{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.702 visninger | Oprettet:

det svære valg:( {{forumTopicSubject}}

ja som i nok ved og har læst har jonas og jeg haft vores a se til med emma... fra den dag vi fik vores lille prinsesse bed hun... igennem det tid vi har haft hende har jeg læst og læst og ringet og sat mig ind i i alt der var muligt ang a træne dette væk, det gik rigtig godt da jeg fandt vejen til positiv træning..... men desværre skete det at emma til sidst ik gad a træne hun gider ik roses så bider hun og så den svær! vi syns hendes bideri er blevet en del værre og en del meget aggresivt på det sidste.... jeg har så snakket med min kloge mor som altid har et råd i baghånden... hun syns det synd vi netop har arbejdet så meget for sagen med vores dejlige pige og det hele så er røget på gulvet, som hun selv sir man mistet gejsten... men nej jeg har inet mistet vil gøre alt for a emma kommer på rette vej.... men jeg er nu kommetdertil hvor jeg syns det synd for emma a leve med skældud og også fra vore venner og familie der kommer på besøg , det ik et hundeliv værdigt! emma har ik fortjent dette.... for emma er min prinsesse som elsker os og er hegiven og meget andet godt, men hun bider og er begyndt a lave små før angreb... og det duer bare ik!!! jeg har luftet for jonas om at vi ska give hende til hun er 1½ -2 år og ellers aflive hende.... da jeg desværre ik ser flere udveje... og jeg frabeder mig hvis der en derude som tænker ååh endnu en muskelhund ejer som opgir og tar den nemme vej! for nej det har vi nemlig ikk! jeg har endda droppet at arbejde et halv år for a få rettet op på den hund jeg elsker a hele mit hjerte og som jeg havde regnet med skul leve med mig de næste 10 år!!! syns selv jeg har gjort meget mer en hva man ku forvente a en amstaff ejer... (ik ledt ment og ik til alle) men hold kæft bare jeg tænker på det a sku tag emma og sidde medh ende til hun lukker sine store brune dejlige prinsesse øjn får mig til at tude jeg kan slet ik holde tårene tilbage.... og har virkelig brug for noed støtte og evt opbakning eller råd MVH en der elsker sin prinsesse uden liige resten a sit liv!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det svære valg:(
  • #1   20. jun 2008 har i fået tjekket om hun har smerter?

  • #2   20. jun 2008 ja hver måned er vi hos dyrlægen som indtil nu har givet grønt lys for hun er rask... så tror simpelthen hun har en brist.... desværre

  • #3   20. jun 2008 mogs> jeg tror personligt at emma fejler noget i hovedet.... for ja hun bider os... mest mig og hun bider hårdt! går evig og altid med blå mærker og sår på armene og i hovedet.... smiley

  • #4   20. jun 2008 Ja du får alligevel lige en sang om muskelhunde herfra !

    De hunde er hvad de kan være i samspil med andre hunde, men een ting ligger dog fast - de ELSKER mennesker og specielt deres ejere..
    - Så en muskelhund der bider sin ejer er jeg da noget bekymret over..

    Men nu til den store sag - og ingen tale om race..

    Din hund har haft en hård medfart, lige hvilken ved jeg ikke, men en hund bider ikke "bare fordi"..
    Du skriver jeres træning har gået fremmad, og nu er alt røget på gulvet..

    Du har to udveje - Aflivning eller proff. hjælp - At forsøge at hjælpe en aggressiv hund (hvis man ikke ved hvad man laver), er at lege med ilden..

    Stop "legen" før det går rigtig galt..


  • #5   20. jun 2008 jeg skal lige forstå det ret.. Hun bider efter jer ? -- I hvilke situationer gør hun det ?

  • #6   20. jun 2008 louise J

    Jeg syntes nu ikke du tager den lette udvej. Enhver der elsker sine dyr ved ,hvor svær den beslutning er. Derimod syntes jeg du tager et ansvar. Mange andre i din situation ville bare sælge hunde vidre. Det ses jo desværrer.
    Når det er sagt , må jeg sige at jeg godt forstår dig. Det er ikke til at hold ud at skulle skælde ud hele tiden, eller at hunden bider.


  • #7   20. jun 2008 Hvad med at prøve at kontakte hende Lillen der er herinde? Det lyder til hun har hjulpet mange.

  • #8   20. jun 2008 NJ - jeg vil så lige bryde ind her, for vi har selv en hund fra samme kuld, samt at vi har jævnligt kontakt til hende en hund også fra samme kuld og de har ikke noget der ligner af det samme...

  • #9   20. jun 2008 louise, hvis du selv tror hun har en brist, så ville jeg lade hende få fred... og især når det er så jagtet en race, prøv og tænk dig et jammerskrig der ville komme hvis hun fik fat på etbarn, og som nina skriver bider en hund ikke bare mennesker, ihvertfald ikke din race.... jeg ville tage nogle hyggelige dage med hende, og så sige pænt farvel....


    det kan virkeligt gå hen og blive farligt hvis en hund har noget der ikke fungere oppe i hovedet....


  • #10   20. jun 2008 nina> emma har ingen hård medfart haft.. hun kom fra den sødeste familie med den mest gode (af sind) morhund... hun bed da vi fik hende... ved så ik om det har noed a gøre med emma har været den mindste og har måtte slås sig til flere ting end de andre?? vi har haft mange prof herude og snak om emma og de har set emma... vi fik a vide det ku rettes op med positiv træning... intet andet... men emma reagere slet ik på ros det virker som om hun blir frustreret af det... og bider!

    andre> hun bider os hvis hun er li får lov til det hun vil med det samme.. så går hun hen og bider en - så sir vi nej og flytter os hun begynder a knurre og gøer af os.... når der kommer gæster starter hun med a være viildt glad og så bider hun dem hvis de ik har tid kun til hende!!!


