{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.678 visninger | Oprettet:

Jeg skal ikke blande mig - men skal jeg...? {{forumTopicSubject}}

ADVARSEL! Det blev desværre et meget langt indlæg om måske en lille ting, men håber I vil læse det alligevel og komme med jeres mening.

Hej. Jeg har et problem, der som sådan ikke er mit. Jeg kan nu ikke lade være med at tænke over det, da det omhandler en hund, som jeg nok må indrømme har stjålet mit hjerte en del.
Min søns dagplejemor, som bor på en gård, har en Berner Sennen tæve rendende ude hos hende. En dejlig, stille og rolig tæve, som både er forsigtig, reserveret, men utrolig godmodig.
Dagplejemoren "kender" ejerne, og i starten kontaktede hun dem, når hunden kom, men hun stoppede hurtigt, for det var ikke et rart syn at se, når manden hentede hunden, der ikke ville med hjem (ingen problemer, hvis det var konen, der hentede, og som egentlig vist også er det navn hunden er registreret i.
Dagplejemoren er i løbet af det år og mere til, selvfølgelig begyndt at holde rigtig meget af denne tæve, som hun nærmest har taget til sig, men ikke rigtig - hunden ligger ude i gårdspladsen (må selvfølgelig ikke komme ind pga. børnene) nærmest dag og nat, og ejerne hverken ringer eller leder efter hende - som om de ved hunden er hos hende. Men det kan de jo i princippet ikke vide, når de ikke spørger til deres hund og ikke har hentet tæven hos dagplejemoren omkring et år.
Altså er ejerne nærmest ligeglade med hunden, men dagplejemoren kan ikke få sig selv til at gå til politiet, da det som sagt er en rigtig sød tæve og de nyder det alle, også min kæreste og jeg, når vi kommer med sønnen om morgenen og tæven går os i møde. Dagplejen har prøvet at ignorere hunden i flere måneder, men hun lå der alligevel nærmest dag og nat. Og kunne med god grund og dårlig samvittighed ikke bare lade hunden ligge derude uden omsorg.
Man kunne overveje Dyreværnet, men hvad kan de lige gøre? Hunden er en velfungerende gårdhund (bare ikke hjemme hos sig selv), der er i fin stand, og har dog kun en anelse fedtede pels (der måske kun bliver børstet af dagplejemoren og hendes familie).
Nu er det sådan, at hunden selvfølgelig også har tilbragt en stor del af ferien hos dagplejemoren - og hun har selvfølgelig været i løbetid, og så kan man jo hurtigt gætte sig til at den smukke Berner-tæve har haft besøg af en ukendt charlatan, en Schæfer. Dagplejen har taget dem på fersk gerning i at hænge sammen, så nu er denne tæve med stor sandsynlighed blevet drægtig. Og ENDELIG kommer jeg til sagen. Skal jeg blande mig i denne sag, som egentlig ikke er min sag at blande mig i? Hunden har det jo godt - men har valgt et nyt hjem. Juridisk og hundelovsmæssigt er det jo rimelig skævt og forkert.
Mine bekymringer går på, at tæven vil vælge at føde hos dagplejemoren. Ikke at hun vil have noget imod det, hun er dyreelsker og med god forstand. Men det er jo ikke så godt med hund i hjemmet med børnene. Hun har i forvejen en gravhund, der ikke bryder sig SÅ meget om det, når tæven nærmer sig døren. Men det især kan blive et problem, hvis tæven føder derhjemme, men bliver drevet af at besøge dagplejemoren, eller i værste fald, vil begynde at transportere hvalpene. Det er "heldigvis" kun over en stor mark, så sikkert nok bortset fra rovdyr, men det er jo slet ikke en holdbar situatution. Derhjemme, er der stor sandsynlighed for at hvalpene vil blive "ladehunde", som er noget jeg er stor modstander af.
Jeg trænger bare lige til at høre andres mening, og det kan godt være mit indlæg her er én stor selvfølge, men det er som sagt ikke min sag at blande mig i, men jeg holder rigtig meget af denne tæve, som i starten var usikker på os, især min kæreste (da han er mand - hvorfor mon?), men nu er så glad og imødekommende, dog stadig med denne her dejlig rolige, forsigtige personlighed. Havde vi pladsen, havde jeg taget tæven. Men det har jeg ikke. Vores hus er kun en 3-værelses på 81 + kælderrum. Vi har i forvejen 3 katte og en mindre Labrador-blanding på snart 9 år (han er ikke problemet), men det betyder altså at der ikke lige også er plads til en Berner Sennen tæve med måske +8 hvalpe, hvis man er rigtig uheldig. Men dagplejen kan som sagt heller ikke tage tæven ind, da dagplejen for det første er en dagpleje, hvor hundene ikke må være i nærheden, for det andet, er hunden en ude-/gårdhund og trives som dette (trænger bare til at få valget, tænker jeg). Hun vil gerne ind i hjemmet hos dagplejen men hun MÅ bare ikke.
Bliver nødt til at stoppe med at skrive, ellers kunne jeg blive ved. Man kan ikke redde hele verden, men jeg kan ikke vende det blinde øje til.
Det er en rigtig god hund! Hvad synes I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg skal ikke blande mig - men skal jeg...?
  • #2   3. aug 2015 Jeg ville undersøge muligheden for at tæven kunne få en abort sprøjte og eventuelt steriliseres så problemet ikke opstår igen. Det er muligt at man skal have dyreværnet eller dyrernes beskyttelse ind over...

