{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

"Discount" avl {{forumTopicSubject}}

Hvor er det trist at nogle fravælger at tjekke deres hunde for genetisk relaterede sygdomme og ALLIGEVEL avle på dem - til gengæld er prisen så KUN et eller andet...

Kunne ikke dy mig for at skrive til pige at jeg syntes hun skulle få sin hund tjekket istedet for og tage noget mere for det, for tænk ´på evt. hvalpekøbere der får en sød lille hvalp og kan få lov at aflive den et par måneder senere?

Nu er jeg selvfølgelig blokeret fra brugeren (stakkel stakkels mig - ironi kan forekomme) med en besked om at misundelse er en grim ting (ja puha hvor jeg misunder at have en hund med genetiske fejl) og at jeg bare skulle blande mig uden om med min grimme blandingshund...

Folk er godt nok underlige... Og håber virkelig ikke der er nogen der finder på at lade deres hund parre med en anden hund der ikke er tjekket for en MEGET arvelig genetisk betinget sygdom for denne race. Når hunden ikke er tjekket kan det jo sådan set være ligemeget om den er "race-ren" eller blandet....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Discount" avl
  • #1   6. jan 2010 Nu har brugeren så også ændret sin annonce - tidligere "reklamerede" hun med at hunden ikke var tjekket men til gengæld var en "billig" parring - må da håbe folk bliver infomeret om at den ikke er tjekket...

  • #2   6. jan 2010 Din oda er sq da også en MEGET grim lille hund (ironi kan forekomme)
    Jeg sys virkelig også det er trist.. stakkels hvalpe og ikke mindst nye ejere... smiley jeg ville fandeme blive trist hvis jeg havde købt en hvalp og så den skulle aflives forde avlere er sådan nogle idioter...

    Nu har jeg nogle fritter som er med stamtavle Men det er i bund og grund fordi mange af deres art DØR i en meget tidlig alder (2 år) af kræft og hvis jeg ikk havde en tavle så kunne jeg jo ikk vide om deres forældre var døde af kræft i en tidlig alder (det er tit i generne) derfor vil jeg satme også egrne have papirene (bare sundhed og tests for begge forældre så man kans se hva der egentlig er i generne på det lille pus..

    Kan du sende en pb med annoncen?


  • #3   6. jan 2010 Da er da logik. Hvorfor bruge penge på og tjekke sådan ligegyldige ting.
    Det gør det jo dyrere og avle og det er jo bare ejerne af hvalpene der står med et problem. Førøvrigt har dyrlægen sagt at min hund er rask.
    Gerne pb


  • #4   6. jan 2010 Denne hund er også meget KLOG så pyt med om den er tjekket smiley

  • #5   6. jan 2010 Det er i øvrigt en rigtig "rar" bruger som virkelig forstår at argumentere sin sag:

    MIDSUNDELSE ER EN GRIM TING...... HALVDELEN ER *** BLIVER BRUGT TIL AVL UDEN HJERTESCANNING OSV..... SÅ LUK RØVEN DIG MED DINE KRYDSNINGSHUNDE SOM IKKE HAR EN SKID FORSTAND PÅ *** ANDET END FIS

    (Har lige skiftet racen ud med *** så jeg ikke udleverer nogen)


  • #6   6. jan 2010 Ja, og jeg har ikke hørt noget til at hverken far eller mor er syge.
    Det kan jo betyde man tjener mindre på salget af hvalpene.
    Og hvem vil ikke gerne have det største overskud på hvalpene.


  • #7   6. jan 2010 Desværre vælger nogle folk jo hvalp efter pris..... så i nogens øjne er det jo en fordel at bare er billige..... At de så kan blive frygtelig dyre i længden det er så en anden sag....


  • #8   6. jan 2010 Nå, nu så jeg lige en der "skifter sokker". Ny hund, og så ud med den anden.

  • #10   6. jan 2010 Der er nok også rigtig mange familier der slet ikke tænker over sådan nogle ting og måske bare får at vide at det er en rigtig god familiehund og glemmer at undersøge om der er genetiske lidelser ved racen....

  • #11   6. jan 2010 Brug hjernen, før du køber hund.

    Ved ikke om det er den samme annonce, mern der er også en annonce her inde, med en der vil af med sin "gamle" hvalp, fordi de har fået en ny og yngre en... !


  • #12   6. jan 2010 Hunden skal vel passe til det nye outfit.... tsk tsk

  • #13   6. jan 2010 Der er helt sikker mange der ikke ved hvad der følger med af arvelige ting i de forskellige racer.

  • #14   6. jan 2010 Caroline Cecilia R
    Så vidt jeg husker, står der at den nye de har fået, er større, så de vil af med den lille ..


  • #16   6. jan 2010 Kunne godt tænke mig en pb til den omtalte annonce :o))

    Bliver jo helt nysgerrig.


  • #17   6. jan 2010 jeg vil også gerne bede om en pb

  • #18   6. jan 2010 Det er frygteligt!

    Det samme sker med Gravhunden....

    Der er netop kommet avlsrestriktion på, at alle forældredyr skal være rygfotograferet for at hvalpene kan få tavle. Rigtig godt initiativ synes jeg.
    (det er så noget bras, at der stadig kan avles på dem, selvom resultatet er rigtig rigtig skidt! - det er op til en evt samvittighedsfuld avler, at tage sin hund ud af avl, hvis resultatet er rigtig skidt.)

    Desværre , som skrevet, bliver det ikke altid overholdt.
    Og derudover er der åbnet op for 1 frikuld til tævens første kuld, hvis denne ikke er blevet rygfotograferet inden for den tilladte periode.

