Observation af hundenes adfærd. {{forumTopicSubject}}
Jeg har udforsket lidt i Chiko & Bellas adfærd, og hvad de har tilfældes og omvendt. Synes lige jeg ville dele det med jer
I må meget gerne sætte nogle betegnelser på som. f.eks. Respektløs, uopdragen, underdanig osv. osv.
OBS: Chiko ser jeg hver dag, mens Bella ikke så tit da hun bor ved min mor
Jeg holder en godbid i munden, og sætter sig tæt på hunden.
Chiko: Chiko bakker faktisk lidt for mig, ikke engang en snusen. Han sidder bare og kigger, og kravler jeg hen til ham, holder han afstand.
Bella: Bella prøver konstant at hugge den fra mig.
Tager tøj på og vil gå ud.
Chiko:
Sætter sig enten konsekvent foran dagen og vil ikke flytte sig. Eller også lusker han op ovenpå med et ret øv-mine.
Bella: Går rundt om en & piver som et "i må ikke glemme mig"
Tager tyggeben fra den/ stikker hånden i madskål
Chiko: Chiko holder op med at spise og venter på jeg flytter min hånd. Slipper også tyggeben ofte. Holder sjældent fast medmindre det er en rigtig god en.
Bella: Spiser videre fra madskål. Nægter at slippe tyggeben, ingen aggresiv adfærd.
Generelt er Bella mere fremme i skoende, men tiltider kan det også blive irriterende, da jeg sjældent er hjemme ved min mor har jeg ikke megen indflydelse i hendes opdragelse. Bella kan godt lide at kravle rundt på mig, hvor Chiko helt vil undgå at kravle eller stå på mig, dog kan han godt lide at ligge med hovedet i mit skød.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
JEG ville ikke kunne sætte mig foran mine hunde med en godbid i munden uden at have i alle tilfælde TO hunde hængende på mig. 3, hvis Blackie overhovedet opdager, hvad jeg har gang i.
De tager ingen notits af mig, hvis jeg begynder at rode i deres mad...... Tager jeg kødben fra dem, slipper de alle 3, men modvilligt. Men det er jo logisk nok.
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 45
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
mar 2006
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
mar 2006
Det sjove er, at Chiko elsker at lege trækkeleg, og bøvle med mig, men jeg vinder altid, hehe Jeg tror også mest Chiko ser mig som en alfa, som nogen gange skal testes.
Bella ser mig nok mere som en der er med i flokken. Har kendt hende siden hun blev født og har haft med hende og gøre hele hendes liv.
Observation af hundenes adfærd.