  • #11   20. jun 2008 hvis i er eneste familie... når jeg læser ".. det gik rigtig godt da jeg fandt vejen til positiv træning.." tænker jeg: hvordan trænede i før?

    måske i selv har lært hunden at forsvare sig? hvalpe bider, måske i har været for hårde?

    ja jeg kan kun gætte.. en adfærdskonsulent kan svare jer..


  • #12   20. jun 2008 du skriver det er gået fremad med træningen, men det nu er galt igen.

    din hund kan godt være inde i en af kønsmodningsperioderne, der vil mange opleve tilbagefald af lydighed og de kan tilsyneladende miste interessen for træning

    men det lyder voldsomt det du skriver, så vil også råde til at få proff hjælp


  • #13   20. jun 2008 Trine H -hvorfor spørger du?.. Jeg kan ikke lige huske hvad han hedder..

  • #14   20. jun 2008 Hvad med når du/i beder hende om at gå hen at ligge sig? så kan hun vel ikke bide jer?

    Jeg havde en periode med Samson hvor han bed mig lige så snart han ville have min opmærksomhed... eller hvis han ikke fik den.. så gik han helt i selvsving og bed og gøede...

    Jeg var simpelthen nød til at ændre min opfattelse af hunden, og hundeopdragelse... jeg havde behandlet ham som et barn... han fik lov til ALT! han havde ingen grænser fået...

    Da jeg begyndte at sætte grænser og kræve en masse ting af ham.. samtidig med træning - blev han en HELT anden hund!!!

    Ved ikke hvordan i er over for Emma... men det var min fejl dengang...


  • #15   20. jun 2008 trine h> jo tror faktiks det var ham du skrev. han var en asmtaff der var gylden brun, men som vidts blev aflivet netop pgr a enten et bid eller ovefaldr...?? kan ik helt huske...

    jamen emma vejer nu 30 kg såå ... men nu ska det ik kun lyde som om vi altid kun har oplvet dumme dage vi har jo os haft de dejligste dage og den dejligste tid med emma. hun har givet os så meget.... men hun er os begyndt a beskytte mig for andre.. hvis min bror kommer og vil give mig et knus det må han ik!! så bider hun


  • #16   20. jun 2008 Louise- havd gør i så når hun begynder at knurre og gø når hun bliver irettesat?
    Jeg er lidt nysgerrig for adfærdsbehandleren må jo ha fortalt jer en mulig årsag til denne adfærd?
    I sidste ende er det kun jer der kan tage beslutningen om hvad der skal ske med hunden, og kan da kun gætte mig til hvor frustrerende dette må være for jer.


  • #17   20. jun 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=25108

    Ja det må være den samme.. Pudsigt hvis der skulle være to Cujo´er der skulle se sådan ud..

    Det er sku da noget pis!!!

    Hvornår er han blevet aflivet? Ved du det?.. Kan du fortælle mere om det? Også gerne i en pb


  • #18   20. jun 2008 Jeg viste ikke noget om at de skulle ha en ordentlig syg far!?

  • #19   20. jun 2008 Dét har jeg slet ikke set.. Gud hvor er det grimt!

  • #20   20. jun 2008 din og min> jeg fik dette a vide efter købet af emma... det var emma "mor" der solgte qoju til en anden familie... de aflived ham så... det hele begynder ligesom a falde i hak... åhh smiley
    når emma begynder sit tyrani reagere hun ik på ordrer! hun får psyoflip og fiser rundt som om nogen jagter hende hun er slet ik til a kom i kontakt med.... vi har ik givet emma lov til noget som en hund ik må.. hun får ik mad ved bordet hun må godt kom i sofaen men ska gå ned hvis vi ber hende om det... osv ogemma kan mange ting hun er ik uopdragen slet ik... ang adfærdsting sagde de emma var en alm hund... men de så hende heller ik i den situation hun var altid søød når de kom...


  • #21   20. jun 2008 Vi fik afvide at cujos nye ejere ikke var intresseret i molly hvalpe og derfor var det ikke muligt at møde ham.. Øv hvor føler jeg mig snydt.. Er skide sur lige nu....! Hvornår fandt man ud af at han havde en brist?.. Hvordan fandt man ud af det?

  • #22   20. jun 2008 emma vil slet ik ha nogen røer mig! heller ik jonas min kæreste... hvis vi kysser blir hun sur...

    men ang emma puuha hendes opførsel lyder mere og mere som hendes fars.... og vil ik ende med det sker!! for sa*an åhhh ... for det var en meget grim historie...


  • #23   20. jun 2008 din og min> fi kdu det a vide??? what? det var slet ik det jeg fik a vide??? hmmm det begynder a lugte....

  • #24   20. jun 2008 hold da op det er da oplysning der vil noget, det forklare vel en del ting for dig louise....

  • #25   20. jun 2008 trine det kan gå rigtig meget galt, hvor er det frygtligt at der ikke bliver oplyst om sådanne ting,

  • #26   20. jun 2008 Trine: jeg kan faktisk godt huske at der blev advaret mod disse hvalpe af den der Cujo.. hvor er det bare sindsygt og ubehageligt at det kan være arveligt..det er jo derfor man ikk skal avle på unge og utjekkede hunde.. utroligt at folk ikk snart fatter det!

    Håber i finder en løsning på Emma.. føler med jer


  • #27   20. jun 2008 Nej det må du da ikke sige Trine :S
    Jeg vi har 7-9-13 ikke de problemer med Chester, han er god som dagen er lang, har et godt hundesprog og viser ikke aggreasivitet..
    Men det gør mig ondt med Emma, men louise jeg håber og ber til at du vil lade Sanne kigge på Emma inden du beslutter dig videre...

    Og mange tak for din hjælp trine, ikke at det var rart at høre, men det er godt at vide.. Lige et sidste spørgesmål, ved du hvor gammel Cujo var da han blev aflivet?


  • #28   20. jun 2008 Var han ikke ældere?.. Ja gad vide hvorfor vi ikke måtte se ham.. Fy for helvede!!

  • #29   20. jun 2008 Det lyder til at han var for ung uanset..

    Men tak for dine oplysninger..!