    Jeg bliver derfor rigtig rigtig ked af det, når der avles på hunde uden tavle, uden rugfotograferinger eller øjenlysninger... og folk gladeligt køber de nuttede kræ - uden ane for at de både kan få PRA, DP og meget andet grimt med hjem - er det rigtig grimt, bliver hvalpen syg og blind, og aflives inden den er 1 år... hvor fedt er det... og der er ingen der kan spore linjerne, hvis man overhovedet hører om det, og finde en evt anlægsbærer.
    Jeg ku tude i frustration.

    At man derudoveer avler på hunde, der på ingen måde har været på udstilling eller brugsprøve, eller bare på praktisk jagt, og vist at de FORTJENER og kan tilføre avlen noget POSITIVT, er en anden diskussion, der gør mig mindst lige så ked af det.

    Men som trådstarter har oplevet, jamen så får man bare et beskidt svar - hvis man våger at påpege at det de gør, ku blive bedre hvis de gjorde sådan eller sådan smiley

    jeg blir så trist.


  • #19   6. jan 2010 Jeg syntes der skal være plads til "forskelligt" avl. Det behøver ikke være kun prima tavle hunde. Jeg har ikke noget imod, at nogen får et "hygge opdræt", eller vil have en hvalp efter en af deres egne hunde osv. der hvor jeg er imod avl, det er når man kun avler for pengenes skyld, eller man tilside sætter sundhed, for at få et "billigere" produkt, som kan sælges med mere profit.
    Vi har selv været hårdt ramt på sundheden på vores hunde, både dem med tavle, og uden.
    Min miniature bullterrier havde jeg overvejet at tilbyde til avl, da det er en sjælden race. Den skulle naturligvis kun benyttes, hvis den var "egnet" og avlskåret. Han har desværre fået konstateret HD, så han skal aldrig avles på.
    Vores staff er også med DKK tavle, men han skal heller ikke avles på.
    Han er psykisk meget svag, og ligger langt fra racebeskrivelsen.
    Vi har fået flere tilbud om folk, som vil bruge ham til avl.
    En ung mand her fra byen kom over, og hørte om han måtte bruge ham til at parre hans staff tæve. Vi sagde nej, da han ikke var egnet til avl. Det var fyren dog ligeglad med, og det lyste nærmest ud af ham, at han bare manglede en billig han, så han kunne få et "rent" kuld hvalpe.
    Og kort efter blev hun dog også parret, men med deres egen ambull han, da det nok var billigst smiley
    Vi har også en shar pei tæve uden tavle. Jeg tror heller ikke vi vil avle på hende, da hun har et overbid. Vi ved dog ikke endnu, om det er pga en rullelæbe som hvalp eller medfødt. Jeg tror ikke hun nogensinde skal have hvalpe, men hvis hun skal, så skal hun gennemgå de samme "test" som en tavle shar pei skal, og det samme til hanhunden.

    Hvis man virkelig holder af sin race, hvorfor så være med til at smadre den, bare for profit..? Man ser det med mange muskelhunde, men også med mange små racer, som bliver skamavlet på kryds og tværs, bare fordi mange unge tøser vil ligne paris hilton, men ikke vil bruge pengene på det.

    Hvis man elsker sin race, så skal man gå efter at forbedre den, og ikke smadre den.


  • #20   6. jan 2010 En af mine venner har lige købt en "brugt" Chihuahua på 6 mdr - forældrene solgte den fordi datteren ikke gad den længere.... De ville have 7000 for den men solgte den til sidst for 3500 heldigvis... men suk suk suk

  • #21   6. jan 2010 ~ • Belinda • ~
    JA den annonce har jeg også set, og fik kuldegysninger ned af ryggen!
    Det er anden gang hun sætter den hund til salg, første gang hun gjorde det fik hun verbale tæv af folk herinde fra.
    Hendes bergrundelse for salget af hunden var at den var for lille til hende, og hun havde regnet med den blev på størrelse med en dværgpincher (dengang var den en lille hvalp, og er en blanding af dværgpincher og ?)
    Nu vejer den så det samme som en Dværgpincher, meeeen, det var stadig ikke godt nok for hende.
    Så hun har nu købt en pincher, og sælger hendes ''dumme blandingshund'' der ikke passer til hendes outfit og liv! smiley Grrrr...
    Øv siger jeg bare, dén slags kan jeg ikke lide..
    KH Ann-Sophie


  • #22   6. jan 2010 *Hvis man virkelig holder af sin race, hvorfor så være med til at smadre den, bare for profit..? *

    Fordi man holder mere af penge, tror jeg:-(


  • #23   6. jan 2010 Caroline - Må man herinde skrive hvilken hunderace der er tale om egentligt? Dét siger jo ikke noget om hvem det er? Jeg ville gerne vide hvilken race du beskriver nemlig, synes da hun lyder helt tosset? smiley
    KH Ann-Sophie


  • #24   6. jan 2010 Ingen tjek, til gengæld er de billige? Det er der desværre ikke noget nyt i, men det appelerer vel til de ejere der ikke er oprigtigt interesseret i selve hvalpen men mere idéen om at HAVE en hvalp.

  • #25   6. jan 2010 True True Søster!
    Ser man fx Gul&Gratis eller DBA igennem og spørger til hvalpene (især chihuahuas ser jeg på) er det kun ganske få der er efter gennemtjekkede forældre smiley
    Det er simpelthen forkasteligt! Hmm..
    KH Ann-Sophie


  • #26   6. jan 2010 Ved ikke om jeg må skrive hvilken race det er, men i sidste ende bliver jeg vel bare frosset et døgn?

    Det er en Cavalier - hjertefejl ligger jo desværre voldsomt til denne race hvorfor det er super vigtig at få hjertescannet....


Kommentér på:
"Discount" avl

Annonce