    Hvad giver tæven mad?


  • #3   3. aug 2015 Pyhhh, sikke en svær situation...
    Kunne det måske lade sig gøre at tale med ejerne og spørge om ikke de skulle overgive hunden til andre, nu hun formentlig kommer til at være en endnu større byrde med hvalpe osv.? Eller fornemmer du, at de slet ikke kan tales med?


  • #4   3. aug 2015 Nååååhhhh ja selvfølgelig, abortsprøjte ville være en god ide, havde jeg slet ikke tænkt på smiley

  • #5   3. aug 2015 SKAL de hvalpe overhovedet fødes? Jeg ville nok tage kontakt til en form for dyreværn (IKKE dyreværnet!!) der kunne tage sig af tæven men også få hvalpene fjernet. Om sådan et sted findes ved jeg desværre ikke.

  • #6   3. aug 2015 Ved ejerne at hunden temmelig sikkert er drægtig?
    Jeg har ingen erfaring med abort-sprøjte, men tænkte om det stadig kunne være en mulighed, evt. med efterfølgende sterilisation.

    Er ejerne overhovedet interesserede i at beholde hunden? Måske de er åbne for at finde en løsning, da deres hund tydeligvis ikke har lyst til at bo hos dem.

    Jeg er ikke inde i regler for dagplejere, men hvis hunden trives ude, kunne der måske findes en bedre løsning end den eksisterende ..

    Jeg forstår godt dit hjerte bløder, man kan ikke redde hele verden, nej. Men man kan heller ikke lukke øjnene altid!


  • #7   3. aug 2015 Agggg jeg kan godt forstå du syntes den er svær Jaaaa jeg ville jo nok hvis det var mig som var dagplejemoren beholde den, altså hvis det er muligt , Jeg tror ikke dyreværnet vil / kan ta sig af det når hunden egentlig har det godt nok , så bare ikke hos sig selv , så ejeren skal indover her, og give lov til at hunden kommer på internat ,mon han vil det , selvføllig kan han blive pålagt a,t holde hunde hjemme , men mon så ikke det bliver en lænkehund , ellers vil den jo smutte igen og er det ikke synd

  • #8   3. aug 2015 Ps Ja en abortsprøjte ville være det bedste


  • #9   3. aug 2015 Ja, abortsprøjte, men hvad med at køre hunden på internatet? Tror næppe ejerne vil hente hunden hvis de ikke har gjort det endnu. Det er jo selvfølgelig ikke lykken, men det andet er jo ikke en holdbar situation smiley

  • #10   3. aug 2015 Kan du ikke prøve at snakke med ejerne for at fornemme hvor de står i forhold til tæven?

