{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Angst hund. {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg har en foxterrier/pomeranier blandings hund, han bliver to år til maj 2014. Han søger tryghed ved mig hele tiden, sometider når andre dyr fremmede og mine egne kommer til mig angriber han dem ved at bide i dem jeg har hjemme. Hvis der er fremmede dyr udenfor, gør han og bliver meget aggrasiv (han har bidt min kæreste). Og han ikke finde en metode til at få ham til at stoppe.
Han er IKKE kastereret, da dyrlæge har frarådet det når han er så angst.
Når jeg går fra ham, kan han finde på at tage mit tøj og stjæle det. Når vi er fremmede steder SKAL han have min jakke og lægge på. Og hvis nogle kommer for tæt på mig, ja så kommer de næsten til at fortryde det.
Hvis jeg går nogle steder her inde i lejligheden, så følger han pænt med, og mad vil han kun spise hvis jeg håndfodre ham.
Da vi fik ham var han en smule sky, og fandt meget hurtig tryghed i mig.
Nogle gange kan han ikke være alene hjemme uden at tygge ting i stykker.
Dyrlæge anbefalte adaptil til hunde, men den løsning synes jeg måske er rigtig dyr i det lange løb..

Andre der har et bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst hund.
  • #1   30. dec 2013 Hvordan er hans livskvalitet?

    Jeg ville få fat i en dygtig adfærdsdims og kan denne ikke hjælpe må jeg indrømme at jeg ville overveje aflivning.

    Hvis hundens livskvalitet er så forringet at hunden faktisk lider (pga. angsten) så ville jeg give den fred.

    Står selv med en allergihund (ved godt det ikke er helt det samme). Men her er det også livskvaliteten der i sidste ende kommer til at afgøre hvor længe hun kommer til at leve.


  • #3   30. dec 2013 Vil ikke sige han lider. Og kunne ikke drømme om aflivning, det slet ikke på tale..

    Han er meget kæle ved mig som sagt, og altså der hvor jeg bor nu kan han være alene uden at smadre det hele fordi det er på anden sal. Han er opvokset hos mig fra han var 8 uger, hvor han har gået med to katte og en mere hund. Og han er bedste venner med dem, putter med dem osv. Sometider må de alle være hos mig, men det kun nogle gange, men hans mad og kødben skal de ikke nærme sig.

    Når jeg er ude med ham, lader jeg ham ikke stå ved butikkerne alene, jeg har ham altid i snor med mindre vi i hundeskoven, når han "flipper" ud over børn og hunde på gaden, prøver jeg at aflede hans opmærksomhed ved at løbe med ham, give godbidder og snakke med ham, men det sjældent det virker :s
    Aktiviter er der riiiigeligt af her hjemme, og mad for han som regel fra hånden af mig.
    Jeg synes jeg har givet ham den bedst mulige opvækst og prøvet mig frem med mange ting. Men vil jo heller ikke skubbe ham væk fra mig, når han er utryg?

    Jeg har i dag købt de der zylkene til hunde, de tabletter så han er rolig imorgen, og skal i gang med at dække alle mine vinduer og sætte min feliway spray til, til kattene og har købt masse godbidder og kødben, og så har jeg fundet min nattrøje frem og er ved at stramme soveværelset an til at han kan få ro der inde i morgen. Også skal vi i hundeskoven for at køres træt smiley


  • #4   30. dec 2013 Mennesker har der også været rigeligt af. Hov den med godbidder den sætter jeg i brug med det samme. Stiller simpelthen en spand med godbidder uden for min dør og en seddel på døren om at giv hunden en godbid smiley

  • #5   30. dec 2013 Når jeg er ude med ham, lader jeg ham ikke stå ved butikkerne alene, jeg har ham altid i snor med mindre vi i hundeskoven, når han "flipper" ud over børn og hunde på gaden, prøver jeg at aflede hans opmærksomhed ved at løbe med ham, give godbidder og snakke med ham, men det sjældent det virker :si]


    Jamen du bestyrker ham jo i, at det er farligt dette med andre børn og dyr, og du belønner ham for at "flippe" ud.

    Når han flipper ud og du så taler til ham, kan hunden opfatte det på to måder, alt efter hvordan du taler til ham.
    Taler du pænt til ham, så tror han at du roser ham for at flippe ud.
    Skæder du ham ud, så tror han, at du hjælper ham med at skælde ud på de andre dyr og børn.
    På den måde bestyrker du ham i troen på at de andre hunde og børn er farlige.
    Og give ham godbidder når han opfører sig sådan, så belønner du ham jo også.






  • #6   30. dec 2013 Fik skrevet det forkert smiley

    Men det er inden børn og hundene kommer jeg afleder hans opmærksomhed. Når han først for øje på dem og gør osv, prøver jeg så vidt muligt bare og sige nej og gå videre. Meen han vil ikke helt høre efter smiley


Kommentér på:
Angst hund.

Annonce