  • #30   20. jun 2008 åhh hvor er det synd for hundene og for jer og hvor er jeg vred på sådanne mennesker, der avler uden hovede

    håber Chester fortsat udvikler sig til en sund hund.

    Louise - jeg ved næste ikke hvad jeg skal sige. men hvis det var mig, turde jeg nok ikke beholde hende. hvis hun viser aggression overfor alle der kommer tæt på dig, kan det ende meget voldsomt.


  • #31   20. jun 2008 *sidder og tuder* af vrede og hvor det dog er uretfærdigt!!!! jeg har konfroteret "emmas mor" med informationeren men hun benægter self.... men hvor er det dog uretfærdigt a sku knytte sig til en hund som emma og så er chancen for a hun blir aggrsiv så stor!! jeg vil heller sig stop nu og få de gode minder med end at jeg ska aflive emma den dag hun bider et barn.. og folk så husker hende på det.... åhh jeg gal

  • #32   20. jun 2008 Jamen det er ubeskiveligt hvor skuffet jeg er.. Det er da så beskidt! Jeg kan ikke sige andet end bræk lige nu...
    Svineriiiiiiii!


    Tak for dine ord Connie..


  • #33   20. jun 2008 Louise.. Giv nu emma en sidste chance.. og få en kompetent "ven" til at hjælpe dig med at træffe beslutningen..

  • #34   20. jun 2008 louise ja det med at få sagt farvel inden det går galt.... og jeg tror nu også personligt jeg ville være bange for sådan en hund med de oplysninger.... det gør mig rigtig ondt, men det fortæller jo bare lidt om hvor vigitgt det er at forældrene er gamle nok og tjekkede...

  • #35   20. jun 2008 din og min, hvis det er en brist i hjernen kan en adfærdsdims ikke hjælpe.... og med de oplysninger der nu er lagt på bordet, synes jeg det ville være at tage en stor chance og ikke tænke på hunden..... og ikke mindst racen, der i forvejen er jaget...

  • #36   20. jun 2008 Godt råd: lad en anden gang være med at købe en hunderace i ikke har forstand på hvordan ska opdrages... Se det på den måde, at så blev i det klogere!

    Sørgeligt, men man kan ikke have en hund der går til angreb. Dette ligger til den hunderace du har valgt, du har bare ikke været god nok til at vide hvordan du håndterer hunden.


  • #37   20. jun 2008 Patricia, nu som drillemyg .

    Der er ingen dyrlæge der har konstateret at Emma har en hjerne brist.. Muligheden ligger der, men intet er sikkert! Ihvertfald ikke før en kyndig person er tjekket emma for lige netop det


  • #38   20. jun 2008 Mie - et vil sige du heller ikke kan stå inde for de græske hunde???

    Der aner man jo heller ikke hvad man får i hænderne


  • #39   20. jun 2008 Mia - det er nu nok ikke det Louise har mest brug for at høre lige nu.

  • #40   20. jun 2008 din og min, nej men når nu faren havde en brist og dyrlægen sagde det kunne være arveligt, og hunden er som louise beskrivr,så er chancen for det rimlig stor... og en adfærdsterapeut kan jo ikke se om hunden har en brist.... det er jo en dyrlæge derskal finde det...

  • #41   20. jun 2008 det så uretfærdigt jeg skal måske aflive min elsked prinsesse pgr a dumme hoveder som dem!!!

  • #42   20. jun 2008 Louise - med de nye oplysninger du har fået i denne tråd - er det måske en god ide at tage kontakt til din dyrlæge igen - for at få en snak om hvad der evt kan tjekkes og hvad der ikke kan

  • #43   20. jun 2008 ja hvis det kan hjælpe at sige det, så sidder jeg også her med tåre i øjnene

  • #44   20. jun 2008 Ja folk er nogle svin..

    Men der er da ikke nogen her inde der kan side bag skærmen og beslutte om loiuses huns skal aflives..
    Lad nogle kyntige folk tage den beslutning, nogle folk som faktisk har haft hunden i hænderne...!


  • #45   20. jun 2008 mie> jeg syns det var hårde ord! det ik det jeg har brug for a hører eller finde mig i nu!

    jeg er dybt ked af det, jeg tuder og er så gal at jeg li måtte ud og have frisk luft, emma s påstår det ik er sandt og jeg vil være ærlig og sig jeg ik tror på hende... jeg elsker min hund over alt og dette gør det bare dobbelt så svært for mig at sku sig farvel, men jeg gør det for emmas skyld. hun fortjener ik a ende med a være nød til a angribe....


  • #46   20. jun 2008 bror> jeg ringer og bestiller tid til en test til emma, og en adfærdsting efterfølgene så må vi se, men hvis dyrlægen mener der stor chance for denne brist må jeg desværre gøre det svære, også for emma s skyld og for racens skyld... og min egen... ville aldrig ku leve med hun angreb aldrig....

  • #47   20. jun 2008 louise det synes jeg er en god besltning, og jeg er sikker på emma elsker dig lige så meget som du elsker hende...

  • #48   20. jun 2008 Jeg er enig med dig i at denne situration er uholdbar..
    Men jeg er glad for at du vil lade folk med forstand på området kigge på hende.. Se om det er hovedet den er gal med, om hun har smerter eller det måske er opdragelsen der lige mangler det sidste..


  • #49   20. jun 2008 jeg blir nødt til a vende tilbage lidt senere for tuder simpelthen som et vandfald lig nu.... det hele er ligesom gået over breden...

  • #50   20. jun 2008 skrev med emma s mor... det der kom ud af jeg spurgte om hun havde papir på en test hvor far hund er rask skrev hun bare luk røven øhh?? ok...og at det os der købt hvalpene der syge i hovedet?

  • #51   20. jun 2008 Måske skal der arbejdes på at der bliver stillet krav på en helt anden måde, end den du har lært.

    I DKK-bladet hunden, skriver Morten Egtved en artikel om problematikken ved mange af de måder, som "de positive/bløde indlæringsformer" bliver forvaltet på.