  • #11   3. aug 2015 Hvis JEG var dagplejeren , ville jeg prøve at adoptere / købe hunden .

    Hvis hun får lov at købe hunden .... ville jeg få den til dyrlægen og få en abortsprøjte og få den steriliseret ...

    Så har dagplejeren en lækker ..dejlig hund ( jeg har selv haft en Berner Sennen ... OG været dagplejer i 15 år )

    Jeg kan ikke se , hvorfor dagplejeren ikke må have Berneren inde i huset P.g.a. børnene ?? .. hun HAR jo en Gravhund selv i forvejen ... smiley


  • #12   3. aug 2015 Har hunden været hjemme i al denne tid? Det har jeg svært ved at læse?

  • #13   3. aug 2015 Nu har jeg ikke lige læst alle kommentarerne igennem, men ville lige hurtigt svare på en af de første. Hun får mad - hun går hjem engang imellem, men hænger ellers ud hos dagplejen, der også kan være lidt gavmild. Og det er ikke derfor tæven bliver der, skal jeg tilføje. Den er der af lyst og ikke nød.
    Nu har jeg ikke selv snakket med ejerne, men overvejer det kraftigt. Men desværre tror jeg det vil blive et blankt nej, da de har en søn lidt under skolealderen, eller deromkring, der er enormt glad for hende (når de ses). Og hunden er også glad for sønnen, det er en utrolig børnevenlig hund.


  • #14   3. aug 2015 Jeg syntes du skal prøve ejerne. Hør hvad de siger. Er de ligeglade, så ville jeg handle på det.

  • #15   3. aug 2015 Tænker som Bitten smiley
    Hvis ikke hun KAN have den inde, kunne hun måske lave en indhegning/hundegård til den med et isoleret hundehus smiley


  • #16   3. aug 2015 Hundene må ikke være i kontakt med børnene. Egentlig. Det er dog en gråzone, der ikke altid bliver overholdt, og det er indforstået med alle forældre, vi er alle lidt dyretosser. Men hundene er selvfølgelig altid under opsyn når de er i nærheden af børnene.
    Hundene må jo ikke være der pga. kommunens politik og sikkerhedsmæssige årsager.

    Ja, abortsprøjte vil klart være det bedste. Jeg ved faktisk ikke om ejerne ved om hunden er drægtig? Mon ikke? De lader hende jo rende frit selvom hun er i løbetid. Hunden er vist lidt over 2 år, så den har da bestemt været i løbetid før. Tror jeg? Det regner jeg med. Og jeg tror ikke det er sket før, at uheldet er sket, men den begyndte jo at rende hen til min dagpleje fra den var 8 mdr. mener jeg.
    MEN VI har ikke råd til at tage hende til dyrlæge, og IGEN, det er ikke vores hund, så det er vel også ret ulovligt at "stjæle" hende på den måde. Hvad nu hvis ejerne ved det og de vil have hvalpene? smiley
    Jo mere jeg tænker over det, kan jeg mærke, at vi nok er nødt til at kontakte ejerne under alle omstændigheder, men jeg er rigtig bange for at dagplejen kommer i klemme i denne konflikt - for enten vil ejerne bryde forstående sammen eller også vil de blive rigtig gale. Kunne jeg forestille mig.
    Når jeg henter min søn i eftermiddag, vil jeg snakke med dagplejemoren om det. Det KAN jo være, hun kan og vil tilbyde sin opvarmede baggang, hvis der endelig skulle blive hvalpe ud af det.


  • #18   3. aug 2015 Uanset hvad så lader ejerne jo bare tæven rende frit rundt uden overhovedet at bekymre sig om hende. Jeg ville køre hunden på internatet. Kan ikke se hvordan dagplejen skulle komme i klemme når ejerne lader tæven løbe rundt uden overhovedet at lede efter hende - dagplejen gør jo ikke rigtig andet end at lade hunden opholde sig på gårdspladsen.

