{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.131 visninger | Oprettet:

Hundefoder til hund med overbid {{forumTopicSubject}}

Jeg har pt mest lyst til at løbe skringende bort..
Sif er jo født med et stort overbid, og derfor kan hun ikke spise de små piller. Derfor leder jeg efter et juniorfoder hvor pillerne er store smiley
Dyrlægen sælger Hills og Royal men der er pillerne til junior ikke store SUK
desuden er hun mega kræsen smiley

Så kom frisk med jeres erfaringer smiley evt. links til foderet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefoder til hund med overbid
  • #1   2. jan 2010 Jeg ved at Rc produkt der hedder noget med Dental, er lavet i rigtig store stykker, har brugt dem som godbidder, men jeg ved ikke om det er der i junior udgave også.
    Ellers er fish4dogs også lavet i pænt store bidder, dog ikke så store som dental, men det fåes som junior.


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #2   2. jan 2010 Kender ikke rigtig noget foder der har store piller, men måske Acana, men det er lang tid siden jeg brugte det og kan sq ikke huske om de var store.

    Men altså, kræsenhed er en MEGET stor uvane ... så finder du et foder der har de rigtige råvarer osv i sig og det ellers passer dig, så giver du bare hunden det og intet andet...før eller siden skal den nok spise.



  • #3   2. jan 2010 Hehe - hun må da lære at bruge tungen ;o)

    Min hund kan samle de mindste bidder op trods hans massive overbid ;o)

    Er det helt hundrede, der er på grund af overbiddet?

    Markus Mühle har nogle gevaldige størrelser på deres foder ;o)


  • #4   2. jan 2010 tak for jeres input

    Mark J
    Nu har jeg så en hund der ikke spiser selv om hun er meget sulten - og da hun i forvejen er småtspisende, så er det nødvendigt at finde et foder hun gider 5-6 dage er længe for en hund ikke at spise

    *CH* Tavlemafioso !
    ja det er self. afklaret at det udelukkende skyldes hendes overbid smiley problemet med de små piller er at hun sluger dem, får dem galt i halsen og brækker sig smiley

    Hun er tjekket i hoved og r*v af dyrlægerne


  • #5   2. jan 2010 Ok - jamen det må jeg indrømme, at jeg ikke tror har noget med overbid at gøre.

    Som Annette skriver - hæld lidt vand over foderet inden hun får det, så sætter hun hastigheden ned, og det kommer ikke retur. Det behøver ikke at blive blødt, bare der er vand i skålen.
    Eller spred foderet ud på gulv og/eller græs.


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #6   2. jan 2010 Hehe Siffeline: Lyder til hunden vandt stædigheds konkurrencen.

  • #7   2. jan 2010 Fortæl mig lige, hvordan sammenhængen menes at være mellem overbid og det, at hun sluger og kaster dem op igen?

  • #8   2. jan 2010 Ja som sagt er Markus mühle nogle store stykker og selv min super kræsne hund spiser det

  • #9   2. jan 2010 Annette H: ja det kunne jeg da prøve smiley

    *CH* Tavlemafioso !

    det hænger sådan sammen at hun ikke kan spise de små piller alm. så istedet for sluger hun dem, derved får hun for mange ned af gangen, de stopper på vejen ned og ryger derfor op igen. Vi har fået hendes spiserør m.m tjekket igennem, og dyrlægen har selv prøvet at fodre hende smiley

    Jeg tager stadig imod god råd vedr. foder


  • #10   2. jan 2010 Der er rigtig mange hunde, der aldrig tygger deres mad. De har ikke et tandsæt, der er beregnet til det.
    De har ofte de symptomer, som du beskriver, også selvom de ikke har overbid.

    Tricket er at sænke farten og/eller gøre det vådt, så det ikke klistrer i halsen.

    Prøv den med vandet.. spred foderet eller begge dele - det virker for de hurtigspisende hunde med samme problem.


  • #11   2. jan 2010 Kan du ikke lægge hunden på ryggen og så hælde foder ind?

