Cocker Spaniel Kenneler? Cocker Spaniel Kenneler?
Jeg vil starte med at skrive, at jeg ikke står og skal have hund lige her og nu, men det skaber jo til gengæld tiden til i ro og mag at undersøge, hvilken race der ville passe bedst ind i mit/min kærestes liv.
Vi har læst/undersøgt en masse og er så småt ved at have lagt os fast på vores fremtidige hunds race. Valget er faldet på en cocker spaniel (engelsk).
Jeg vil derfor høre, om nogle her kan anbefale nogle gode kenneler, så vi har mulighed for at undersøge tingene endnu mere til bunds, inden den endelige beslutning træffes. Af farver er det primært chokolade, rød og blue roan, der har vores interesse. Den skal ikke bruges til jagt og kennelens beliggenhed har ikke den store betydning, da vi naturligvis er villige til at køre efter den rigtige hvalp.
Mine forældre havde en kort overgang cocker, da jeg var lille (6 år) og den var et resultat af indavl (ikke en de selv havde avlet), så det har naturligvis overbevist mig endnu mere om, at der for mit vedkommende skal være tale om en hund med en god DKK stamtavle og med et godt arbejde bag.
På forhånd mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen Line.
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 770
Anne Mette fra Cantiah der også er herinde skal parre nu her, og hun får sandsynligvis nogle blue roans
Alternativt kan jeg anbefale at du kigger på spaniel klubbens opdrætterliste, som du finder på
www.spanielklubben.dk
-Du er også velkommen til at kontakte mig på pb.
dec 2007
dec 2007
Men så må du fortælle lidt mere om hvad du helt specifikt er ude efter
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.393
http://www.dan-l.dk/
Jeg har mødt Helle, som har Kennel Dan-L (og en del af hendes hunde) en enkelt gang - hun er virkelig sød og har nogle smukke hunde
Held og lykke
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.393
http://www.dan-l.dk/Kennel%20Dan-L/pages/oversigt.html
nov 2008
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
Mht. aktiviteter så skal den som nævnt ikke bruges til jagt. Til gengæld har jeg overvejet udstilling, spor + evt. agility - jeg skal måske lige tilføje, at dette ville blive min første hund i mit voksne liv, så det handler jo også om, at man - i fællesskab med hunden - skal finde ud af, hvad der passer til ens temperament, men understimuleret vil den på inden måde blive
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Haahahah
De er lige til at spise
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Hun avler ikke inden for jagt linierne men hun har haft flere gode udstillings og agillity hunde i gennem tiden.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Men her er hendes hp
(link fjernet)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 100
Der er en masse gode kenneler på mange forskellige måder, men jeg ville ikke anbefale at købe rød cocker, da jeg nu har været med til at aflive 3 røde, og er i gang med at at rette op på 5.
Men hvis det skal være en rød, ville jeg købe en hos en kennel der kender til de røde linier, og jeg kender ikke rigtig nogle, måske hos Lovely cocker.
Hvis jeg skal vælge en Blue roan, så den kennel jeg har købt min hos, har nogle utrolige flotte linier i hans stamtavle, også er der en kennel der hedder Iskama, det er bare de flotteste og mest utrolige hunde de laver, jeg har set dem på udstillingerne jeg er på, også har jeg studeret nogle af deres hunde, da jeg godt vil have en han fra dem næste gang også, hvis det kan lade sig gøre.
Det var hvad jeg kunne hjælpe med, så er der sikkert også en masse andre der har noget andet erfaring, men de 3 farver du ønsker.
mhv
kristina
dec 2007
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 100
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 252
Så det er mit postulat, at findes der en rød cocker med dårligt temperament, er det dårligt opdræt eller dårlig opdragelse.
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 18
Han er simpelthen så mild og hengiven - elsker alle mennesker og gør praktisk talt ikke... han vil gerne være hvor vi er og elsker en tur i haven eller skoven..
Jeg hørte også en masse om at man ALDRIG skulle anskaffe sig en rød cocker ;o/
vi gjorde det alligevel fra et køkkenopdræt (dog med stamtavle) hvor vi så mor og far samt søskende fra tidligere kuld og de var alle så flotte og søde. og vi har aldrig fortrudt vores valg!!!
Han er helt rød og super sød ;o)
Held og lykke venligst lotte
Cocker Spaniel Kenneler?