  • #19   3. aug 2015 For hverken os eller dagplejen kan (og skal) jo ikke give pengene til en abortsprøjte. Det er vist 3000 kr. og vi er akkurat lige flyttet her i weekenden og har bare INGEN penge til "sjov" denne måned. Det er dyrt at flytte og have dobbelt husleje.
    Og MÅSKE, kun måske, så vil det at hunden får hvalpe måske holde hende hjemme. Men så kan man jo kun gisne om hvalpenes ladeopvækst. Men altså... jeg tror ikke ejerne er ondsindet som sådan, så at hunden kommer inden for i hvalpetiden er jo ikke helt usandsynligt... men... men... men...
    Som sagt, er vi jo NØDT TIL at snakke med ejerne om det. Kan simpelthen ikke få mig selv til at "svigte" kærlighedsbamsen. Hun har gjort så stort et indtryk, at min kæreste og jeg i løbet af hele ferien har spurgt hinanden om M nu var der, og at vi gerne ville have hende. Men vi må jo også være realistiske i det lille hjem.


  • #20   3. aug 2015 Det nytter jo ikke noget at lade tæven få hvalpene og så måske tager ejerne hende indenfor. De vil jo alligevel lade hende rende frit uden opsyn. Så - de ejere skal have et smæk over fingrene og det mener jeg de får, hvis man kører hunden på internatet. Så kan de jo finde ud af, om de vil hente deres hund smiley

  • #21   3. aug 2015 Hun har prøvet at sende hunden hjem - uden held. Og hun holder jo rigtig meget af den hund nu. JEG har det rigtig dårligt med at sende hunden på internat - synes det er direkte synd at lukke hende inde i sådan et bur, drægtig, indtil ejerne måske/måske ikke henter hunden. Og desuden har vi ikke lige et internat her i nærheden. Tror vi skal køre mindst 50 km for at komme til et, men er ikke sikker. Og er det gratis at indlevere en hund som løsgående?

  • #22   3. aug 2015 Ja, men det er jo også derfor jeg vil tage en snak med dagplejen i eftermiddag. Evt. kontakte ejerne, med mindre min dagplejen beslutter sig for selv at kontakte ejerne.

  • #23   3. aug 2015 Hmm ja så kan jeg godt se at det måske er svært at få hunden på internat. Det er bare heller ikke lige at foretrække, at hunden får hvalpe og ejerne er komplet ligeglade og uvidende om hunden, som render frit. Det er jo ikke en holdbar løsning, at ejerne bare lader den rende.

  • #24   3. aug 2015 Puha, den er svær.
    Jeg tror jeg ville forsøge med en snak med ejerne, hvis de er til at snakke med. De lyder ret ligeglade med deres hund, så mon ikke de er ligeglade med om den er drægtig eller ej?
    En anden mulighed er at aflevere den på et internat. Skal ejer så ikke betale penge for at få den tilbage? Eller er det kun hvis man aflevere den til politiet?


  • #26   3. aug 2015 Ejerne bliver kontaktet, har jeg besluttet mig for. Men det ville være bedst, hvis jeg fik dagplejen til at snakke med ejerne, det er trods alt imellem dem.
    Men se på hende... Hun er så skøn, at jeg kan få helt tårer i øjnene af at bekymre mig om hvad nu ejere gør - det er jo ikke ulovligt at lænke en hund udenfor så længe den har adgang til mad og vand og noget læ (ly??).. Hvis de nu skulle vælge det efter en abortsprøjte. Hvis de vælger det. Det er det der er så svært. Ejerne skal kontaktes - men hvordan vælger de lige at handle? Jeg bliver gråhåret!


    profilbillede
  • #28   3. aug 2015 Trine G, som tidligere nævnt har dagplejen prøvet at sende hunden hjem og ignorerede den i flere måneder.... Det kan man ikke bare ignorere til sidst.
    Det tror jeg ingen kunne få sig selv til. Specielt ikke, når man "kender" hunden ved navn. Jeg ville ikke have samvittighed til det, men det er jo bare mig.

    Nu må jeg som sagt også snakke med dagplejen. Om hun har en form for handlingsplan. Jeg hjælper hende gerne.


  • #29   3. aug 2015 Og hunden får også mad derhjemme. Ellers ville den ikke være så fin i stand vægtmæssigt. Hun er slank og pæn, pelsen er bare ikke så køn som den kunne være. Men dagplejen giver den altså ikke mad, der kan hamle op med fuldfoder, kun godbidder i mindre mængder.

