5.162 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Cocio
Cocio
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402

Cocker Spaniel Kenneler? Cocker Spaniel Kenneler?

Jeg vil starte med at skrive, at jeg ikke står og skal have hund lige her og nu, men det skaber jo til gengæld tiden til i ro og mag at undersøge, hvilken race der ville passe bedst ind i mit/min kærestes liv.

Vi har læst/undersøgt en masse og er så småt ved at have lagt os fast på vores fremtidige hunds race. Valget er faldet på en cocker spaniel (engelsk).

Jeg vil derfor høre, om nogle her kan anbefale nogle gode kenneler, så vi har mulighed for at undersøge tingene endnu mere til bunds, inden den endelige beslutning træffes. Af farver er det primært chokolade, rød og blue roan, der har vores interesse. Den skal ikke bruges til jagt og kennelens beliggenhed har ikke den store betydning, da vi naturligvis er villige til at køre efter den rigtige hvalp.

Mine forældre havde en kort overgang cocker, da jeg var lille (6 år) og den var et resultat af indavl (ikke en de selv havde avlet), så det har naturligvis overbevist mig endnu mere om, at der for mit vedkommende skal være tale om en hund med en god DKK stamtavle og med et godt arbejde bag.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen Line.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cocker Spaniel Kenneler?
  • #2   5. feb 2009 Jeg ved at Sandie fra Amazing Cocker (som er herinde) har chokolade hvalpe pt.

Anne Mette fra Cantiah der også er herinde skal parre nu her, og hun får sandsynligvis nogle blue roans smiley

Alternativt kan jeg anbefale at du kigger på spaniel klubbens opdrætterliste, som du finder på

www.spanielklubben.dk

-Du er også velkommen til at kontakte mig på pb.

• #3   5. feb 2009 for yderligere anvisninger, men det kræver jeg ved om du er udstillingsinteresseret, eller hvilke aktiviteter du har tænkt dig at lave med din hund.

• #4   5. feb 2009 oh, sorry, havde ikke lige set at det ikke var her og nu du skulle have hund smiley

Men så må du fortælle lidt mere om hvad du helt specifikt er ude efter smiley

• #5   5. feb 2009 Jeg synes du også skal kigge her:

http://www.dan-l.dk/

Jeg har mødt Helle, som har Kennel Dan-L (og en del af hendes hunde) en enkelt gang - hun er virkelig sød og har nogle smukke hunde smiley Helle avler i hvert fald både rød og blue roan.

Held og lykke smiley

• #6   5. feb 2009 Du kommer mere direkte ind på det her:

http://www.dan-l.dk/Kennel%20Dan-L/pages/oversigt.html

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #7   5. feb 2009 Mange tak for Jeres svar. Jeg havde allerede været inde og kigge på DKKs liste samt spanielsklubbens, og har tilmed været inde og savle over de chokoladefarvede hvalpe fra Amazing Cocker, men de øvrige links vil jeg bestemt undersøge nærmere.

Mht. aktiviteter så skal den som nævnt ikke bruges til jagt. Til gengæld har jeg overvejet udstilling, spor + evt. agility - jeg skal måske lige tilføje, at dette ville blive min første hund i mit voksne liv, så det handler jo også om, at man - i fællesskab med hunden - skal finde ud af, hvad der passer til ens temperament, men understimuleret vil den på inden måde blive smiley

• #8   5. feb 2009 Line - Være venlig at tørre den savl op fra mine chokolade hvalpe smiley
    Haahahah
    De er lige til at spise smiley smiley

• #9   5. feb 2009 Jeg kan kun anbefale kennel Sparky Joys jeg kender Ulla som har den og hun går virkelig op i sine hunde og er super god til at vejlede sine hvalpekøbere, hun avler Red og blue roan og jeg ved at hun skal have parret sin Red roan tæve her om få dage, det er dens første kuld men Debbie som den hedder er så lækker, hun har også selv hendes mor og hun har lavet nogen rigtig lækre hvalpe.

Hun avler ikke inden for jagt linierne men hun har haft flere gode udstillings og agillity hunde i gennem tiden.

• #10   5. feb 2009 Hov jeg skrev lige forkert det er Oragne roan hun avler og ikke red (ved ikke om der er forskel??)

Men her er hendes hp

(link fjernet)

• #11   25. apr 2009 Hej Line

Der er en masse gode kenneler på mange forskellige måder, men jeg ville ikke anbefale at købe rød cocker, da jeg nu har været med til at aflive 3 røde, og er i gang med at at rette op på 5.

Men hvis det skal være en rød, ville jeg købe en hos en kennel der kender til de røde linier, og jeg kender ikke rigtig nogle, måske hos Lovely cocker.

Hvis jeg skal vælge en Blue roan, så den kennel jeg har købt min hos, har nogle utrolige flotte linier i hans stamtavle, også er der en kennel der hedder Iskama, det er bare de flotteste og mest utrolige hunde de laver, jeg har set dem på udstillingerne jeg er på, også har jeg studeret nogle af deres hunde, da jeg godt vil have en han fra dem næste gang også, hvis det kan lade sig gøre.

Det var hvad jeg kunne hjælpe med, så er der sikkert også en masse andre der har noget andet erfaring, men de 3 farver du ønsker.

mhv

kristina

• #12   25. apr 2009 1-2-3-4-5-6-7-8-9- osv......

• #13   4. maj 2009 1-2-3-4-5-6-7-8-9- ovs. må man sprøge hvorfor du skriver sådan ?????

• #14   4. maj 2009 Gud - jeg kan undre mig over, at de røde cockere stadig har sådan et ry, som der gives udtryk for i indlægget. For godt 30 år siden, var der problemer med den arvelige lidelse "rage", der fandtes på visse linjer. Den har vi dog ikke set noget til i ualmindelige tider, da man avlede sig væk fra den. Så at sige den røde cocker er af dårligere temperament end de andre farvevarianter er en tilsneget sandhed. Desuden kan røde cockere også give hvalpe i andre farvevarianter, og rage var ikke ngoet, der sad på det røde gen, og derfor hørte til der.

Så det er mit postulat, at findes der en rød cocker med dårligt temperament, er det dårligt opdræt eller dårlig opdragelse.

• #15   1. nov 2010 Vi er en familie på 4 - to drenge på 2 og 4 som har den dejligste røde cocker han hund, der ikke er kastreret :o)

Han er simpelthen så mild og hengiven - elsker alle mennesker og gør praktisk talt ikke... han vil gerne være hvor vi er og elsker en tur i haven eller skoven..

Jeg hørte også en masse om at man ALDRIG skulle anskaffe sig en rød cocker ;o/
    vi gjorde det alligevel fra et køkkenopdræt (dog med stamtavle) hvor vi så mor og far samt søskende fra tidligere kuld og de var alle så flotte og søde. og vi har aldrig fortrudt vores valg!!!

Han er helt rød og super sød ;o)

Held og lykke venligst lotte

Kommentér på:
Cocker Spaniel Kenneler?

Annonce