944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hjælp til knude. Hjælp til knude.

Kan man på nogen måder mærke forskel på en godartet og ondartet knude på en hund?

Grunden til spørger er at jeg idag har fundet en rimelig stor knude i underhuden bag forbenet på min hund og derfor selvfølgelig spekulerer som en gal på hvad det er.. :o((

Han skal til dr dyr imorgen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til knude.
  • #1   10. jan 2010 Hvis knuden kan "løftes" sammen med huden og er den ensartet "rund" er det som regel harmløst, er den knudret og sidder fast er der måske grund til bekymring. Ingen regler uden undtagelser. God ide at søge dyrlæge.

• #2   10. jan 2010 Vufferne, jeg har også været til dyrlæge imellem jul og nytår, da Baloo havde 2 knuder, en på ryggen og en på halen helt inde ved roden. Bianca havde også en lille en, så hun kom med også.

Biancas var harmløs, det er hendes datter der lige har afleveret en hjørnetand, som har dannet den lille forhøjning.

Baloos var jeg mere nervøs for. Dr. Dyr klemte på den på halen, og vupti, så kom der materie ud i en kæmpe klump, så det stammer nok fra den skade Baloo fik i oktober. Den på ryggen klemte han også på, så materien forsvandt ind under pelsen og huden. Det er sikkert fra den samme skade. Han fik antibiotika en uges tid, og han er som fin og ny igen.

Men "better safe than sorry" er mit motto, og heldigvis forstår min dyrlæge godt at jeg agere på det. Det skulle jo nødigt være noget alvorligt.

Håber dr. Dyr finder noget harmløst i morgen.

• #3   10. jan 2010 Knuden virker nærmest oval, meget hård og som om den sidder fast i underhuden. Den kan skubbes frem og tilbage og den er lidt større end en femkrone. Der er ikke noget at se på selve huden.

Jeg håber ikke det er noget alvorligt,men er godt nok nervøs også fordi han ikke er helt ung, han er 6år.

• #4   10. jan 2010 vores gravhund har lige fået fjernet en knude ved munden, den ku godt minde om den du beskriver, vi fik den ikke undersøgt men dyrlægen mente ikke den var farlig... hun er 8 år og frisk som en havørn.

• #5   10. jan 2010 Forhåbentlig er knuden harmløs og bare mig der er igang med at male fanden på væggen.
    Nok fordi min mors schæfer næsten lige har fået fjernet en ondartet knude der mindede om min basses. Den sad også i underhuden og kunne skubbes med.

Kan man få lavet biopsi med det samme eller skal hunden være helbedøvet for at gøre dette?

Kommentér på:
Hjælp til knude.

Annonce