  • #30   3. aug 2015 Hvad har ejerne sagt til det? Du siger, at hun har prøvet at sende den hjem og ignorere den i flere måneder. Har hun slet ikke snakket med ejerne om problemet i det? smiley

  • #31   3. aug 2015 Jo det var i overgangen til at hun lod den gå, og engang i mellem kom de og hentede den. Ikke altid. Og når det endelig var, så var det som nævnt i opslaget en hund der skulle slæbes ind i bilen af en højtråbende mand med voldsomt temperament.
    Hun gør ikke noget og passer sig selv, så dagplejen sagde "Jaja" og har ikke rigtig gjort noget ved det siden, andet end givet hunden lidt kærlighed og omsorg, og en godbid eller pølse i ny og næ. Hunden er der både med og uden godbidder.
    Jeg tror det er blevet for nemt af dem at dagplejen passer deres hund.
    De skulle skamme sig.

    Jeg snakker med dagplejen i eftermiddag og kommer med en opdatering på situationen.


  • #32   3. aug 2015 Arme hund - en berner er så meget en familiehund, så hun mangler nok noget familietilknytning hjemme. Med den indstilling til at have hund som ejerne har, så burde de aldrig have hund i det hele taget.
    Hvis du har brug for lidt hjælp fra bernerfolk, så kunne jeg godt finde nogle kontakter i Sønderjylland at trække på, hvis det stadig er der, du bor. Send evt. en pb.


  • #33   3. aug 2015 Ja efter hva jeg har læst mig igennem nu Ville jeg håbe at dagplejeren ville / kunne ta den hund til sig
    Christina du nævner selv det jeg skrev længere oppe , at den måske så bliver en lænkehund , og det syntes jeg altså er synd


  • #34   3. aug 2015 følger..

  • #35   3. aug 2015 Kirsten R, tak for tilbuddet. Kunne måske godt bruge det!
    Og ja, den mangler helt sikkert familietilknytning og har sikkert fundet det i dagplejen, der faktisk SER den. Som i kontakt og omsorg.
    Intet ondt om ejerne, kan jo godt være søde mennesker, der bare ikke har overskud, men de skulle skamme sig over ikke at gøre noget ved det og erkende problemet. De magter hende jo ikke.


  • #37   3. aug 2015 Jeg syntes stadig at man skal starte hos ejerne og hører hvad de siger. Bare for at starte et sted.

  • #40   3. aug 2015 Har du fået snakket med dagplejemoren? smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #41   3. aug 2015 Det må være op til dagplejemoren at kontakte ejeren af hunden,såfremt den er uønsket der. Kan ikke rigtig se at andre skal blande sig i det.

    Når hunden nu har fået lov at være der et år,hvorfor så ikke lade den. Hvis man ikke ønsker det, burde man have sagt fra i starten.

    Man kan fortælle at de nok skal forvente at få hvalpe. Hvordan de så vil forholde sig til det,må de om.


  • #42   7. aug 2015 og hvad skete der så ???


  • #43   11. aug 2015 Der er åbenbart et par stykker, der ikke har læst tråden igennem. Har bestemt ikke tænkt mig at stjæle hunden! Jeg vil bare ikke betale noget som helst til hunden, før det er min. Min gengivelse er derudover heller ikke hele sandheden, da der jo har foregået mere dialog mellem ejer og dagpleje end jeg kender til. Altså hun har OFTE bedt dem om at hente hunden, men da det aldrig skete (i hvert fald sjældent), så endte hun til sidst med at give op. Og jeg kan godt forstå at dagplejen ikke vil gå til politi og/eller bruge timer på at køre hunden på internat. Den bliver sikkert hentet igen, holdt hjemme og pludselig begynder den at komme igen.

