{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skal jeg være medlem af DKK
  • #1   2. jan 2010 Tanja - Kan sagtens følge dig, hvis jeg ikke var avler, var jeg heller ikke medlem af DKK

  • #2   2. jan 2010 hvis alle nu kunne komme ind på hundeweb og se Russjkat´s så kunne jeg se en god ting ved at være medlem

  • #3   2. jan 2010
    Jeg ved ikke hvad du ville få brug for som DKK kan tilbyde, men jeg kan fortælle hvad jeg bruger dem til.

    Jeg har taget deres opdrætteruddannelse, grundforløbet, som i øvrigt bliver obligatorisk for alle avlere under DKK, hvis man vil kunne stambogsfører sine hvalpe med eget kennelnavn. Ønsker at tage overbygningen næste gang de kommer til Nordjylland.

    Jeg har benyttet mig af deres juridiske rådgivning. Jeg får rabat når alt papirarbejdet skal ordnes på hvalpene, samtidigt med at jeg med god samvittighed kan ringe og få hjælp i samme forbindelse.

    Jeg har mine hvalpe til salg på DKK´s hvalpeliste.

    Jeg deltager i ringtræning. Benytter mig af Hundeweb ( kan ikke huske om man skal være medlem for at bruge den).

    Med venlig hilsen Gitte, som er godt tilfreds


  • #4   2. jan 2010 Det vidste jeg heller ikke før jeg fik brug for dem... jeg bruger ligeledes deres juridiske afdeling, da jeg har en hund med arvelig sygdom.. og de hjælper mig i sagen mod avler.

  • #5   2. jan 2010 Tanja; selvom du ikke vil bruge danske hunde i din avl, så skal hvalpene vel alligevel have DKK tavle? og så er der i hvert fald en fordel i prisen på registrering.

  • #6   2. jan 2010 Lykke> tror hun mener hende hanhund skal bruges i avl.

    Jeg er primært medlem for at kunne bruge hundeweb - så jeg kan følge med i hvad der kommer af nyt inden for de racer jeg interessere mig for.
    Og for at kunne benytte mig af deres kurser og rådgivning.
    Der ud over synes jeg det er rart at støtte min interesse organisation som hundeejer her i dk. De varetager jo ofte hundeejerenes sag, både i medierne og politisk. Så vil jeg have indflydelse på det - så er medlemskab vejen frem smiley


  • #7   3. jan 2010 Det kan godt være jeg spørger dumt, for jeg har virkelig ingen fløjtende forstand på tavler..... men hvis nu man har købt hund i udlandet, og den har en FCI tavle, og man så avler med en anden udenlandsk hund med en FCI tavle, behøver hunden så en DKK tavle???

  • #8   3. jan 2010 Gav det overhovedet nogen mening det jeg skrev??

  • #10   3. jan 2010 Ja, jeg vil tro, at lige som i DK, så vil der i nogle andre lande også være nogle kriterier, der skal opfyldes, f.eks udstillingskrav. tror dog også næppe at folk kommer og parrer fra udlandet, hvis den ikke har nogle resultater af den ene og den anden art. Og så er der jo også sundhed. Udstilling kan man sagtens som ikke medlem. Men sundheds undersøgelserne skal man have registreret hunden for at få. ellers kan de jo heller ikke registreres. Så på den måde tror jeg ikke at man kommer udenom at registrere hunden i DKK, og så er det klart en fordel at være medlem...

  • #11   3. jan 2010 Hunden skal være reg i den FCI klub tilknyttet ejerens hjemland. Der er ikke noget der hedder en udelukkende FCI tavle - alle hunde er reg i et lands kennelklub, under FCI.

    Det vil altid være DKK, SKK, NKK, VDH, el lign.


  • #12   3. jan 2010 Dvs hvis jeg køber en FCI hund i Sverige, så har den en SKK tavle?? Er det så pinedød nødvendigt at være i DKK når den er i SKK, selvom hunden bor i DK. Man kan vel godt udstille hunden med en SKK tavle og få den avlsgodkendt.

    Og så kan man vel købe en anden hund f.eks en FCI hund fra Norge og lade den være i NKK, få den avlsgodkendt og så få hvalpe når alle relevante sundhedsundersøgelser er foretaget.

    Så er det vel bare at få eventuelle hvalpe registreret i den klub hvor tæven er registreret. Eller går den ikke?


  • #13   3. jan 2010 KN: Hvis du vil udstille hunden i DK, skal den være registreret i DKK, når hunden er dansk ejet.

    Og nej, du kan ikke bo i DK og registrere hvalpene i Sverige.


  • #14   3. jan 2010 For min race kan avlsgodkendes skal den bare ha en 2.pr på en udstilling den før vi måske her den 30/1

    Han skal ha en mentaltest her den 10/4 i sverige. og HD/AD og øjene i maj.
    tro nu nok man kan få DKK til at Bedømme og registrer HD/AD for et lille mere beløb


  • #15   3. jan 2010 KN

    Det er en overtrædelse af FCI's regler og medfører udelukkelse og avlsforbud på hundene hvis de registreres i et andet land (der er absolut heller ingen logisk årsag til det). Det du til gengæld godt kan gøre er at få hunden som udstationering - så behøver du ikke skifte tavlen over, men du står til gengæld heller ikke som ejer.


  • #16   3. jan 2010 Hmm, ok godt så.... kan se at man ikke slipper uden om et medlemsskab af DKK hvis man vil have en hund med FCI tavle, og man ønsker at udstille og avle....

    Og hvis jeg køber en hund i Sverige, som har en SKK tavle, og jeg ikke skal bruge hunden til avl og udstilling, så beholder hunden sin orginale SKK tavle??

    Korrekt opfattet??


  • #17   3. jan 2010 KN
    Er nu ganske sikker på at du godt kan avle under DKK uden at være medlem, hvalpene kan bare ikke få et kennelnavn, men bare et enkeltnavn på tavlen.. og så er det dyrere at få hvalpene registreret end hvis du er medlem..... Meen jeg er altså ikke helt sikker, men ring til dem og forhør dig..

    Du kan også godt få en svensk hund over i DKK uden at være medlem, igen er det bare dyrere hvis du ikke er medlem...


  • #18   4. jan 2010 Fordelen ved medlemsskabet er de rabatter man i så fald opnår i forbindelse med avlsgodkendelse og registrering af afkom. Man behøver ikke være medlem for at avle, men derfor skal hunden stadig være korrekt reg i det FCI land dens ejer bor i.

    Bruger du ikke hunden til noget indenfor FCI regi er der heller ingen der blander sig i hvor den er registreret. Den slags følger de ikke op på da det er ejerens eget ansvar.


Kommentér på:
Hvorfor skal jeg være medlem af DKK

Annonce