    Det kunne jo tænkes, at du er havnet et træningssted, som netop har nogle mangler i den retning.

    Jeg ved selv, hvor ofte jeg modtager amr. bulldogs, amstaffs osv. og hvor ejernes ofte er rørende enige om, at "det sted hvor de før trænede var med ultra-blide metoder, - men at det ikke virkede".

    Så bare fordi man tilbyder "blide undervisningsmetoder" er det bestemt ikke en garanti for, at tingene vil lykkes.


  • #52   20. jun 2008 m&s - rooolig nu. Jeg har læst de fleste af indlæggene. Det spiller da helt sikkert en stor rolle!! MEN... Det jeg skrev blev da ikke mindre rigtigt af det??

    Charlotte - jeg arbejder ikke for Græske hunde, så skal ikke stå inde for noget. Men det er klart, man ved jo ikke hvordan hunden blir når man får den hjem fra gaden. Så kan man da også komme til at stå i sådan en situation.


  • #53   20. jun 2008 Louise - jeg snusede mig frem via emma´s profil - og kan se at moren ligger med hvalpe igen - så det er selvfølgelig en meget svær situation for dem også - men jeg vil mene at det bedste ville være hvis sandheden kom på bordet - ellers vil det jo nok også blive svært med de hvalpe der er nu - mener folk kan jo tro det de vil

  • #54   20. jun 2008 Mie - det er det jeg mener

    Man kan ikke vide sig sikker - hverken med blandinger i den kaliber eller græske gade hunde

    Kan se du har en i pleje pt - skøn hund - men det er ikke til at vide hvad den indeholder.



  • #55   20. jun 2008 trine> nej du gjorde det helt rigtige!!! tusind mange gange tak. for nu kan jeg forstå på emma s opførsel at hun ik er ond eller led og nyder a være tyran... nu kan jeg se bort fra mange ting og styre mod det rigtige....

    mie> kan intet bruge til hva du mener med min måde a opdrage på du kender ik MIG eller EMMA!

    brian> tak for støtten.... ja du har været til stor hjælp og håber fortsat på du er det... smiley det rart med nogen gode venner i en svær situation som denne....


  • #56   20. jun 2008 Jeg har siddet og kigget på det videoklip du har sat på af Emma. Er det bl.a. dét du mener, når du siger, at Emma bed fra hun var helt lille?

  • #57   20. jun 2008 lise> ja men det videoklip var første dag vi havde hedne det optog vi i sjov men derefter blev det slået ned på hende biden at det ik hjalp tjaa

  • #58   20. jun 2008 Charlotte - nej, men hun vidste jo fra starten det var en muskelhund ikke smiley

    Men ja man ved aldrig hvad hunden har været udsat for før man fik den. Det gælder alle hunde, racehunde som blandinger.

    M&S - gider ikke debattere med dig når du ikke kan finde en ordentlig tone. Træk lige vejret en gang mere.


  • #59   20. jun 2008 mie> det da dig der har mistet tonen!! emma kom fra et hjem hun var lille da vi fik hende ik 1 år! og hvor ka ndu sige vi ik er egnet til a ha muskelhund? for det er reelt det du sir ik? og hvis man ik ved hva hunden har været udsat for før man får den som hvalp hvorfor dælen så få hund uanset race??? for den ku bli sindsyg ???

  • #60   20. jun 2008 Mie - bestemt jo - men det er jo ikke ens betydende med at hunden skulle være umulig at have med at gøre

    Jeg har selv haft adskillige "muskelhunde" og kender som også mange der har nu, også blandinger - men hvis der ligefrem er en arvelig fejl/brist i hovedet på hunden - så er det vidst ligegyldit hvor meget forstand men end har på opdragelse eller ej

    Og nej - mht at vide hvad man får - så er det nu engang nemmere at sætte sig ind i med racehunde - hvor der er mulighed for at følge anerne langt bagud via tavlerne

    Med gadehunde er det så tilgengæld totalt umuligt


  • #61   20. jun 2008 kan heller ik rigtig ta mig af at visse folk mener min måde at opdrage på er forkert, det sagen handler om er emma og om hun reelt har denne brist

  • #62   20. jun 2008 louise - det skrev jeg ikke. Skrev at man ska sætte sig ind i den race man køber. Især muskelhunde. De kræver altså noget ekstra. Og det går bare galt så mange gange for unge hundeejere der ska ha sådan en hund! Og det her skriver jeg altså ikke fordi jeg ik ka li amstaffs osv, men har set det gå galt så mange gange!! Denne her situation er jo præcis den samme!
    Og det er helt sikkert sørgeligt for dig og din hund! Føler virkelig med jer! Men hvis man vil undgå det en anden gang, ska man vide hvad man køber. ISÆR inden for sådan en hunderace. Det var DET jeg mente med du blir så meget klogere! Ikke ta det så ilde op, det var ikke for at støde dig. For det er da en rigtig ærgelig situation du og din hund er i. Men det nytter ikke at have en utilregnelig hund på den måde smiley hvad nu hvis den en dag bider et barn?


  • #63   20. jun 2008 M&S - slet ikke. Men helt ærlig, prøv at undlade alle de grimme ord du bruger. Du behøver da ikke bande når du skriver. Og jo jeg vil gerne debattere, bare ikke med nogen der ikke kan holde tonen. Og det synes jeg ikke du gør lige nu smiley

  • #64   20. jun 2008 mie> så du sir jeg selv er ude om at opdrætter ik har givet udtryk for der var denne farlige brist? og at jeg ik har sat mig ind i min race? ved du hvor mange timer jeg har brugt foran min com? ved du hvor mange bøger jeg har læst om min hunds race? nej! godt så så dropper vi li den ik? ved du at selvom jeg kun er 21 så tar jeg min hund alvorligt og aldrig har gjort noget så emma har været nødt til a være aggresiv? ved ud a alle kender emma som den søde amstaff her hvor jeg bor? FØR DU UDTALER DIG PÅ DEN MÅDE SÅ LÆR OS A KENDE. jeg tar det ilde op da du tydelig ik har læst at hvis emma har denn brist er der intet jeg ku gøre eller kan gøre fremover! jeg har fulgt de gyldne råd omkring det at eje dene race til punkt og prikke.