    Men nok om det. NYT i sagen. Jeg har desværre ikke fået snakket med ejerne, da der pludselig startede nyt drama. Min plan var jo at dagplejen selv skulle snakke med dem igen, da det jo var i mellem dem. Men så fik dagplejen et gæstebarn, og der er det SÅ vigtigt at hunde ikke kan komme i kontakt med børnene (det er kommunens politik!). Og dagplejen har altså oplevet at gæstebørns forældre har ringet til kommunen og sladret om hunden, der ligger i gårdspladsen. Det er småligt, ja, fordi hunden ikke tager kontakt til fremmede mennesker.
    Så dagplejen ringede IGEN til ejerne og talte med lidt store bogstaver, og fortalte hvordan hun måtte lukke hunden ind i deres baggang mens der var gæstebørn(s forældre). Ejerne var MEGET ligeglade, og mente hun bare kunne lukke den ud og ignorere den. Det har min dagpleje som tidligere nævnt, prøvet op til flere gange uden held - og hun kan jo ikke ignorere den til sidst når den ikke går hjem.
    Hunden har ikke været der de sidste par gange, hvor jeg har hentet eller afleveret min søn, så har ikke selv kunne tage kontakt og jeg vil helst ikke blande dagplejen for meget ind i det, da hun i starten ikke brød sig om at være en del af alt det her hurlumhej. Men hun har ændret mening efter ejerne udviste total ligegyldighed over for hendes job som dagplejemor, der kunne ende i halv-alvorlige, hvis ikke alvorlige, advarsler fra kommunen, hvis der blev ringet om hunden.

    Jeg skal i dag ud og hente min søn om lidt og min kæreste og jeg har tænkt os at tilbyde at snakke med ejerne og få hunden væk derfra. Og nej, den bliver jo ikke som sådan misrøgtet, men den får da i hvert fald ikke dækket sine behov - jo nogle af dem, haha smiley (ved godt det ikke er sjovt..)


  • #44   11. aug 2015 Men kan hun ikke ringe til politiet og anmelde det? Det vil hun overhovedet ikke?

    "I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale."


  • #45   11. aug 2015 Nej, det vil hun ikke. Ejerne vil bare hente hunden, få bøden, evt. lade hende være bundet i 2 måneder (højst sandsynligt kommer der et par hvalpe i mellemtiden) og vupti, så ligger hun efter kort tid i gårdspladsen igen. 100 %.
    Så vil hun ikke byde hunden det.
    Og hvis jeg skal være helt ærlig, så tvivler jeg faktisk på, at politiet overhovedet vil gøre noget ved det. De vil sikkert bare sige, at hun kan "slippe hunden løs" eller lign.
    Politiet har vigtigere ting end løse hunde at tage sig af. Med mindre hun siger der er en løs kamphund ved hendes dagpleje....


  • #47   11. aug 2015 Men der må jo ske et eller andet og hvis hun hverken vil indblande politiet, internat, eller snakke med ejerne, så bliver hunden jo ved med at rende der. Også selvom alle andre forældre er indforståede med at hundene er der, så er det jo et problem. Og det er helt klart ejernes ansvar men hvis ikke de gider at gøre noget, så er hun jo nødt til at tage tyren ved hornene smiley

  • #48   11. aug 2015 Men hvis ikke hunden har været der de sidste par dage, så er den skid måske slået?

  • #49   12. aug 2015 Hun må jo gøre op med sig selv om en fremmed hund er dét værd i forhold til hendes job..
    Hvis tilpas mange klager over hende, bliver problemet alvorligt for hende..
    Jeg ville anmelde den løse hund til politiet, uanset om de vil gøre noget ved sagen eller ej, bare for at kunne ringe til kommunen bagefter og fortælle, at det er blevet gjort (så er problemet ude af dagplejerens hænder).
    Dernæst ville jeg personligt nok vælge at tale med ejerne igen, da situationen jo altså er uholdbar


  • #50   13. aug 2015 Hun har oplyst i dag, at hun vil ringe til politiet. Enten gør politiet noget ved det, eller også gør de ikke, men så kan der i hvert fald "trues" med det, og hun står forholdsvis rent i forhold til kommunen.
    Hvis ikke politiet vil gøre noget ved sagen, så har dagplejen tænkt sig at tage "skrappere" midler i brug - at holde på hunden gennem weekenden for at se om ejerne overhovedet vil undre sig over hvor hunden er, og henvende sig. Hvis ikke, har de ikke noget særlig godt argument for at have hund.
    Og SÅ vil min kæreste og jeg tilbyde at tage hunden eller få den videreformidlet.
    Min værste frygt er, at de vil sige nej... hvad gør man så lige?


