{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Min lille hund - HULK {{forumTopicSubject}}

Huhhha...

Vi var ved dyrelæge igår, og det gik slet ikke som forventet!! Chanel bev vaccineret og tjekket, og hun var i super stand. Koko derimod, var slet ikke ;-( Hun havde noget betændelse i tandrødderne, som havde splittet flere af rødderne, og dyrelægen måtte derfor rykke 15 tænder ud! smiley Vi var grædefærdige da han fortalte det. Heldigvis skulle det ingen konsekvenser få for hende, men lige nu er hun godt nok skidt tilpas. Hun får selvfølgelig smertestillende de næste 10 dage, men vi har aldrig set hende så trist før - har faktisk aldrig rigtig set hende trist. Dyrelægen var helt i chok da vi fortalte hun ikke havde vist tegn på smerter (og vi var i chok over at han sagde hun burde have haft det)... Hun har spist som hun plejer, uden den mindste brok, har leget, puttet og hygget sig. Kan da kun håbe det er fordi hun ikke har haft ondt, men tanken om at hun har - føj det gør ondt at tænke på. Især fordi hun altid siger til hvis der er noget.

Er der nogen der har erfaringer med dette, for kunne godt bruge lidt hjælp. Hun bløder rigtig meget, og hun ryster og er bare ked - halen er helt nede hele tiden og hun gider ikke noget som helst. Snakkede med dyrelægen efter jeg var kommet hjem igår, og han siger det er ganske normalt, men der må da være noget vi kan gøre for hende?? Vi har givet hende fiskefrikadelle og bacon, som hun elsker, og hun spiser det når vi håndfodrer, men hun er fuldstændig nede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min lille hund - HULK
  • #1   8. jan 2010 Nogle hunde viser helt ikke smerter og gør derfor ting selv om det kan gøre ondt.
    Nu er det jo en del tænder der er kommet ud så giv den et par dage. Kan den lide is? Ellers så frys lidt druer og giv den, det køler dejligt i munde. Det er i hvert fald hvad jeg gav min gamle dreng da han fik hevet 10 tænder ud..


  • #2   8. jan 2010 Det gør mig ondt for din stakkels hund. Du må under ingen omstændigheder give den druer, da disse er giftige for hunde, men noget blødt foder et par dage vil hjælpe den over tandudtrækningen.

  • #3   8. jan 2010 Føj da, stakkels lille hund.
    Opblød hendes mad i varmt vand og lad det køle af før hun får det.


  • #4   8. jan 2010 En parson er jo en rigtig sej lille hund. Hvis den lod sig gå på af "lidt" smerter, så ville den jo ikke være klar til at tage kampen op mod en ræv!

    Mange varme tanker herfra. Håber snart hun bliver glad og frisk igen!


  • #5   8. jan 2010 HIHI hvor er i søde :o)

    Vi har opblødet hende mad godt og grundigt, men hun har ikke selv taget noget at spise smiley Igår ville hun ikke spise før meget sent, og der fik hun en fiskefrikadelle og lidt bacon. Kæresten er hjemme ved hende nu, og han prøver at få hende til at spise lidt af det opblødet mad - håber hun vil smiley Han skriver heldigvis lige nu, at hendes hale er lidt oppe igen weeee. Nu skal hun bare få spist noget!!! Er is godt? Er med på at det køler rigtig godt, men kan det ikke gøre ondt på nerverne, eller er de gemt godt væk efter dyrelægebesøget? For hun elsker is. Og er helt med p at vindruer er fybab for hende :o) Tusind tak for jeres hjælp og tanker!


  • #6   8. jan 2010 Fru Pomrus O

    Jeg har snakket med min dyrlæge og ifølge deres liste over "giftigt foder" så står der intet om at de ikke må få lidt druer i ny og næ det er kun meget store mængder der er farlige.


  • #7   8. jan 2010 Tror der er mange af de giftige ting, som der ikke sker det store ved i små mængder, og som med alt andet er der sikkert nogle der tager skade af ting, som andre ikke lader sig gå på af :o) Jeg har ihvertfald aldrig turdet med druer, efter jeg hørte hvor forfærdeligt det var endt for en anden hund smiley Men hvis isen ikke gør ondt hvor tænderne før sad, så vil vi bestemt give hende det? :o)

  • #8   8. jan 2010 Jeg har i mange år givet mine hunde vindruer når de kom i drivhuset, men det tør jeg simpelthen ikke mere. Hvor store eller små portioner skal der til før hunden bliver alvorlig syg af det, eller i værste fald dør af det??. Så hellere undgå at give hunden vindruer eller rosiner, som er endnu farligere, fordi de er mere koncentrerede.


  • #9   8. jan 2010 Og husk nu at I ikke må pylre.. Det er det værste I kan gøre.

    Det kan godt være I synes det er synd for hende, men det må I ikke lade hende mærke..


  • #10   8. jan 2010 Er svært ikke at pylre, for er grædefærdig når jeg ser på hende smiley Men hvor går grænsen? For vi sidder ikke og glor på hende 24-7 mens vi siger nåååhr... Men vi tager selvfølgelig hensyn, hjælper hende med at spise (opmundrer ved at håndfodre og så dygtig), bærer hende op af trapperne fordi bagbene driller lidt, og når vi selv sidder i sofaen, så putter vi med hende :o) Hun har altid været i sofaen, men har altid helst ville putte ved knæene eller fødderne, men nu vil hun gerne ligge op af brystet - det skal vi vel ikke forbyde hende når hun søger lidt ekstra tryghed?? Og det samme gælder når vi skal sove.

  • #11   8. jan 2010 Det er fint at tage hensyn. Men jeg ville ikke håndfodre. Jeg ville gøre hendes mad flydende eller sådan ca.

    Og ellers ville jeg behandle hende som I gør til hverdag.. Ikke noget ekstra.. Nej søger hun tryghed får hun det.. Men det er jo nok kun lige nu her, hvor hun stadig er lidt påvirket.

    Men jeg ved godt det er svært..


  • #12   8. jan 2010 Problemet er bare at hun bare ligger i sofaen, hun bevæger sig ikke rundt som hun plejer. Om det er fordi hunh var under narkose så længe igår, eller det stærke smertestillende?? :-S Vi har inden dette også håndfodret hende i ny og næ, hun kan godt spise selv, men nogle gange hygger vi bare med hende ved at spise "sammen" - det er der vel ikke noget galt i?

  • #13   8. jan 2010 Nej. så længe det bare er som I altid har gjort før smiley Men ja, hun kan jo godt have ondt og være ør efter i narkosen og sådan..

Kommentér på:
Min lille hund - HULK

Annonce