{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Hund angst for hårtørrer {{forumTopicSubject}}

Hej

Min hund er mega angst for min hårtørrer. Hun er ligeglad, hvis den bare ligger på gulvet, men så snart den bliver tændt går hun helt i panik (ryster rigtig meget og gemmer sig - i op til en time bagefter).

Jeg har prøvet at træne med hende ved at tænde den et par sekunder og give hende lækre godbidder imens. I dag fik hun kålpølser i tern, som ellers kan få hende til hvad som helst. Når hårtørreren er tændt, er hun så angst/stresset at hun ikke vil spise dem.. heller ikke selvom jeg holder dem lige foran næsen på hende.

Nogen der har en idé til, hvordan jeg hjælper hende af med denne angst? Jeg er lidt træt af ikke at kunne tørre hår, når Futte er hjemme.

Jeg slukker computeren nu, men vender tilbage senere eller i morgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund angst for hårtørrer
  • #2   2. jan 2010 Vi havde lidt samme problem med min føntørre..

    Vi startede med at vise hende den hver dag og lade hende snuse til den og hver gang roste vi hende helt vildt og ga hende en lækker godbid, og efter et par dage tændte vi den på det laveste hurtigt og roste og ga godbid.. Nu bliver hun selv føntørret efter hver bad (og nyder det) og hun kommer tit ud til mig når jeg tørre mit hår og tror hun skal have en godbid smiley Hehe

    Håber det kan hjælpe lidt smiley

    Vi gjorde samme måde ved trimmeren smiley


  • #3   2. jan 2010 Jeg har lært mine det fra de hvad helt lille, og ingen er paniske for føntørreren. Baloo elsker at blive føntørret, og de andre har ikke en mening om de kan lide det eller ej. Hvis de skal føntørres, så bliver de det.

    Pga. dårlig ryg og hofte, så sidder jeg ned og føntørrer hår. Det er rent morgenhygge og hundene er altid med på badeværelset. Kommer de så hen og hilser på, så bliver de lige "tørret lidt for sjov". Det er den måde jeg har lært dem det på.


  • #4   2. jan 2010 Kan ikek se problemet. Tør dit hår på badeværelset, og luk døren.

  • #5   2. jan 2010 Kinesisk Kiwi:
    Okay. Jeg må jo prøve at øve det med hende hver dag. Synes bare det er synd, fordi hun bliver SÅ angst.

    Gitte M:
    Futte har heller ikke altid været bange for den. Aner ikke hvad der er sket siden hun pludselig reagerer sådan.

    Doggymom:
    Øhh ja.. flot svar. Hun kan høre den ligemeget hvor i huset jeg er.. også selvom døren er lukket.


Kommentér på:
Hund angst for hårtørrer

Annonce