  • #51   13. aug 2015 Så kører man den på internat HVER gang den er i gården - så skal de til pengepungen for at få den udleveret. For de skal betale for opholdet.

  • #52   13. aug 2015 Ejerne er fuldstændig ligeglad med hvad hunden render og laver. Selvom der er ringet adskillige gange.

  • #53   13. aug 2015 Zarah - problemet er, at vi for det første ikke just er tæt på et internat, dvs. der er 1 times tid til nærmeste. Hver vej. Det har vi eller dagplejer ikke tid til, og det vil bare stresse den stakkels hund.
    Er det gratis at indlevere strejfere? Tvivler på at internaterne vil tage den samme hund ind igen og igen til at fylde en plads, når de først ved hvor den bor. Mon ikke de bare vil sige: "Kan du ikke bare køre den hjem, det er sølle 2 km?" Eller lign.
    Hvis de må det?


  • #54   13. aug 2015 Altså hvis man forklare dem sagens sammenhæng så ville de (der hvor jeg er frivillig) tage en seriøst hart-to-hart med ejer når/hvis de henter den..

    F.eks havde de en skøn hund derude der var afleveret i en pension. Et halvt år senere var den ikke afhentet og de aflverede den til internatet. Internatet tog kontakt til ejer og fik den overdraget og den smukke pige fik en ny dejlig familie.


  • #55   13. aug 2015 Ja, men nu vil jeg jo helst undgå at hunden overhovedet ender på internatet. Så vi vil starte ud med at se, om ejerne er villige til at overdrage hunden til os.

  • #56   13. aug 2015 var også bare et forslag. smiley

  • #57   13. aug 2015 Det er også ok - det var jo en mulighed, hvis ejerne slet ikke vil samarbejde.

  • #61   13. aug 2015 Altså de får vel en bøde når de bryder loven. Jeg ville ramme dem på pengepungen og se om de stadig syntes det var sjovt at være ligeglad med hunden så.

  • #63   5. sep 2015 Hvad blev enden på det hele?

  • #64   3. nov 2015 Jinx. Tingene er ikke SÅ enkle. JEG ville ikke være den der satte en hund på internatet gentagende gange. Jeg er jo ikke ligeglad med hunden.
    Om hunden koster noget eller er gratis har aldrig været det der skulle afgøre noget. Derudover har jeg også holdt mig lidt tilbage i sagen da det jo egentlig ikke er min sag og hunden bliver jo ikke mishandlet hvad jeg ved af.
    Politiet dukkede aldrig op hos dagplejen trods hendes opkald om hunden, men til gengæld TROR jeg, at de dukkede op hos ejerne. Det formodes eftersom hunden efterfølgende kun har været ude hos dagplejeren få gange efterfølgende. Eller også har andre indleveret hende på internat, hvilket nok er mest sandsynligt.
    Hunden var tromletyk ved sidste besøg hos dagplejeren, hvor vi tilfældigvis var der og fik kigget lidt på hende, men hun kom så en måneds tid efter tynd igen. Dagplejeren tjekkede for mælk i patterne, men det så ikke ud til der var noget. 10 min. efter blev hunden hentet hjem (!!!).
    Jeg har for nyligt fundet ud af, at hunden har et mindre kuld hvalpe som er salgsklare nu her - og ejerne er ikke engang klar over at faren ikke er naboens som det fremgår ??
    Men det vigtigste er, at det ser ud til at hvalpene er sunde og får god kontakt og ikke mangler noget.

    Jeg tror ejerne er vågnet lidt mht. deres hund, men jeg glæder mig til at se hvordan det ender, når der ikke længere er hvalpe der holder hunden hjemme.


Kommentér på:
Jeg skal ikke blande mig - men skal jeg...?

Annonce