  • #12   2. jan 2010 FNIIS Doggymom *GG*

    Prøv i øvrigt at se i mit fotoalbum - der er lillevapsens beskedne overbid afbilledet *GG*


  • #13   2. jan 2010 Mark J

    Ja det er muligt, at hun har vundet den kamp, men dyrlægens ordre er klare og sidst vi forsøgte at "tvinge" hende til at spise, sultede hun sig i 6 dage - og det er altså ikke godt for hunden uanset hvad.


  • #14   2. jan 2010 *CH* Tavlemafioso !

    det med at sprede fodret er også afprøvet uden det store held... Desuden har jeg ingen grund til at tvivle på min dyrlæge.


  • #15   2. jan 2010 Jamen jeg siger skam ikke du skal betvivle nogen, jeg forsøger at komme med råd så du kan løse problemet...

    Men er dette ikke velkomment, så trækker jeg mig gerne - trods min egen erfaring med hund med enormt overbid...


  • #16   2. jan 2010 *CH* Tavlemafioso !

    dine råd er skam velkomne men som sagt så har vi på trods af at hun kun er 10 mdr prøvet en del smiley og jeg er bare nød til at stole på det, når min dyrlæge siger det skyldes hendes overbid :o)

    Jeg har forøvrigt lige set din hunds overbid, hvor stort er det i cm??


  • #17   2. jan 2010 Jo jo - men problemet er jo det samme - det handler om, at tingene kommer for voldsomt ned i halsen, som så reagerer ved at det hele kommer op igen. Så det skal forhindres i at ophobes. Og det er vand altså godt til ;o)

    Hans overbid er omtrent 1½ cm. Eller... det kommer jo lidt an på, hvor man måler fra.

    Afstanden fra hans overmund til hans undermund er ca. deromkring.


  • #19   2. jan 2010 Marie - vi driller ind imellem vapsen med at smide et stykke ost på gulvet *GG*

    Tarveligt - men han synes jo han får god gevinst for arbejdet *GG*

    Der findes i øvrigt en skål, der er lavet specielt til det - der er tre relativt store forhøjninger i den der gør, at hunden ikke kan spise hurtigt.
    Også en fin løsning til hurtigspisere.


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #20   2. jan 2010 Min den lille hund spiser satme hurtigt, mens den store spiser på en doven måde.

    Men hvad er der galt i at den spiser hurtigt, hvad er farligt?


  • #22   3. jan 2010 Jeg synes vi er kommet lidt væk fra emnet "lol"

    lad os lige opsummere:
    1: hun sluger pillerne, som åbenbart sætter sig fast og derfor kaster hun op smiley
    2: det er bevist at når hun får de store hundepiller, som bliver tygget, så er der ingen problemer
    3:hvorfor overbid og opkast hænger sammen, ja jeg er ikke dyrlæge, men det er det dyrlægerne er kommet frem til.
    4: vi har prøvet diverse metoder for at hun skulle spise anderledes ( foder spredt i haven, køkken mm. foderbold, gemt foderet m.m.)

    Jeg synes faktisk vi har prøvet en del. det er fint at der er nogle af jer der ikke mener/kan forstå at det skyldes overbid, og det er fair nok. Vi har haft 3 dyrlæger inde over, og deres konklusion er altså at hun skal have store piller smiley Vi har åbenbart en hund der er dummere end flertallet fordi hun ikke kan finde ud af det der med mad, men hun er sød hihi smiley


  • #23   3. jan 2010 Jamen hvis det er store piller der virker for hende, så er det jo ganske glimrende.

    Jeg forsøger med min logiske sans at regne ud, hvordan overbiddet kan få hunden til at sluge pillerne.

    Mit bud er, at det havde hun gjort om hun havde haft overbid eller ej.

    Jeg er rasende nysgerrig efter de tre dyrlægers forklaring.

    Charlotte - om det er et regulært overbid eller en underudviklet underkæbe gør vel egentlig ikke den store forskel? (Cassius har underudviklet underkæbe OG en gigant lang overmule *GG*)


Kommentér på:
Hundefoder til hund med overbid

Annonce