  • #65   20. jun 2008 Charlotte - hvis det ER en brist ja smiley

    Men vil sige at chancen for der er muskelhunderacer i en gadehund er ret lille smiley ikke fordi andre racer er nemmere! man bedømmer dem jo også på adfærd inden man sender dem her hjem. Som i dette tilfælde kan man jo komme ud for at "fejlene" på hunden først viser sig senere i forløbet. Men det skal man jo så bare være indstillet på når man vælger en hund derfra.
    Og har bare hørt SÅ meget "snyd" med køb af muskelhunderacer. De fleste er jo på ingen måde avlere. Det er bare uansvarlige hundeejere som det ser ud til dette tilfælde var. Så det er nok en god ide at gøre lidt mere research på "avleren" inden man køber hund. Det kan man jo gardere sig imod.


  • #66   20. jun 2008 M&S - Det er FÅTALLET af unge med muskelhund der er gode ejere! Det ved du jo også godt selv inderst inde. Prøv at ring til internaterne en gang smiley
    Som jeg også har skrevet er jeg ked af det på hendes vegne. Håber helt sikekrt hun finder en løsning med sin hund. Den bedste for alle parter!


  • #67   20. jun 2008 Nie A - Jeg synes du skulle skamme dig . Hvad F***** er det for noget at komme og sige i et indlæg der KLART OG TYDELIGT fortæller Louise IKKE er del i de problemer der er med Emma ? - Louise er ulykkelig, og så kommer du masende og træder på hende ? Hvad er det for en stil at køre ? Kæft hvor skulle du skamme dig .

    Jeg bor LIGE ved siden af Louise, Jonas og Emma . Vi bor nærmest sammen, bare med døre mellem lejlighederne . Jeg har fulgt Emma det sidste år snart, og tro mig . Louise og Jonas har ikke gjort noget som heslt forkert . ALT er kørt efter bogen . De har sat sig 2oo% ind i race, opdragelse, mm. . De har haft adfærdsbehandler på Emma, hvilket der kom et godt resultat ud af . Men som Louise skriver, har Emma pludselig INGEN lyst til at blive rost . Ingen træning virker på hende lige pt .

    Kan ikke understrege nok, at Louise ikke har lavet fejl i opdragelsen !!

    - Og til jer der har været efter Louise når hun spurgte om hjælp til Emma . Hvis det viser sig hun har en brist, synes jeg i skylder hende en undskyldning . - For nogle har godt nok været meget efter hende !


  • #68   20. jun 2008 ja dyyygtig mie *klapper*

  • #69   20. jun 2008 Mie - jamen dertil kan jeg kun give dig ret

    Derfor går jeg også stærkt ind for forbud mod tavleløs avl

    Men der dukker altså også "brister" op hos gadehunde


  • #70   20. jun 2008 sabrina> tusind tak skat, ja du kender emma bedre end nogen anden herinde... tak for din støtte den betyder alt!!



  • #71   20. jun 2008 men det skal ik lyde som om emma kun er dårlig for det er hun jo bestemt ik! jeg kender ingen andre hunde der er så hengiven og loyal som emma er på trods af hun er en tyran...

  • #72   20. jun 2008 mogs> tak for støtten! nej kan ik li kom igennem ved dr.dyr men prøver ihærdigt for eg vil først lave sårn en inden emma ska aflives...

  • #73   20. jun 2008 Louise J - Nej, Emma er skøn når hun har hendes godt stunder . Bare kig på hende og Oskar . (Emmas bedste ven i verden er min tjekkike rottehund)

  • #74   20. jun 2008 ja der var endnu en go ting, emma har aldrig angrebet andre hunde... oskar er hendes øjesten og det kærlighed<3

  • #75   20. jun 2008 mogs> ja og chancen for emma har det er forholdsvist stor...snakked lig med receptionisten ved dr.dyr.... de ringer tilbage hun sagde den var stor og om vi selv ville udsætte os for test osv hvis det kun gør det værre


  • #76   20. jun 2008 M&S - Jaaa . Men se min film med oskar og Emma på min profil . Emma har aldrig på nogen måde været gal overfor oskar, det er mere omvendt . Oskar der bliver sur på hende når hun ter sig for meget . smiley - Men som du selv skriver, var det samme måde hendes far var, og pludselig vendte . smiley

    Louise - Jaa . De ELSKER hinanden . :b


  • #77   20. jun 2008 mogs> hvis emma blir stresset kan hun jo reagere desvære agresivt, og hvis vi finder ud af det faktisk står værre til end vi forventer blir vi blot endnu mere kede a det, så spørgsmålet er om vi blot sku lade hende få den fred

  • #78   20. jun 2008 Har ikke læst hele tråden. Men skal lige lave et indspark med at en hjerneblødning ikke er arvelig med mindre det er en anorisme som er sprængt. Den kan ses på en skanning.
    Jeg skal ikke komme med udtalelser om hvad du har gjort eller ikke har gjort. Og det er jo dig og kun dig som kan træffe den rigtige løs ning og beslutning for dig og din hund.
    Sådan som du beskriver det ville jeg personlig køre til dyrlægen og få hunden aflivet. Men jeg har aldrig været i din situation med en hund som bed, andet end når den var en lille hvalp. Ville aldrig finde mig i en hund som bed mig.
    Så for mig vil valget ikke være svært en afliv´ning. Hunden mærker ikke noget. Og du kommer over det med tiden.
    Men hvis du vil være sikker, så få lavet en scannning af den hjerne.
    Hvis det er dårlige gener i mentalitetes problemer, så kan du jo intet gøre.
    Endelig. Hvordan kan du dog elske en hund som bider dig???????????


