5.075 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

alder af parring af chihuahua tæve. alder af parring af chihuahua tæve.

Hej alle hunde ejere.

Jeg har haft nogle større skænderier med nogle andre hunde ejere om hvad alder en tæve skal have for at de er gamle nok til at få hvalpe, så nu vil jeg gerne bede om jeres mening.

- Hvor gamle syntes i at en tæve skal være, før hun er 100 procent klar?

- og hvad størelse (vægt) syntes i at hannen skal være til ekesempelvis min tæve, hun vejer ca 2 kg. ?

Knus baby og Fiia.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alder af parring af chihuahua tæve.
  • #1   30. dec 2009 omkring 2år

• #2   30. dec 2009 - 2 år, så er hun klar!
    - Hanhunden skal helst være mindre end på størrelse med din tæve - Men igen, det kommer an på om han har anlæg til store eller små hvalpe.
    Men en han der laver store hvalpe kan komme til at koste dig et kejsersnit fordi tæven ikke selv kan føde dem (deres hovede er jo rundt og stort)
    ..Det var min mening..
    KH Ann-Sophie smiley

• #4   30. dec 2009 tævens 3 løbetid smiley til din tæve ville jeg vælge en han på mellem 1,5 og 2,5 kg smiley

• #6   30. dec 2009 alt efter hvor moden hun er 1.5 - 2.5 år.
    mht hanhundens str, så ville jeg kigge på str i anerne bag. Jeg ville vælge en lille hanhund med små aner bag. Sådan 1.7 - 2.5 kg.
    Har hun underbid? For hvis det ik retter sig ville jeg ik få hvalpe på hende. Hvor gammel er hun nu og har hun skiftet tænderne?

• #7   30. dec 2009 Inge J: Gener fra mor og far er lige stærke. det er tilfældigt hvad hvalpene arver fra den ene eller den anden. Men 50% fra hver. Men det er jo kun udseendet og størrelsen man kan se, resten er jo gemt.

• #9   31. dec 2009 Tja, mene hvalpe falder nu ofte ud efter faderen.

Min datter læser biologi på uni, og belærer mig om genetik *GGG*

• #11   1. jan 2010 Tak for alle de fine svar, efter som jeg ser på det, så har jeg ganske ret i det skænderi jeg har været ude i. Jeg mente dog også at de HELST skulle være 2 år, men dem jeg snakkede med om det, mente at man SAGTENS kunne da tæven var fyldt 1 år. og det syntes jeg ikke at man kan tillade sig, det ville jo være super synd, der er de jo stadig "næsten" hvalpe. pu ha.

Hanne - nej hun har ikke et rigtig underbid, de sidder faktisk lige lungelunde lige med hendes undertænder.
    Ja hun har skiftet tænder, mener vist at hun mangle en enkel tand. hun er et år den 8 januar.

• #12   1. jan 2010 Orv, mens vi er så godt igang med snakken, ville jeg lige spørge om en sidste ting.

Min tæve, har kun været i løbetid 1 gang, er det normalt når hun næsten er 1 år ? - jeg syntes ellers bare at dyrlægen fortalte mig at hun ville komme i løbetid hver 3 måned? - eller ´var det mig der hørte forkert.. ??

• #13   1. jan 2010 Normalt kommer de i løb hvert ½ år... , men der er nogle der kommer det hver 3 mdr.
    Min den lille på 1 år, har også kun været i løb 1 gang...

• #14   1. jan 2010 Karina -
    Nå okay, så er der ingen ting at bekymre sig om smiley

• Celina P
    Celina P Tilmeldt:
    mar 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #15   9. mar 2021 Ift. størrelse? Skal de være lige store? Eller er det fint hvis hanen er en smule større?

• #17   9. mar 2021 Ej Pia, nu sad jeg ellers lige og glædede mig til en hybrid mellem en chihuahua og en hane smiley

Kommentér på:
alder af parring af chihuahua tæve.

Annonce