutningen uanset hvor ondt det gør.
    Håber du trods alt får et rigtig godt nytår:-)


  • #7   30. dec 2009 Uhhaa jeg kender det alt for godt. Har selv stået der med en lab på kun syv måneder!! Det er forfærdeligt! Jeg føler virkelig med dig. Det er godt at du ikke er i tvivl om at du har gjort det rigtige.

  • #8   30. dec 2009 Uha jeg føler med dig,men det er det bedste du har gjort for hundens skyld.

  • #9   31. dec 2009 Takker for alle jeres svar og rart at få støtte i denne tid hvor det er nogle gange er svært at se nogen form for logik i ens valg når man savner sin bedste ven.

    Jeg har dog behov for lidt råd fra andre, da jeg stadig har min dejlige pige tilbage og er bange for hvordan hun skal komme igennem dette. Hun er knap 6 år og er begyndt at ville gemme sig hele tiden - under sengen, i klædeskabet og vil i det hele taget hele tiden puttes under dynen. Hun virker nærmest bange når vi skal ud at gå og er helt hyper når vi kommer ud. Er der noget jeg kan gøre for hende for at gøre det nemmere for hende sådan hun kommer nemt igennem dette?


  • #10   31. dec 2009 Måske få en ny hund hurtigt, men ved ikke om det er det bedste, men nok det jeg ville ha gjort. Så glemmer hun det hurtigere tror jeg.

Kommentér på:
Det svære valg

Annonce