  • #79   20. jun 2008 M&S - Lige præcs . Nej, det ser desværre skidt ud for stakkels Louise og Emma . smiley

  • #80   20. jun 2008 Snow K - Man elsker Emma . Emma er en SÅ kærlig hund når hun har sine gode dage . Emma trøster en hvis man er ked af det . Hun kom og trøstede mig en dag jeg sad ved Louise og Jonas og var nede . Hun har nogle bagsider på medaljen, men hun har jo haft en lang periode hvor der INGEN problemer var .

  • #81   20. jun 2008 snow> stater med dit sidste spørgsmål> det kan jeg fordi jeg har haft emma fra hvalp hun har givet mig så meget godt!! jeg kan elske hende fordi jeg ved hun intet ondt har i sig og fordi hun ellers bare er den emst vidunderlig hund udover det bideri...

    jeg har ringet til dr.dyr forklared situationen og de kan ik ta testen det kan en adfærdsting, men det nytter jo intet hvis emma ik er agresiv når adfærdstingen er her! hun mente min dyrlæge at jeg sku lade emma få fred. at vi simpelthen havde gjort alt hvad der stod i vores magt og at en amstaff der netop har denne tendens til bideri ik farligt ik kun for os men andre... det skide ærgeligt og sørgeligt ja men sku stille mig spørgsmålet hva er bedst for emma?


  • #82   20. jun 2008 Sabrina F. Ja det er jo dejligt når der også er gode dage. og jeg er der ikke og kan så hvordan og hvorfor den bider.
    Overskriften lyder det svære valg. Ja gu er det svært at vælge at man skal få sin unge hund aflivet. Og som jeg skriver er det kun een som kan træffe den beslutning.
    Endelig. For 40 år siden blev min første hund også aflivet da den var 1 år gl.
    Den havde nogle sider svarende lidt til det som er beskrevet her. Og tilsidst gik det ud over naboens lille pige. Så sluttede festen.
    Fik en golden retriver hvalp lige bag efter. Det var jordens dejligste hund.
    Så set i bagud, så var den første hund, som i øvrigt var en blandingshvalp fra et internat helt forkert fra strarten af.
    Jeg ønsker kun at jeg havde taget valget inden det gik ud over naboens lille pige.


  • #83   20. jun 2008 Jeg vil næsten æde min gamle hat på at hunden simpelthen mangler konsekvens, og har fået alt for meget opmærksomhed, ved at bruge tænderne. Jeg har nu set en del gange, at det er skidesjovt at lege vildt med de hunde som hvalpe - men man glemmer lige, at der er over 30 kg hund i løbet af tre måneder, og som oven i købet meget hurtigt lærer, hvad der giver gevinst når de vil ha' opmærksomhed eller andet... og så er balladen dér med en "aggresiv" hund.

    HVIS hun virkeligt bed for alvor, fordi hjernen havde en brist - tvivler jeg meget på at det ville foregå over længere tid på dén måde - for sådan en hund sætter kun tænderne i een gang for alvor! Så det andet er sandsynligvis snarere manglende opdragelse!

    Dén teori er i hvert fald mindst lige så god, som alle mulige spekulationer om hvad farens sind, har haft af indvirkning på kuldet.... eller alle mulige andre teorier, der i sådan en situation "diagnosticeres" via internettet, hvor ingen har set hunden.


  • #85   20. jun 2008 men prolbmet r så a manden vil gi emma til hun er 1½

  • #86   20. jun 2008 Der er så meget, der ikke virker helt normalt, når man ikke kan iagtage selv, men skal forlade sig på ejerens egne observationer smiley

  • #87   20. jun 2008 sanne> ja jeg gik bort fra positiv træning for ik så længe tilbage fordi emma bed når hun fik ros! nu er det nej og nej der bruges men man mister godt nok også sit søde jeg ska det siges!!! jeg har flere gange måtte gå udenfor tælle til 10 og ind igen for det er så frustrerne at ens hund ik stopper....

    lars> så bid du bare i din hat... for jeg tvivler for emma er meget lydig!! intet der... hun kan en masse lydighed. ja hvis hun ville bide til havde hun gjort det men som sagt er hun begyndt på de mini angreb inden et stort angreb kommer.. hun bidere hårdere og hårderefor hvert bid og så sent som igår sad louise her med emmas kæber om armen med resultat af en jørnetand nede i kødet..!!


  • #88   20. jun 2008 Det har intet med lydighed at gøre, hvis hunden ikke har lært bidehæmninger og at man ikke napper i mennesker...

    Men min pointe er nu mest, at så alvorlig en beslutning, bør inddrage en anerkendt adfærdsbehandler, som kan observere hvad der foregår.


  • #90   20. jun 2008 lars> hvis der noget jeg har trænet med emma er det bidehæmning og ja nej øvelsen!!!! der var en overgang hvor sabrina kom ind så sad emma i hends hår, bukser og arme det fik vi pillet af hende!

    ja har ik fortalt de værste ting endnu tro mig...


  • #91   20. jun 2008 syns vi har været meer end konsekvente med emma

  • #92   20. jun 2008 Uanset hvor rigtigt, du mener alt er gjort, vil jeg stadig insistere på at det eneste rigtige er en dygtig adfærdsbehandler. Det forudsætter selvfølgelig, at man ikke allerede har opgivet hunden.

  • #93   20. jun 2008 Louise

    Jeg har smidt en pb til dig



  • #94   20. jun 2008 Enig med Lise og Lars her

  • #95   20. jun 2008 ja ku jeg gøre men har jo været til hmm helt nøjagtig 3 adfærdsting med emma! hver gang har emma været åhh så sød.... hvis jeg ska være helt ærlig ik så nej har ik opgivet min hund overhovedet! men er begyndt a blive ret så nervøs overfor hva hun ku finde på overfor mig!

  • #96   20. jun 2008 Louise.. Hos hvem har du været.. Har de været ved dig.. Har de fået lov til at stille fiktive situationer op ?



