{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Min hund mangler tænder - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Som skrevet i indlæg igår, har min stakkels Koko fået fjernet en del tænder. Hun er heldigvis blevet meget gladere, selvom hun helst bare vil ligge og slappe af. Det tyder ikke på at hun har ondt ondt, men kan ikke få hende til at spise, og jeg bløder maden HELT op. Hverken hvis vi hjælper eller noget. Jeg fik hende til at spise næsten en hel fiskedelle igår, og igen idag, men det er det eneste hun har fået? Hvad kan vi gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund mangler tænder - hjælp!
  • #2   9. jan 2010 Prøv også at blande lidt leverpostej i maden.. det kan nogle gange hjælpe

  • #3   9. jan 2010 Nej det har jeg faktisk ikke, men det er da et forsøg værd :o)

    Kunne desuden godt bruge nogle råd, så jeg kan få hende til at spise de piller hun skal i forbindelse med de tænder der er blevet fjernet. Hun skal have mod infektion morgen og aften, og smertestillen hver morgen. Sidstnævnte ryger ned med lidt fiskedelle omkring, men de hvide til morgen og aften, dem får hun ud lige meget hvor godt jeg putter dem!! Tog mig 40 min imorges, og var bare SÅ frustreret smiley Har forsøgt at holde hovedet oppe mens hun tygger, men ud ryger pillen. Har forsøgt at åbne munden og stoppe den ned uden noget, men hun får den ud hver gang smiley What to do? Den må jo smage væsentlig dårligere end de andre, eftersom hun får to af dem, og de bare ryger ned smiley


  • #4   9. jan 2010 Og tror ikke det hjælper at blande noget i maden, for hun er dælme god til at sortere smiley Men kan da prøve igen :o) Synes bare det vigtigt at hun får noget af hendes tørkost, også selvom det er blødet op.

  • #6   9. jan 2010 da min gamle rottweiler skulle have piller puttede jeg den ind i et lille stykke pølse så røg den ned uden hun opdagede den var der...men det er selvfølgelig ikke så nemt når din hund mangler bisser og ikke spiser..men et forsøg værd

  • #7   9. jan 2010 Jeg putter altid pillerne i en smule leverpostej smiley

  • #8   9. jan 2010 Prøvede også at stikke den laaangt ned i halsen, men er sgu svært at åbne munden på hende, når hun har fået fjernet bisser - jeg ønsker jo ikke at det skal være smertefuldt for hende, så bliver hun jo panisk angst fremover smiley Hun har både fået fjernet kindtænder (derfor hun kan snige pillen ud selvom jeg lukker munden smiley ), men har også fået fjernet dem øverst foran, så aner ikke hvor jeg skal "bryde ind" i munden på hende, uden det gør ondt smiley

    Hjælper ikke at pakke den hvide ind, tror hun kan lugte den :-S De andre ryger bare ned, men den hvide kan hun sgu kende selvom den er pakket heeelt ind smiley


  • #9   9. jan 2010 knus den og opblæd den i lidt vand, som du så spræjter ind i munden på hende, med en engangssprøjte


  • #10   9. jan 2010 Det var en brand god idé, lige bortset fra at jeg ikke kan åbne hendes mund, fordi jeg ikke tør presse til nu hvor hun har fået fjernet så mange tænder smiley

  • #11   9. jan 2010 Hej smiley
    Er lidt forvirret - Er poblemet at hun ikke vil spise sin mad, eller at hun ikke vil spise en pille?
    Kan slet ikke forstå hun får piller efter tandudtrækning - Min Shika har lige fået det gjort, og hun fk noget flydende smertestillende som skulle sprøjtes ind i munden på hende i 3 dage 3 gange dagligt.
    Dét er da noget nemmere end piller?

    KH Ann-Sophie


  • #12   9. jan 2010 Sabina - Hvis du er lidt nænsom burde du sagtens kunne åbne hendes mund.
    Shika fik fjernet 11 tænder, og fik den dag de blev fjernet kun skinkestrimler. Dagen efter spiste hun opløst tørkost og almindeligt tørkost efter 2 dage.. Det gør slet ikke så ondt på dem som man tror smiley
    KH Ann-Sophie


  • #13   9. jan 2010 ja men du skal ikke åbne hendes mund, du presse sprøjten forsigtig inde i siden af hendes mund, og så sprøjter du det ind, så synker hun automatisk

  • #14   9. jan 2010 Er bare bange for at det gør ondt, når det er så nyt smiley Staklen har fået fjernet 15 tænder HULK. Jeg har fået smertestillende som hun skal have 2 af hver morgen - brune firkantede piller. Og så hvide til morgen OG aften, mod infektion.

    Men er glad for at høre det gik så hurtigt fremad med din :o) Hehe og lidt forvirrende, men problemet er faktisk både at hun ikke vil spise sin tørkost, selvom det er blødet op og jeg endda forsøger håndfordring, OG at hun ikke vil spise sine piller, selvom de pakkes godt ind smiley

    Og nej håndfordring er ikke det bedste, fordi man ikke må ændre vaner eller pylre, det er blevet mig fortalt herinde smiley MEN hvis mit valg er at hun sulter fordi hun har for ondt og er for bange, ja så håndfordrer jeg sgu til hun er klar til selv at spise!! Og det er desuden ikke nyt for hende, for gør vi i ny og næ når vi skal hygge ekstra meget :o)


  • #15   9. jan 2010 det gør ikke ondt på hende da den ikke er så stor.

  • #16   9. jan 2010 Jeg vil ærlig talt hellere håndfodre den første dag end jeg vil have en hund der går sukkerkold - Som jo kan risikeres ved små chihuahuas.
    Men jeg fik ikke piller med, kun væske. Og dét må da siges at være nemmere end piller.. Men der er ikke så meget du kan gøre end at blive ved, til pillen er nede - det er jo bedre det gør ondt på hende mens du gør det, end at hun render rundt i konstant smerte.
    Men, tror ikke det gør du ondt som du selv tror smiley

    MVH Ann-Sophie


Kommentér på:
Min hund mangler tænder - hjælp!

Annonce