865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvilken hund? kenneler osv.. Hvilken hund? kenneler osv..

Hejsa smiley

Jeg regner med at skulle flytte hjemmefra om 1-2 år, og når jeg flytter hjemmefra skal jeg have en hund. Jeg ved allerede hvor jeg skal flytte hen, nemli ned på min arbejdsplads(har arbejdet der i snart 1½ år og fortsætter helt sikkert med det) som er et kæmpe gods, med store skove, strand og generelt bare fantastisk terræn at have hund i. Jeg arbejder ca 3-4 timer om dagen og derfor vil hunden ikke være alene hjemme mere end de timer. Jeg er ikke typen der går i byen, eller tager på ferier. jeg har nemli også hest stående på godset, og befinder mig bedst der hjemme

Jeg har haft hund hele mit liv. Nu har jeg en labrador formel 1'er tæve som jeg selv har trænet og opdraget, hun skal dog blive her hos min mor når jeg flytter, da det også er hendes hund.

Jeg skal gå til træning i Dch(hornslet) og regner med at skulle træne agility hvis altså hunden trives med dette(selvfølgelig starter jeg med hvalpe og derefter unghunde hold) min kommende hund vil få masser af motion og aktivering, mindst 4 lange gå ture i skoven dagligt og selvfølgelig træning undervejs. ellers vil den blive aktiveret derhjemme(vil selvfølgelig blive tilpasset dens alder og kunnen)
Jeg er meget aktiv og elsker at arbejde med hundene, og løber tit ture, cykler(først når den er mindst1½) osv. Så det jeg søger er en aktiv og livlig hund der er glad for at arbejde men samtidig også kan hygge sig derhjemme, når den vel og mærket er velstimuleret og har fået motion.

Selv har jeg følgende racer i tankerne:
Samojede
australian shepherd
border collie
cocker spaniel

-Hunden skal SELVFØLGELIG være med DKK stamtavle. og det er meget vigtigt for mig at finde en god kennel.

Jeg vil meget gerne høre fra jer der har disse racer og høre om jeres oplevelse af de forskellige racer smiley

og vil også gerne have flere forslag.

Mvh. Christinna

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hund? kenneler osv..
  • #1   8. jan 2010 Kim og Marlene
    jeps, har også tjekket en del derinde. Men ville gerne hvis nogen kendte en kennel og kunne fortælle lidt om den smiley OG om racen i dagligdagen smiley for standart beskrivelsen af racerne er ikke svær at finde

• #2   8. jan 2010 Umiddelbart tror jeg cockeren er den ud af de 4, der vil passe dig bedst, og hvor du bedst kan bruge erfaringerne fra den lab du arbejder med nu smiley

• #3   8. jan 2010 Tror der er mange racer der ville passe dig. Det lyder til du har en masse at tilbyde :o)

Jeg har selv Cocker og tror den ville være vild med livet på et gods sammen med dig.

Har du overvejet hvor meget pelspleje du gider og hvad str vil betyde for dig. Der er jo noget str. forskel på de racer du nævner. Det er ikke sikkert det vil betyde noget for dig, men jeg er glad for cocker str. Den er til at have med, men alligevel ikke en lille hund :o)

• #4   8. jan 2010 Mark: Ja den havde jeg faktisk ikke overvejet, den vil jeg da lige læse om smiley

Karina: Det er også den jeg pt hælder mest til, men tror jeg vil ud og besøge nogle forskellige kenneler og få lidt mere indsigt i de forskellige racer sådan på nært hold

Anni:Pelspleje betyder intet, er det en hund der skal børstes hver dag så bliver den det smiley (har en kanin der skal børstes hver dag så det er jeg vandt til)
    Str.har heller ikke den store betydning smiley Så længe den ikke er for lille smiley

• #6   8. jan 2010 Mine forældre har "hvid schæfer" det er ellers også en dejlig hund.

Da jeg boede hjemme gik jeg til træning med hende, den er super lærenem, lydig og arbejdsvillig. Ret blid af sind hvilket er dejligt med dens str.

Det kunne også være en mulighed, det er simpelthen den bedste hund de nogensinde har haft

• #7   8. jan 2010 Hvis du gerne vil løbe agility, ville jeg umiddelbart holde mig fra de meget selvstændige spidser (som f.eks. samojeden). Selvom der er eksempler på at de gør det rigtig godt til den slags, så er det absolut ikke en nem hund at få gjort lydig nok til agility.
    Hvis du gerne vil i retning af noget trænbart som labradoren, tænker jeg lidt at hyrdehundene ikke er et dårligt bud.

Osse islandsk fårehund og finsk lapphund hører til de mere trænbare og knapt så egenrådige spidshunde, hvis du er mere til den type, men man skal dog vide at man ikke får ret meget forærende hvis man vælger den type hund.
    -men er man villig til at arbejde for det, er det bestemt nogen dejlige hunde:o)

I øvrigt kunne en pudel osse trives rigtig godt med det du vil bruge hunden til. Og er man ikke til det helt store pelspleje, kan de jo klippes ret kort over hele kroppen.

• #8   8. jan 2010 Karin A:
    har lige kigget dine hunde og læst lidt om racen, og vil sige at det faktisk lyder som om at det kunne være et vældig godt match. Så den er klart kommet på listen over hunde jeg skal ud og besøge på kenneler.

*anni* Jeg har også luftet/trænet en hvid shæfer, dog synes jeg den er lige lovlig stor smiley Men den har klart været indeover sammen med de store hyrdehunde

Michelle:
    Spidshundene tiltaler mig meget, sammen med de mindre hyrde hunde som border, shepherd osv. puddel er ikke lige min type hund, til trods for at jeg kender flere der har dejlige eksemplare af racen, synes bare ikke temperamentet passer til mig smiley

Vil gerne have noget andet end labradoren, da jeg synes det er begrænset hvor meget man skal arbejde for at få den trænet(det er selvfølgelig også godt) men jeg vil gerne have en hund hvor der skal arbejdes noget mere for det smiley

Men ja spidshunde og de små hyrdehunde er klart noget af det jeg har øverst på listen, sammen med cocker spaniel smiley

Kommentér på:
Hvilken hund? kenneler osv..

Annonce