  • #97   20. jun 2008 de har været hos mig ja! bla marlene herinde fra... men ingn har fremprovokeret emma til a bide.... ville jeg nu os mene vaar ret så uansvarligt... men ja.

    det sku være en fornøjelse a have hund.. ik? det er det ik her i huset mer, jo self er der tider hvor emma er dejlig slet ik det men langt det meste a tiden er hun hper, bider, gøer, knurre og ødelægger ting lig foran os for a få opmærksomhed og så bider hun igen... man går faktisk ned af det psykisk!


  • #98   20. jun 2008 Der er det ved Emma, at hun ikke altid er aggresiv ! Det svinger fra dag til dag . Nogle dage kan man f.eks forskrække hende, og så vender hun sig bare og kigger . Andre dage, taler af erfarring, eftersom jeg fik forskrækket hende engang, - der angreb hun mig . blottede tænder og hele mollevitten .

  • #99   20. jun 2008 - så det er ikke sikkert en adfærdsbehandler ville have heldet med sig . Det kan gå alle veje med Emma . Fordi hun netop svinger så meget . De ville kunne komme med en konklusion, der hed hun var den mest stille hund i verden, og de ville kunne komme med en der hed hun er utilregnelig .

  • #100   20. jun 2008 Louise

    Jeg vil kun sige at jeg kan på det varmeste anbefale at du kontakte personen på det link jeg har sendt dig



  • #101   20. jun 2008 flot flot bevis lig det er var min han hund or det tror jeg ikke på det er han fejlet ikke noget da vi kom a med ham

  • #102   20. jun 2008 os med hvalpe - Det er bare et sjovt sammentræf .

  • #104   20. jun 2008 louise - typher min afdøde rottweiler hvalp, er PRÆSIS som du beskriver,
    han var kærlig når vi var alene, utrolig morsyg, blev yderst gal når nogen kom i nærheden af mig, så bed han, han bed når han løb, og specielt når han fik de flip du snakker om, han SPURTEDE rundt, som afslutning hoppede han op og bed, han var så oveni yderst madbesidderisk, han havde store smerter, og var panisk angst overfor alt, jeg snakkede med adfærdsbehandler, dyrlæge, ca hver 14. dag .

    dyrlægen mente at han fejlede noget, oveni hovedet, je gkunne bruge en masse penge på det, blod , sved og tåre, - og nok ikke få noget ud af det.

    adfærdsbehandleren mente, at han havde en medfødt fejl, og lidt for meget begage (han blev efterladt ude i en lade ting, med far mor og en bror, når deikk gad ha hundene inde) han havde store smerter i ryggen som dyrlægen kun ivlle påpeje som vokseværk, hvilket det bestemt ikke var.


    jeg valgte at give typher fred, pga, hans angst som åd ham op, han turde ikke gå ud, når han fik snor på stod han i mellemgangen, øjnene sank, og han begyndte at ryste. jeg gav ham fred pga smerter, der gjorde han bed, pga dyrlægen ikke ville finde årsagen, sidst gav jeg ham fred , fordi han bed, og fordi jeg var usikker på ham, til sidst var det lige meget om vi legede, eller gik tur, så bed han bare uden grund, jeg havde blå mærker op af benene og armene og på ryggen,
    jeg fulgte råd jeg fik. den dag i dag er jeg sikker på der kunne være gjort mere,
    - ejg fortryder ikke jeg gav ham fred, for han havde det dårligt, men jeg fortryder jeg havde så inkompetent en dyrlæge.

    mit råd er - kiropraktor, og adfærdsbehandler, og så en seriøs en af slagsen. -om du kan blive nødt til det, kan det være du bliver nødt til at fremprovokere denne adfærd, så adfærdsbehandleren kan få en fornemmelse af hvad der sker


  • #105   20. jun 2008 at fremprovokere adfærde er ik det smarteste ville jeg mene, det ik leg for så ville man ik rende med blå mærker og sår hele tiden. hun er trods al 30 kg tungere end den video der... pluds nej jeg kan ik lægge hånden på hjertet ogsig jeg stoler 100€ på emma. jo overfor mig selv men ik andre... jeg lader fx ik emma sig hej til små børn mere da jeg ik ville ku holde ud hvis uheldet skete...

  • #106   20. jun 2008 Rikke H - Kommenterer lige, da jeg kender Louise og Emma rigtig godt . (vi bor op og ned af hinanden)
    Emma burde være helt klar over hvem der bestemmer hjemme hos dem . Der har hele tiden været sat helt klare regler op overfor hende, og så er der holdt fast i de regler .

    Ang hvalpefilmen, så er det ikke hvad Louise mener når hun siger Emma bider . Emma BIDER virkelig . Ikke for sjov og ballade .

    Sommetider, hvis Emma får skæld ud, reagerer hun ikke ved at opfange hun har begået en fejl, så bider hun en, specielt i akille(staves)senen, når man vender sig om .

    En gang, har hun gået efter mit ansigt, og det var ikke i sjov og ballade .


    Hun bider ikke altid kun fordi hun er gal, det er også sommetider "bare" i sjov og ballade .


  • #107   20. jun 2008 sabrina> lig netop....

  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #108   20. jun 2008 Overskriften på tråden hedder det svære valg...
    Du har en hund der fra start har bidt. En hund hvis gener ikke er kendt. Den bider, og har gjort det fra start af, og selv med proffesionel ekspert hjælp er der ikke rettet op på det.
    Hvori ligger det sværre valg.

    Det er en HUND du har, ikke en prinsesse.
    Lige nu skal du kun være glad for at det kun er blå mærker og små-skrammer du har. Det er kun et spørgsmål om tid før det gør mere ond. Enten på dig eller en anden.

    Undskyld den hårde tone, men kan ikke snuppe når dyr bliver over-personificeret i en sådan grad at man tænker på dem som mennesker frem for som dyr.

    Iøvrigt er dette endnu et eksempel på stue-avl af hunde der burde være mere kontrol med. Den hanhund skulle ikke have været brugt til avl...


