909 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Boxertråd væk Boxertråd væk

Tråden om boxer, blev vist væk - men det faldt mig noget for brystet, at en mente at boxeren er reserveret. Dette er på inden måde tilfældet.
Desuden var der snak om sundhed og jeg vil godt lige komme med noget info - så her er det svar jeg ville have postet:

Mark: en boxer er på ingen måde reserveret - hvis du har mødt sådan en, så har den enten haft rigtig dårlige oplevelser med mennesker, eller ogås kommer den fra et dårligt opdræt. Boxer elsker ALLE og det enda så voldsom at mange synes det er for meget - det er utroligt sjældent at du oplever at en boxer møder en person den ikke bare eeelsker.

Katrine: ang sygdomme, så skal du endelig huske at der er forskel på, at vi som opdrætter tjekker for visse sygdomme og at disse så faktisk er et problem.

HD: 70% af alle tjekket boxer er fir for HD - altså har HD A og B. Det er få der ligger på D og E og endnu færre af dem får faktisk problemer med det. Den dyrlæge der tager HD billeder for os, fortæller at han aldrig har aflivet en boxer pga HD problemer.

AD: der er boxer overhovedet ingen problemer - det er egentlig kun proforma at vi tager dette billed, netop for ikke pludselig at stå med et problem hos racen, som vi ikke så komme.

Spondylose: der får boxer med alderen - i mere eller mindre grad - Dette giver dog også sjældent problemer for hunden. Men vi kontrolere for det, for at sortere de hunde fra, som får det tidligt.

Hjerte: det sker en sjældent gang at vi faktisk oplever en boxer med hjerteproblemer - men igen for at være på forkant og for at udelukke og ikke opdrætte i blinde, så tjekker vi.

Patella: tjekker vi udelukkende på avlshanner, som måske skulle parre en svansk tæve, da det i sverige er et krav.

Det er udelukkende HD som DKK sætter krav til - alt det andet er frivilligt og desværre er vi endnu ikke så mange opdrætte som gør det, men det kommer stille og roligt.

Jeg vil helt bestemt kalde en boxer for en sund race. At vi tjekker for mange ting, betyder jo ikke at racen er syg, men at vi ønsker at vide nøjagtigt hvad vi bruger i vores opdræt - kun på den måde kan i se hvalpkøberen i øjenen, hvis en hvalp skulle blive syg.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Andre forumemner med "Boxertråd væk"
Boxertråd væk ?
Er den tråd om aflivning af de hvide boxere væk ?
Skrevet af: Bella- nu med Jackpot - 25. jul 2009
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boxertråd væk
  • #1   4. jan 2010 hende der søgte på boxer søger nu viden om GD.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #2   4. jan 2010 Hvis jeg tager fejl så beklager jeg rigtig meget. Jeg har bare mødt 4 boxere, og kun den ene var som du beskriver. Det var til hundetræning alle gangene. Det skal så siges, at jeg blev bedste venner med dem alle, efter et par gange smiley ...godbidder er åbenbart sagen hos de boxere jeg mødte. Hehe.

Men hvis du siger at det er enestående tilfælde, eller i hvert fald meget sjældent så passer det nok. Du har helt sikkert mere erfaring med den race end jeg har!

Anywho, dejlige hunde det er de i hvert fald!

• #4   4. jan 2010 GD. er forkortelse af grand danois

• #5   4. jan 2010 hun har også søgt på rottweiler... har kun lige aflivet hendes hund for under en måned siden....

• #6   4. jan 2010 he he glemte lige at skrive også at boxer selvf er en super race.. hvalpe agtig hele livet.. total lalleglad hund..

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #7   4. jan 2010 Tja, det bestemmer hun jo selv. Syntes også det var lidt spøjst at hun søgte på tre racer så forskellige som: Dobermann, GD og Boxer.

Men hun er jo bare interesseret og sigter lidt bredt. Man har jo lov at spørge herinde, selvom man ikke ved så meget endnu.

For nogle er den bedste medicin mod sorg over en falden hund, at købe en ny - det har jeg da respekt for.

• #8   4. jan 2010 er der nogen her inde der har et problem med at jeg søger viden om de hunde jeg syntes er hunde for mig???? kunne forstå det hvis jeg havde købt en a hver men har jeg ik lige frem.. og ja min egen er lige blevet aflivet det har du måske også et problem med der er måske en lov om at man ik skal have hund igen når man har mistet en... arrrhg hundegalleri tag jer sammen

• #10   4. jan 2010 Jeg har da også ofte søgt viden om meget forskellige racer ?

Hvorfor er det et problem for nogen mennesker ?

Vel bedre folk søger viden, inden de anskaffer sig hunden

• #12   4. jan 2010 jeg slettet den fordi jeg vistet nofen ville få ondt i røven

• #14   4. jan 2010 jeg ser det overhovedet ikke som et problem at der bliver søgt info om flere racer - hvordan skulle man ellers kommer frem til den helt rigtige??

Jeg har efterhånden mødt et utal af boxer - både i ind og udland og 99 % af alle boxer jeg møder elsker alle mennesker de møder. Selv de boxer som jeg har mødt i feks Italien, som udelukkende står i løbegårde og med minimum af menneskekontakt, de har alle tage imod mig med stor og overstrømmende glæde

• #15   4. jan 2010 Jeg har heller ingen problem med det.. men det er der åbenbart nogen der har.... Har selv mistet en hund´på tagisk vis først i december og jeg har fornygelig fået en ny lille vaps hjem...

• #18   4. jan 2010 Så vidt jeg er informeret, er Boxeren rent faktisk brugt ved konstruktionen af f.eks. Dogo Argentino, netop for at bibringe en race et positivt menneskesyn?

Jeg har heller aldrig mødt en reserveret og endnu mindre uvenlig Boxer, heller ikke den, jeg var med til at hente i en lejlighed på Frederiksberg, hvor den havde stået bundet til en radiator i årevis.
    Den havde ædt sine poter i frustration, men elskede simpelthen alle mennesker ubetinget, både os den aldrig havde set før og dem, der havde "opbevaret" den på den skrækkelige måde.

• #19   4. jan 2010 Marietta: det du fortæller, er netop en boxer i nødeskald .... eeeelsker bare mennesker og ikke mindst børn.

Kommentér på:
Boxertråd væk

Annonce