  • #109   20. jun 2008 Louise J - Ja, ikk ? Følte bare lige jeg blev nød til at forklare mig . Jeg ved godt folk bare prøver på at hjælpe, men bliver lidt irriteret når nogle skriver: det virker som om...... - Nej, skriv: kunne det evt være fordi...... smiley
    (ikke mod Rikke H, bare sådan generalt. smiler)


  • #110   20. jun 2008 tine> øhh undskyld?? hvis jeg har lyst til a give min hund et kælenavn så gør jeg det sku! har ik pyntet hende med tøj og diverse sager min hund er en hund det jeg godt klar over men om jeg elsker hende højt er i bund og grund ik noed du overhoved har ret til a kommentere!!! hvis du har en hund og det ik er et svært valg a aflive den uanset hvad hvorfor filan så have hunden? det betyder da det intet betyder for en!

  • #111   20. jun 2008 Tine - Nej, hanhunden skulle ikke ha været brugt til avl, men skaden er sket, og så er den ikke længere end det . Det er ikke Louises fejl jo .

    Muligvis er Emma ikke et menneske, men hun fortjener en chance, hvis det er noget der kan reddes . At optimismen ikke er i det høje hjørne, det er så en ting . Men alle fortjener en chance i livet . - Og der er sgu ingen der bryder sig om at aflive sine elskede dyr .

    Louise tager det valg HUN finder rigtigt . Louise udsætter ikke andre for fare, hun forholder sig til de ting der er problemet ved Emma lige pt, så lad da hende om det .


  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #112   20. jun 2008 louise: Selvfølgelig skal man holde af sin hund. men når det er nået dertil hvor du selv mener du ikke kan gøre mere, og hvor du selv er nervøs for hvad din hund kan finde på, jamen så skal man se realiteterne i øjnene.
    Valget er ikke svært. Det svære er at fastholde valget når hunden har en god dag.
    Du har allerede givet Emma en stor chance. Mere end hvad andre gør før de tager beslutningen, og det tager jeg da hatten af for. Men der er intet galt ved at få hende aflivet nu. Også selvom det er hårdt.


  • #113   20. jun 2008 tine> ja der har du helt ret.... men hold kæft det hårdt ta fx idag der har intet været med emma idag har hun været englen!!! det gør det så svært a sig nejvi gør det for det er det bedste... jeg svag til sårn noed desværre derfor er ejg nødt til a jonas min kæreste bakker op omkring dette ellers sker det ik og vi går rundt ½ år med emma igen hvor det et helved...

  • #115   20. jun 2008 Sabrina her:
    Thresa: Er du sikker på du har læst hele teksten igennem ?? Ja, jeg "råber op" som du kalder det, da jeg mener mies første indlæg i denne tråd var lige lovlig i overkanten af hvad man kan "tillade" at skrive i sådan en tråd !!! Hun skriver: Lad vær med en anden gang i købe en hunde race i ikke har forstand på - Som om det er Louise og Jonas' skyld Emma er som hun er .
    Og jeg råber sgu ikke "skam dig", eller noget som helst andet for at forstå hvilket situation Louise er i . Hvis du har læst alle indlæg som du siger, så ville du kunne se jeg mere eller mindre bor sammen med Louise og Jonas, og derfor faktisk stort set kender Emma lige så godt som Louise og Jonas selv . Ligesåvel som Louise kender min hund !

    Muskel hunde er hunde man skal have kendskab til, før man anskaffer sig en, ja, det skal man, der er vi helt enige . Men undskyld mig, hvad ved du om hvad Jonas og Louise ved eller ikke ved om racen ? Ved du hvad deres kendskab til den var inden de fik Emma ? Nej !
    Jonas og Louise har læst og læst om racen, spurgt indtil racen, observeret racen, alt hvad der er tænkeligt . Og hvis man ønsker en muskelhund, jamen så kommer der jo helt logisk en første gang !!!
    Det handler ikke om de har anskaffet sig denne hund fordi de vil gøre en forskel, det handler om de har anskaffet sig denne race, fordi de kan lide disse hunde . Hvorfor har du den race du har ? Vel nok fordi du kan lide dem . Nogle anskaffer sig muskelhunde fordi de tror de bliver store stærke og seje af det . Well, Theresa, det er ikke tilfældet her !

    Louise og Jonas har anskaffet sig Emma, med det håb om at de skulle have hende mange år frem i tiden, at hun skulle være en dejlig hund, familiehund ! (Og jo, muskelhunde kan hiphurra også være FANTASTISKE FAMILIEHUNDE!!!)

    Ang brugen af mundkurv, det er sørme også prøvet på Emma . Det hjalp ikke noget . Den blev splittet ad . Og ville du have en hund der skulle gå med mundkurv 24/7 ?? Tror jeg ikke rigtig der er nogen der gider hvis det kom så langt at hunden angreb HELE TIDEN . (Gør Emma jo ikke)

    Louise skrev det her indlæg for at fortælle om hendes frustration, ikke for at "kloge hovede" endnu engang skulle komme og køre en hetz imod hende .
    Hun har fået nogle KLOGE ideer til hvordan hun kan gøre i nærmeste fremtid, inden den endelige beslutning omkring Emma bliver taget, og så vi evt kan få svar på om emma har en brist eller ikke !

    Alle hunde kan have en brist, det er ikke kun muskelhunde . Louise og Jonas har Emma, med en eventuel brist, det er jo som sagt ikke en kendsgerning endnu !!!


    - Emma er en dejlig hund . Har været ved Louise og Jonas den sidste halvanden times tid nu, og hun har været en ren engel idag . Hvilket hun også er andre dage ! Der er ikke kun rendyrket ondskab i Emma, og netop derfor, skal vi have fundet ud af nu hvad der er galt med hende . Om det så er smerter, briste, eller hvad ved jeg . Færdig slut .


  • #116   20. jun 2008 teresa> nej men hvis emmah ar denne brist kan hverken hun eller ejg gøre for hun er som hun er!!

Kommentér på:
det svære valg:(

Annonce